Zadbaj o głowę i kręgosłup

fot. Toyota
Przy kolizji zagłówek powędruje do przodu i w górę.
Przy kolizji zagłówek powędruje do przodu i w górę. fot. Toyota
Toyota wprowadzi system lepiej chroniący pasażerów przy najechaniu auta od tyłu.

Opracowany przez japońskich specjalistów system aktywnego zagłówka AHS pozwala ograniczyć gwałtowne cofnięcie głowy pasażera wymuszone uderzeniem w tył pojazdu. Minimalizuje też przesunięcie głowy względem dolnych partii szyi.

W chwili najechania na samochód od tyłu ciało siedzącej w fotelu osoby wciskane jest w oparcie siedzenia. Wówczas następuje uruchomienie mechanizmu, który wysuwa zagłówek do góry (o 30 mm) oraz do przodu (o 25 mm).

Dodatkowy system ma zmniejszyć o 10 do 20 procent ryzyko odniesienia przez podróżujących obrażeń głowy oraz kręgosłupa podczas uderzenia samochodu z tyłu przy jeździe z małą prędkością.
Jako rozwinięcie systemu chroniącego przed urazami kręgosłupa (WIL), nowe rozwiązanie Toyoty zostanie wprowadzone już w najnowszych, produkowanych na masową skalę modelach oferowanych na rynku japońskim, a w ciągu kolejnych 12 miesięcy ma szansę znaleźć się również w ofercie przygotowanej z myślą o europejskich klientach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska