Opracowany przez japońskich specjalistów system aktywnego zagłówka AHS pozwala ograniczyć gwałtowne cofnięcie głowy pasażera wymuszone uderzeniem w tył pojazdu. Minimalizuje też przesunięcie głowy względem dolnych partii szyi.
W chwili najechania na samochód od tyłu ciało siedzącej w fotelu osoby wciskane jest w oparcie siedzenia. Wówczas następuje uruchomienie mechanizmu, który wysuwa zagłówek do góry (o 30 mm) oraz do przodu (o 25 mm).
Dodatkowy system ma zmniejszyć o 10 do 20 procent ryzyko odniesienia przez podróżujących obrażeń głowy oraz kręgosłupa podczas uderzenia samochodu z tyłu przy jeździe z małą prędkością.
Jako rozwinięcie systemu chroniącego przed urazami kręgosłupa (WIL), nowe rozwiązanie Toyoty zostanie wprowadzone już w najnowszych, produkowanych na masową skalę modelach oferowanych na rynku japońskim, a w ciągu kolejnych 12 miesięcy ma szansę znaleźć się również w ofercie przygotowanej z myślą o europejskich klientach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?