Co to jest Elektroniczny Urząd Podawczy?

Redakcja
Radosław Siczewski, ekspert z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Opolu. (fot. archiwum)
Radosław Siczewski, ekspert z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Opolu. (fot. archiwum)
EUP to strona internetowa ZUS - dostępna pod adresem http:// eup. zus.pl - umożliwiająca płatnikom oraz ubezpieczonym składanie w ZUS określonych dokumentów w formie elektronicznej.

Aby skorzystać z tej usługi, trzeba mieć poza komputerem i połączeniem z internetem, bezpieczny podpis elektroniczny wydawany przez odpowiednie centra certyfikacji:

Zobacz: Warto sprawdzać swoje składki

  • PCC CERTUM - Unizeto Technologies
  • PCCE Sigillum - PWPW
  • SZAFIR - Krajowa Izba Rozliczeniowa.

Jakie dokumenty można przekazać do ZUS drogą elektroniczną?

Już dziś osoby posiadające certyfikat kwalifikowany mogą za pośrednictwem Elektronicznego Urzędu Podawczego złożyć następujące formularze i wnioski:

  • wniosek płatnika składek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (ZUS-EWN),

  • wniosek płatnika składek o zwrot nadpłaconych składek (ZUS-EZS),

    > zgłoszenie reklamacji do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej (ZUS-ERU),

  • wniosek ubezpieczonego o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS-EWZ),

  • wniosek o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek (30-krotność) (ZUS-EPW).

Zobacz: Wszystko o kredytach gotówkowych

W przyszłości lista wniosków, które można składać za pośrednictwem EUP zostanie poszerzona.

Na pytania odpowiadał Radosław Siczewski, ekspert z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Opolu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska