Zamknięcie przejazdu kolejowego na ul. Częstochowskiej w Opolu w poniedziałek 1 lipca. Wyznaczono długie objazdy [MAPA]

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Zaktualizowano 
Przejazd kolejowy na ul. Częstochowskiej w Opolu będzie zamknięty od 1 lipca MZD Opole
W poniedziałek 1 lipca rozpocznie się przebudowa przejazdu kolejowego na ul. Częstochowskiej w Opolu. Z tego względu będzie zamknięty. Kierowcy muszą się nastawić na wielokilometrowe objazdy.

Przejazd kolejowy na ul. Częstochowskiej miał być modernizowany w minionym roku. Okazało się jednak, że wykonawca nie uzyskał wszystkich koniecznych pozwoleń i prace przeniesiono na ten rok.

Przejazd będzie zamknięty od poniedziałku 1 lipca. Jego przebudowa obejmuje wymianę torów i nawierzchni drogowej. Do tego dochodzi modernizacja istniejących oraz zabudowa dodatkowych urządzeń przejazdowych. Ma to sprawić, że będzie tam bezpieczniej zarówno dla pasażerów pociągów, jak i dla kierowców samochodów przejeżdżających przez tory.

Czytaj także

Na czas wyłączenia przejazdu z ruchu wyznaczono objazdy. To problem dla wielu kierowców, ponieważ ulica Częstochowska stanowi jeden z głównych wjazdów do Opola.

Jadący w kierunku centrum kierowani będą na prawo, na obwodnicę północną, którą będą jechać aż do skrzyżowania z ul. Oleską. Tam trasa objazdu prowadzi w lewo, a potem znów w lewo, w ul. Pużaka i Wiejską, aż do skrzyżowania z ul. Ozimską.

Czytaj także

Natomiast wyjazd w kierunku Częstochowy poprowadzono ul. Ozimską aż do skrzyżowania z al. Witosa. Po wjechaniu na tę drugą kierowcy będą się poruszać na północ, aż do wyjazdu na obwodnicę na wysokości Turawa Park. Na ul. Częstochowską będą mogli wrócić na jej skrzyżowaniu z obwodnicą.

Prace na przejeździe kolejowym mają potrwać przez blisko dwa tygodnie, do piątku 12 lipca.

polecane: Wyniki wyborów parlamentarnych 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gościówa

A co z rogatkami !? Wszyscy czekają, korki które tworzą się przez znak stop, pociągi zwalniają do 10 km/h. Skoro mamy taki remont, nie możemy tego usprawnić od razu ?

G
Gość
2019-06-26T23:30:15 02:00, Gość:

trzeba być debilem by zamykać w lecie kierunek działki

Trzeba byc debilem by tego nie rozumiec.

G
Gość

trzeba być debilem by zamykać w lecie kierunek działki

G
Gość

moglibyscie dzbany dać wiekszą mapę bo nie da sie z tego odczytac nazw ulic itp

G
Gość
2019-06-26T20:44:02 02:00, Gość:

Niestety ta linia jest bardzo ważna - chcecie zlikwidować jak :

Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej

Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata.

W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów).

W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planuje masowej likwidacji sieci kolejowej.

A P(O)endolino też pis kupiło.

G
Gość

Szkoda że nie dwa lata XXI wiek

G
Gość

Niestety ta linia jest bardzo ważna - chcecie zlikwidować jak :

Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej

Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata.

W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów).

W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planuje masowej likwidacji sieci kolejowej.

G
Gość
2019-06-26T18:33:00 02:00, Gość:

Co tam te dziady budom robić tam nic nie jeździ zlikwidować te tory!!!

Twòj mòzg będą robić,nie wiesz nie pisz. Jest to jedno z największych zagrożeń na linii Opole- Kluczbork, zwolnienie dla pociągu wynosi 20km/h nie przez warunki infrastrukturalne,ale przez przekroczone natężenie ruchu i brak widoczności

P
Pkp
2019-06-26T18:33:00 02:00, Gość:

Co tam te dziady budom robić tam nic nie jeździ zlikwidować te tory!!!

Szynobus Opole-Kluczbork:)

G
Gość
2019-06-26T18:33:00 02:00, Gość:

Co tam te dziady budom robić tam nic nie jeździ zlikwidować te tory!!!

Radzę stawać - tam jeździ 5 par pociągów osobowych na dobę i pewnie jakieś towarowe np. do Murowa.

T
Trucker

Jeśli potrzebujesz dostać się do centrum w okolice dworca głównego to lepiej będzie skręcić na obwodnicy w lewo kierunek Kraków, a następnie na rondzie w prawo w Strzelecką i cały czas prosto... I na pewno szybciej

G
Gość

Co tam te dziady budom robić tam nic nie jeździ zlikwidować te tory!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3