Zabawa klockami Lego i matematyczne łamanie głowy w Dziewiątce

redakcja
Celem projektu było pobudzenie myślenia przestrzennego i konstruktorskiego, rozwijanie umiejętności matematycznych.
Celem projektu było pobudzenie myślenia przestrzennego i konstruktorskiego, rozwijanie umiejętności matematycznych.
31 stycznia świat RoboKlocków zawitał do Dziewiątki. Dzięki zaangażowaniu rodziców i przy współpracy z wychowawczynią klasa pierwsza o profilu piłki nożnej mogła zmierzyć się z nowoczesnym wydaniem klocków Lego.

Uczniowie nie przypuszczali, że klocki Lego są ponadczasowe, że mogą bawić i uczyć nie tylko kilku- ale kilkunastolatków, że kształtują wytrwałość i cierpliwość w dążeniu do celu.

8 zespołów uczniów klasy I Ep otrzymało olbrzymie pudła z klockami Lego Mindstorms education i według udostępnionej im instrukcji przystąpiło do zbudowania podstawy robota oraz do jego zaprogramowania.

Kolejnym krokiem było spersonalizowanie robota, nadanie mu kształtów i imienia. Wśród nich między innymi pojawili się Radl Radl, Pies, Mietek. Po tym etapie rozpoczęła się prawdziwa zabawa.

Z racji profilu klasy wszystko działo się w konwencji sportowej, zaczęły się zawody, czyli Mundial z RoboKlockami. Uczniowie mogli sterować robotami za pomocą aplikacji w telefonie lub na tablecie. Rozgrywki miały formę systemu pucharowego, a najlepsze drużyny rozegrały finał.

Nie sposób opisać, jakie emocje towarzyszyły warsztatom. Celem całego projektu było pobudzenie myślenia przestrzennego i konstruktorskiego, rozwijanie umiejętności matematycznych oraz integracja zespołu klasowego poprzez współpracę w grupie.

Nasi sportowcy przez 5 godzin potrafili skoncentrować się na wykonaniu zadania i ani przez moment nie czuli się znudzeni.
Praca nad projektowaniem i programowaniem robotów to także pasja uczniów klasy matematyczno-informatycznej. W ramach zajęć koła i własnego wolnego czasu chłopcy budują swoje maszyny, łącząc wiedzę informatyczną i matematyczną z logicznym myśleniem i zacięciem konstruktorskim.

A że wiedza i umiejętności matematyczne są nieodłącznym elementem edukacji informatycznej, nauczyciele matematyki dbają o kształcenie tych kompetencji zarówno u swoich uczniów jak i u uczniów szkół podstawowych.
Od kilku już lat organizowany jest konkurs „Matematyka – to się liczy!”, który zachęca do rozwiązywania różnorodnych, nietypowych zadań. Konkurs składa się z części korespondencyjnej oraz finału, który odbywa się w PLO IX i ma formę testu z wykorzystaniem pilotów do głosowania. Rokrocznie uczestniczy w nim kilkudziesięciu miłośników królowej nauk ze szkół podstawowych z Opola i okolic, którym nie straszne są procenty, równania, figury płaskie i przestrzenne czy zadania na dowodzenie.

Tegoroczna edycja konkursu będzie miała swój finał 13 marca, w przeddzień Międzynarodowego Dnia Liczby Pi.

Już teraz zapraszamy wszystkich, którzy przesłali do oceny rozwiązania minimum dwóch zestawów zadań. Równolegle swoje zestawy rozwiązują uczniowie „Dziewiątki”, zdobywając punkty na ocenę z matematyki, ale przede wszystkim utrwalając wiadomości i kształcąc umiejętności matematyczne.

Licealiści opolskiej Dziewiątki skutecznie łączą naukę i sport zgodnie z hasłem liceum: IXPLOre! Odkryj swój sposób na sukces!

Powrót do szkół w reżimie sanitarnym

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie