100 tysięcy złotych straciła 70-letnia mieszkanka powiatu brzeskiego. Oszust przekonał ją, że inwestuje z dużym zyskiem

Marcin Żukowski
Marcin Żukowski
Mieszkanka powiatu brzeskiego myślała, że inwestuje swoje oszczędności. Padła ofiarą cyberoszustwa
Mieszkanka powiatu brzeskiego myślała, że inwestuje swoje oszczędności. Padła ofiarą cyberoszustwa
Starsza kobieta zainwestowała pieniądze na platformie oferującej szybki i duży zysk. Przez trzy tygodnie telefonicznie przekazywała oszustowi dane do wypłat z konta. W ten sposób straciła 100 tysięcy złotych. Policjanci apelują o rozsądek i przypominają podstawowe zasady bezpieczeństwa.

We wtorek (29 sierpnia) brzescy policjanci przyjęli zawiadomienie o oszustwie. Otóż 70-letnia kobieta zainteresowała się reklamą platformy inwestycyjnej i wypełniła wstępny formularz z danymi do kontaktu.

Kilka dni później skontaktował się z nią mężczyzna mężczyzna, który poinformował, że wprowadzi ją w proces inwestycyjny.

- Polecił zainstalować dwie różne aplikacje w telefonie i dokonać wstępnej wpłaty kilkuset złotych. Przez kolejne dni kontaktował się z nią i we wskazanej aplikacji kierował, które akcje ma kupować. Za każdym razem w bankowości internetowej poszkodowana potwierdzała przelewy, a także aktywowała płatności i podawała swojemu rozmówcy kody do wypłaty - mówi asp. Patrycja Kaszuba z Komendy Powiatowej Policji w Brzegu.

Proceder trwał aż trzy tygodnie. W tym okresie rozmówca zapewniał, że znikające z konta kobiety pieniądze wrócą ze znacznym zyskiem. Niestety, tak się nie stało.

Gdy kontakt urwał się, poszkodowana zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Z jej konta zniknęło 100 000 złotych.

Policjanci przypominają, jakich zasad przestrzegać, by nie zostać oszukanym

  • Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
  • Jeśli odbierasz połączenie, które wskazuje na to, że to twój bank zachowaj czujność. Nie wykonuj poleceń dotyczących przelania swoich oszczędności na wskazane konto. Rozłącz się i sam zadzwoń do banku wybierając numer ze strony internetowej.
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
  • W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
  • Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
  • Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska