W ramach prowadzonych prac wyremontowane zostaną awanporty (nadbrzeża przed śluzą, gdzie na wejście do niej mogą oczekiwać barki), w których powstaną m.in. nowe pomosty, punkty poboru wody i prądu dla jednostek korzystających z Kanału Gliwickiego.
Remont przejdą też budynki sterowni, zarówno w części podziemnej, jak i nadziemnej oraz urządzenia mechaniczne i elektryczne służące do napędu wrót. Prace naprawcze zostaną wykonane w maszynowni.
- Kompleksowe roboty będą dotyczyły komór śluz - informuje Linda Hofman z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach. - Wyremontowane zostaną ich dna, stalowe ściany, wzmocniony będzie grunt.
W projekcie znalazły się też nowe budynki socjalne dla obsługi śluz. - Całość prac będzie tak prowadzona, by żegluga na kanale była możliwa - mówi Linda Hofman.
To drugi etap remontu na Kanale Gliwickim.
W zeszłym roku udało się odnowić dwie inne śluzy - Kłodnica i Rudziniec. Prace kosztowały 54 mln zł, cały czas trwają też prace na Łabędach i Dzierżnie.
Prace na kanale mają nie tylko poprawić stan techniczny śluz ale i zwiększyć możliwości przewozowe oraz poprawić warunki środowiska naturalnego poprzez zastąpienie transportu drogowego, transportem wodnym. Ma to również znaczenie biorąc pod uwagę to, że ruszył również remont kozielskiego portu.
Nowy właściciel ma zainwestować w niego nawet 400 mln zł. W pierwszym kwartale 2017 roku ruszy budowa terminala płynnych produktów masowych. Ma potrwać około roku. Potem powstaną kolejne terminale - kontenerowy i sypkich produktów masowych.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?