Nie tylko seniorzy dają się okraść oszustom. 39-letnia mieszkanka Brzegu straciła ponad 20 tysięcy złotych

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Uważajcie na podejrzane telefony. Oszuści podszywają się m.in. pod pracowników banku.
Uważajcie na podejrzane telefony. Oszuści podszywają się m.in. pod pracowników banku. Archiwum NTO
Poszkodowana uwierzyła mężczyźnie, który telefonicznie przedstawił się jako pracownik banku i ostrzegał, że może stracić pieniądze. No i 39-latka straciła je, ale na rzecz dzwoniącego do niej oszusta.

39-letnia kobieta odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku. Tego samego banku, w którym mieszkanka Brzegu posiada konto.

Rzekomy pracownik banku poinformował 39-latkę, że odnotowano logowanie się do jej rachunku w innej lokalizacji, niż jej miejsce zamieszkania. Ostrzegł ją również, że został uruchomiony na jej rachunku kredyt na kwotę 50.000 złotych.

39-letnia kobieta przeraziła się, ponieważ ani nie logowała się, ani nie brała żadnego kredytu. Rzekomy pracownik banku polecił jej natychmiast udać się do banku, aby wypłacić swoje oszczędności, żeby hakerzy nie mogli ich przelać na swoje konto. Poradził także, aby wypłaconą gotówkę wpłacić na podane przez niego konto, do którego hakerzy się nie włamią.

39-letnia kobieta zaufała mu, wypłaciła ponad 20 000 złotych i wpłaciła cała kwotę na wskazany rachunek.

- Po kilku minutach otrzymała kolejny telefon. Tym razem chodziło o rzekome zaciągnięcie na jej konto kolejnych kilkudziesięciu tysięcy. Wówczas zorientowała się, że cała sprawa wygląda podejrzanie i że została oszukana - informuje asp. Patrycja Kaszuba, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Brzegu.

Policja wszczęła śledztwo w te sprawie i będzie ścigać oszusta. Poszkodowana 39-latka została jednak bez pieniędzy.

- Apelujemy o zachowanie czujności podczas rozmów z nieznajomymi, którzy przekonują nam, że dzięki ich działaniom nasze oszczędności będą bezpieczne. Niestety często okazuje się, że to oszuści, którzy wzbogacają się naszym kosztem - dodaje asp. Patrycja Kaszuba.

Jak nie dać się oszukać - radzi policja

  • Nie podawaj nikomu danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty płatniczej ani specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu.
  • Jeśli odbierasz połączenie, które wskazuje na to, że to twój bank, zachowaj czujność. Nie wykonuj poleceń dotyczących przelania swoich oszczędności na wskazane konto. Rozłącz się i sam zadzwoń do banku wybierając numer ze strony internetowej.
  • Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
  • W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
  • Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
  • Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
Kamil wziął ślub w policyjnym mundurze. Jego wybranką została piękna Agnieszka.

Za mundurem panny sznurem. Dlatego piękna Agnieszka wybrała ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska