Budowa centrum przesiadkowego "Opole Główne". W nocy z czwartku na piątek zmieni się organizacja ruchu w rejonie ul. 1 Maja i Armii Krajowej

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie centrum przesiadkowego "Opole Główne", od piątku zmiana organizacji ruchu w tej części miasta.
Tak wygląda postęp prac przy budowie centrum przesiadkowego "Opole Główne", od piątku zmiana organizacji ruchu w tej części miasta. Sławomir Draguła
W nocy z czwartku, 13 stycznia na piątek, 14 stycznia zmieni się organizacja ruchu w rejonie ulic 1 Maja i Armii Krajowej w Opolu. Ma to związek z budową centrum przesiadkowego "Opole Główne". Zobacz postęp prac na tej ważnej inwestycji oraz to, jak zmieni się plac przed dworcem PKP.

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Opolu, w piątek, 14 stycznia rano otwarty zostanie odcinek ulicy 1 Maja, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Kołłątaja i Krakowską.

Jednocześnie zamknięty będzie fragment ul. Armii Krajowej na wysokości budowanego właśnie centrum przesiadkowego, w stronę skrzyżowania z Korfantego.

- W związku z tym, ruch od ulicy Ozimskiej w kierunku Piastowskiej będzie odbywał się ulicami Kołłątaja, Damrota, Krakowską i Korfantego - wyjaśnia Adam Leszczyński, rzecznik prezydenta Opola.

Natomiast ruch od strony Piastowskiej w kierunku Ozimskiej i Nowej Wsi Królewskiej puszczony zostanie:

  • przebudowaną ulicą 1 Maja,
  • Kołłątaja,
  • Damrota,
  • Reymonta (odcinek między Damrota, a 1 Maja pozostaje drogą dwukierunkową).

- Z kolei od strony Nowej Wsi Królewskiej dojazd do Piastowskiej będzie możliwy ul. Plebiscytową, 1 Maja, Reymonta, Ozimską, Kołłątaja, Krakowską i Korfantego - tłumaczy Adam Leszczyński.

Organizacja miała być zmieniona już w czwartek, 13 stycznia, jednak termin został zmieniony, ze względu na niskie temperatury, które uniemożliwiły położenie nawierzchni na przebudowanym odcinku ul. 1 Maja.

Co ważne, odcinek ul. Armii Krajowej (od skrzyżowania z wjazdem na plac przed dworcem PKP oraz budowanym łącznikiem z 1 Maja) do skrzyżowania z Korfantego, Krakowską i 1 Maja, będzie zamknięty już na stałe, a miasto ma w planach zrobienie tam terenów zielonych (patrz galeria).

Przypomnijmy. Na powstające w miejscu po dworcu PKS centrum przesiadkowe „Opole Główne” składać się będzie dworzec autobusowy z ośmioma stanowiskami dla komunikacji międzymiastowej oraz piętrowy parking, który ma pomieścić około 350 pojazdów.

Na dachu zaplanowany jest zaś taras widokowy wraz z roślinnością, która będzie oplatała również ściany budynku. W ramach inwestycji powstaną też zatoki autobusowe przy ul. 1 Maja i Armii Krajowej.

W związku z budową centrum przesiadkowego zmienić się ma również organizacji ruchu w tej części miasta.

Na jednokierunkowych ulicach Reymonta i Kołłątaja ma być możliwość jazdy w obu kierunkach, ta druga ulica będzie też przecinała ul. 1 Maja dzięki czemu powstanie bezpośrednie połączenie z ul. Armii Krajowej.

Termin ukończenia budowy "Opola Głównego" to połowa przyszłego roku. Koszt prac wyniesie 65 mln złotych, a ich wykonawcą jest firma Warbud.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
14 stycznia, 8:31, Wujek Zdzisiu:

Nie rozumiem idei "przesiadkowości" tego budynku. Kto, z czego i na co ma się tam przesiadać? To jest zwykły parking nad PKS-em.

14 stycznia, 10:21, Gość:

Taka sama idea, jak przy centrum przesiadkowym Opole Zachodnie i Wschodnie. Nie Ty jeden nie rozumiesz. Wcześniej mieszkańcy kamienic naprzeciwko Dworca mieli chociaż caly dzień słońce, ale i smród spalin, a dzięki genialnemu pomyslowi Areczka słońce zniknie, a smród pozostanie i z parkingu i z tej powstalej z ul. 1 Maja "studni". Wcześniej to się chociaż szybciej rozszedł ze względu na otwartą przestrzen. To jest wizjoner.

14 stycznia, 11:30, Wujek Zdzisiu:

W normalnych miastach taki parking chowa się pod ziemię. No chyba że mówimy o centrum P R z prawdziwego zdarzenia, ale to się buduje na rogatkach, a nie w ścisłym centrum. Nic to, byle starczyło na stadion.

PS. A w temacie Opola Wschodniego - ktoś wie, czemu mają służyć buspasy na estakadzie i w tunelu, skoro zaczynają się tuż przed skrzyżowaniem i kończą tuż za? Akurat w najbardziej niepotrzebnym miejscu zabierają jeden pas ruchu, gdzie ruch jest najpłynniejszy. Ostatni kretynizm.

w kwestii chowania parkingów pod ziemię to proszę spojrzeć na warszawę gdzie mnóstwo parkingów jest nad ziemią, albo chociażby na galerie wroclavie we wrocławiu w której parking nie jest pod ziemią więc nie uważam żeby to był zły pomysł ani nigdzie niepraktykowany

buspasy to był wymóg UE jaki musiała ta inwestycja spełnić żeby uzyskać finansowanie, pozatym nie ma się co martwić, buspas nie jest oddzielony żadnym murkiem i gdy już będziesz chciał kogoś wyprzedzić to raczej nikt ci nic nie zrobi (oprócz policji) jak skorzystasz z buspasu, a wiadomo że nikt nie jeździ 100% według przepisów natomiast policja nie czai się na każdym rogu.

G
Gość
14 stycznia, 8:31, Wujek Zdzisiu:

Nie rozumiem idei "przesiadkowości" tego budynku. Kto, z czego i na co ma się tam przesiadać? To jest zwykły parking nad PKS-em.

myślę że co do nazw to ma to związek z uzyskaniem finansowania unijnego, taka sytuacja ma miejsce na opolu wschodnim nazwa oraz te idiotyczne buspasy to był unijny wymóg na otrzymanie finansowania, sam uważam że nazwanie tego budynku dworcem autobusowym zamiast centrum przesiadkowym miało by większy sens, a już na pewno dla przyjezdnych żeby było widać że to PKS.

G
Gość
14 stycznia, 8:21, Anioł Pański:

"Postęp prac" to z deka przerośnięte określenie ;)

pierwotny termin to jesień tego roku, obecnie mówi się o połowie roku czyli nawet przed początkiem lata, wewnątrz prace są wykończone w 95%, to że z zewanątrz można nie było widzieć postępów wynikało właśnie z tego że w okresie jesienno zimowym koncentrowano się na środku, wiadomo nikt nie będzie wysyłał ludzi do pracy na zewnątrz w minusowych temperaturach. myślę że na spokojnie zostanie to ukończone przed terminem.

G
Gość
13 stycznia, 21:46, Gość:

Parking będzie stał pusty, chyba że będzie darmowy

parking nie będzie stał pusty, i proszę nie porównywać do opola wschodniego czy zachodniego bo tam mamy inną sytuacje, w rejonie dworca głównego w każdym wielkim mieście jest parking, dla tych którzy chcą na przykład kogoś odprowadzić na dworzec itd. sam budynek to po prostu dworzec PKS z pawilonem handlowym który jest przydatny w takim miejscu oraz z parkingiem który na pewno będzie wykorzystany

G
Gość
13 stycznia, 19:07, Gość:

Takie gówno wybudować obok reprezentacyjnej części Opola. Wstyd

spójrz najpierw na planowany efekt końcowy i potem mów cokolwiek

W
Wujek Zdzisiu
14 stycznia, 8:31, Wujek Zdzisiu:

Nie rozumiem idei "przesiadkowości" tego budynku. Kto, z czego i na co ma się tam przesiadać? To jest zwykły parking nad PKS-em.

14 stycznia, 10:21, Gość:

Taka sama idea, jak przy centrum przesiadkowym Opole Zachodnie i Wschodnie. Nie Ty jeden nie rozumiesz. Wcześniej mieszkańcy kamienic naprzeciwko Dworca mieli chociaż caly dzień słońce, ale i smród spalin, a dzięki genialnemu pomyslowi Areczka słońce zniknie, a smród pozostanie i z parkingu i z tej powstalej z ul. 1 Maja "studni". Wcześniej to się chociaż szybciej rozszedł ze względu na otwartą przestrzen. To jest wizjoner.

W normalnych miastach taki parking chowa się pod ziemię. No chyba że mówimy o centrum P R z prawdziwego zdarzenia, ale to się buduje na rogatkach, a nie w ścisłym centrum. Nic to, byle starczyło na stadion.

PS. A w temacie Opola Wschodniego - ktoś wie, czemu mają służyć buspasy na estakadzie i w tunelu, skoro zaczynają się tuż przed skrzyżowaniem i kończą tuż za? Akurat w najbardziej niepotrzebnym miejscu zabierają jeden pas ruchu, gdzie ruch jest najpłynniejszy. Ostatni kretynizm.

G
Gość
14 stycznia, 8:31, Wujek Zdzisiu:

Nie rozumiem idei "przesiadkowości" tego budynku. Kto, z czego i na co ma się tam przesiadać? To jest zwykły parking nad PKS-em.

Taka sama idea, jak przy centrum przesiadkowym Opole Zachodnie i Wschodnie. Nie Ty jeden nie rozumiesz. Wcześniej mieszkańcy kamienic naprzeciwko Dworca mieli chociaż caly dzień słońce, ale i smród spalin, a dzięki genialnemu pomyslowi Areczka słońce zniknie, a smród pozostanie i z parkingu i z tej powstalej z ul. 1 Maja "studni". Wcześniej to się chociaż szybciej rozszedł ze względu na otwartą przestrzen. To jest wizjoner.

W
Wujek Zdzisiu
Nie rozumiem idei "przesiadkowości" tego budynku. Kto, z czego i na co ma się tam przesiadać? To jest zwykły parking nad PKS-em.
A
Anioł Pański
"Postęp prac" to z deka przerośnięte określenie ;)
G
Gość
Parking będzie stał pusty, chyba że będzie darmowy
G
Gość
Takie gówno wybudować obok reprezentacyjnej części Opola. Wstyd
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie