Budowa kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu. Trwa montaż dźwigarów łukowych

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Budowa kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu - montaż dźwigarów łukowych
Budowa kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu - montaż dźwigarów łukowych Piotr Guzik
Udostępnij:
Trwają prace nad budowie kładki nad Kanałem Ulgi w Opolu. Po tym, jak połączono oba brzegi, rozpoczęła się instalacja dźwigarów łukowych.

Inwestycja prowadzona jest od jesieni 2019 roku. Do tej pory wykonano m.in. filary przeprawy, a na początku tygodnia zamontowano tam ostatni brakujący element przęsła mostowego. Tym samym połączono części konstrukcji po obu brzegach Kanału Ulgi.

Teraz trwa montaż łukowych dźwigarów. – To one nadadzą charakterystyczny kształt przeprawie – zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Do realizacji pozostają jeszcze m.in. najazdy na przeprawę. Te będą tylko od strony ul. Bolkowskiej oraz parkingu na Wyspie Bolko. Konstrukcja przebiega nad wałami i połączenia z nimi nie są planowane.

Kładka pieszo-rowerowa nad Kanałem Ulgi będzie miała siedem metrów szerokości oraz 260 metrów długości. Wykonawcą inwestycji wartej około 24 mln zł jest firma Mostostal Kielce. Termin ukończenia do jesień tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hanka Mostowiak
14 marca, 21:26, marek:

ta kładka to jakiś koszmar, za mocno ingeruje w krajobraz tej części miasta. nie można było czegoś mniej rzucającego się w oczy, np, jak most kilkaset metrów powyżej?

Po co budować kolejny most, skoro wywołany do tablicy kilkaset metrów powyżej nie jest wykorzystywany nawet w 10%??

m
marek

ta kładka to jakiś koszmar, za mocno ingeruje w krajobraz tej części miasta. nie można było czegoś mniej rzucającego się w oczy, np, jak most kilkaset metrów powyżej?

G
Gość

Co to jest: miliony kosztuje, korków nie rozładuje?

G
Gość

Ohyda! Nie można było przerzucić cienkiej, betonowej kładki? Przecież to dla pieszych.

r
rew
14 marca, 10:14, Gość:

Ta kładka jest potrzebna jak dziura w moście.Jest wiele innych potrzeb komunikacyjnych niż ten bzdet za miliony wyrzucone w błoto

A mi się akurat bardzo przyda. Jestem pewien, że będzie na niej całkiem spory ruch.

G
Gość

Ta kładka jest potrzebna jak dziura w moście.Jest wiele innych potrzeb komunikacyjnych niż ten bzdet za miliony wyrzucone w błoto

G
Gość

Ta kładka powstaje w miejscu gdzie kiedyś był mostek nad jeszcze nie poszerzonym kanałem Ulgi?

r
realista_opolski

Czyli od strony Krapkowickiej najazdów nie będzie. Super!!! A można będzie od Krapkowickiej jakkolwiek na kładkę się dostać? Czy miasto może postawi budę z wypożyczalnią gumofilców? Bo jak rozumiem, o ścieżce pieszo-rowerowej to już można zapomnieć, skoro Ratusz jakoś niedofinansował inwestycji 6-krotnie, jak wynikało to z DRUGIEGO NIEUDANEGO przetargu. Tym samym kładka będzie "ślepa". REWELACJA!!!

Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie