Garncarstwo, zajęcia plastyczne czy choćby szkółka piłkarska - firmy, które będą oferowały tego typu zajęcia dla najmłodszych, na pewno utrzymają się na rynku - mówi Piotr Bębenek, dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości działającego przy PO. - Przyczyna jest prosta. Szkoły nie mają pieniędzy na ich organizowanie, a każdy rodzic chce rozwijać swoje dziecko. W dzieciach tkwi potencjał, a brakuje instytucji, które zajmowałyby się jego rozwijaniem.
Zobacz: Obok Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku ma powstać inkubator przedsiębiorczości
Sporą popularnością cieszy się również zakładanie różnego rodzaju portali społecznościowych na wzór Naszej Klasy.
- W sieci aż roi się od tego typu stron, dlatego zakładając własną - trzeba mieć jakiś unikalny pomysł - mówi Bębenek.
Specjaliści z AIP przestrzegają natomiast przed zakładaniem firm zajmujących się kosmetyką czy stylizacją.
- Rynek fryzjerski, manikiurzystek czy kosmetyczek się nasyca. Kolejne zakłady kosmetyczne powstają jak grzyby po deszczu. Jeśli ktoś jednak zdecyduje się ryzykować w tej branży, musi być wyjątkowo oryginalny - zastrzega.
Zobacz: Opolszczyzna> W regionie dominują małe firmy
Według niego za dużo jest u nas także drobnych firm budowlanych.
- A osobom, które je zakładają, często brak doświadczenia - dodaje.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?