Cztery pary pociągów pendolino pojadą przez Opole do Warszawy

Sławomir Draguła
W sumie, jak informuje PKP Intercity, od grudnia pomiędzy Wrocławiem, Opolem i Warszawą ma jeździć co najmniej 13 par pociągów: 4 (lub 5) pendolino, 3 Ekspress Intercity oraz 6 składów TLK. Sławomir Draguła
Od grudnia na trasie Wrocław-Opole-Warszawa mają jeździć cztery składy pendolino. Nie jest wykluczone, że szybkich pociągów będzie nawet pięć.

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bankomat1970

A puśćcie nawet i 10 par, jak macie na tyle taboru. I tak będą wozić tylko powietrze, bo podejrzewam, że cena za bilet będzie zabijać już przy kasie.

n
nowicjusz
W dniu 20.08.2014 o 15:03, Jim napisał:

Pociąg Intercity z  Opola do Warszawy  kosztuje  130 zł,ciekawe ile  będzie kosztować bilet na pendolino.. Śmiech na sali.

Jak Ci za drogo to jedź stopem a nie biadol na tym forum.

J
Jim

Pociąg Intercity z  Opola do Warszawy  kosztuje  130 zł,ciekawe ile  będzie kosztować bilet na pendolino.. Śmiech na sali.

S
Slezan s Polska
W dniu 20.08.2014 o 09:09, gość napisał:

Najtańsze i fatalne, bo wszyscy są podłączeni do CMK, tak naprawdę wystarczyłby remont Oleśnica - Wieruszów i budowa 42km linii do Sieradza i nawet jadąc wolniej z racji mniejszych km na jedno by wyszło. Tę samą kasę dokładnie wpakowano w Opole-Częstochowa, i dalej do Koniecpola następną kasę.Teraz jedna awaria pomiędzy Żyrardowem a Koniecpolem i przez głupotę solidarnie stoją wszyscy.


Nie, nie nie! Opole powinno mieć szybką kolej z Żytomierzem na Ukrainie. W końcu powinni Upooolanie mieć mieć jakieś dobre połączenie z rodzinnym domem. Może zechcieliby tam wrócić? Tam moga uprawiać "prawdziwie polską" propagandę w stylu zamalowywania napisów dwujęzycznych. Czego normalnym Ślązakom i Polakom życzę...
M
Mal

Czegoś brak, tej pary pendolino pendolino. Strasznie brzmi, jak jedzie, parami czy na boczku. Jakiś zakisiały chłam i pendolinko. Dawaj kasę, bo się popsuło to osiemnaste koło w pendziolino. A cztery pary to dla dzinnikarzyny.

g
gość
W dniu 19.08.2014 o 09:08, kzyn napisał:

Bo to było najtańsze rozwiązanie i tyle. Linia przez Łódź jest fatalna pod względem geometrii i modernizacja do 160 km/h kosztowałaby krocie, a wielkich efektów w stosunku do skończonej drogi ekspresowej by nie dała. Najlepsza opcja to tani remont (do parametrów początkowych) tej linii przez Łódź dla pociągów regionalnych i tanich TLK oraz budowa nowej linii dużych prędkości tzw. Y.

 


Bo to było najtańsze rozwiązanie i tyle. Linia przez Łódź jest fatalna pod względem geometrii i modernizacja do 160 km/h kosztowałaby krocie, a wielkich efektów w stosunku do skończonej drogi ekspresowej by nie dała. Najlepsza opcja to tani remont (do parametrów początkowych) tej linii przez Łódź dla pociągów regionalnych i tanich TLK oraz budowa nowej linii dużych prędkości tzw. Y.

Najtańsze i fatalne, bo wszyscy są podłączeni do CMK, tak naprawdę wystarczyłby remont Oleśnica - Wieruszów i budowa 42km linii do Sieradza i nawet jadąc wolniej z racji mniejszych km na jedno by wyszło. Tę samą kasę dokładnie wpakowano w Opole-Częstochowa, i dalej do Koniecpola następną kasę.

Teraz jedna awaria pomiędzy Żyrardowem a Koniecpolem i przez głupotę solidarnie stoją wszyscy.

G
Gość
W dniu 19.08.2014 o 13:53, matematyk napisał:

To ile tych pociągów w końcu będzie?4 pary = 8 , a piszą że 4 , a nawet 5 pojedzie przez Opole ;-)))

A beda to 4 samce i 4 samice bo inaczej te pary nie beda pary rozrodcze

S
Szczerbaty i garbaty
W dniu 19.08.2014 o 13:53, matematyk napisał:

To ile tych pociągów w końcu będzie?4 pary = 8 , a piszą że 4 , a nawet 5 pojedzie przez Opole ;-)))

Jesteś matematyk Szymon patyk i tyle.

z
zawiadowca na rencie
W dniu 19.08.2014 o 13:53, matematyk napisał:

To ile tych pociągów w końcu będzie?4 pary = 8 , a piszą że 4 , a nawet 5 pojedzie przez Opole ;-)))

 

 

No niezupełnie, para pociągów to taki pociąg, który jeździ w jedną stronę i z powrotem, ten powrotny to para do pierwszego, czyli jeżeli piszą, że będzie jeździć cztery pary pociągów znaczy, że będą jeździć cztery składy (pociągi) tam i z powrotem, paniał? No i ciekawe kto Tobie dał tytuł mgr. Nie śmiej się dziadku... itd.

m
matematyk

To ile tych pociągów w końcu będzie?

4 pary = 8 , a piszą że 4 , a nawet 5 pojedzie przez Opole ;-)))

k
kzyn
W dniu 18.08.2014 o 23:03, gość napisał:

Trasa Wrocław- Warszawa przez Opole i Częstochowę to nieporozumienie, gdyż nadkłada się km, specjaliści od 7 boleści zamiast remontować trasę prze Łódź podłączyli wszystkie miasta do CMK - kwestią czasu jest jak się stanie jakaś awaria i komunikacji nie będzie miał nikt, bo wszyscy (Wrocław, Katowice i Kraków) wiszą na jednej linii.

Bo to było najtańsze rozwiązanie i tyle. Linia przez Łódź jest fatalna pod względem geometrii i modernizacja do 160 km/h kosztowałaby krocie, a wielkich efektów w stosunku do skończonej drogi ekspresowej by nie dała. Najlepsza opcja to tani remont (do parametrów początkowych) tej linii przez Łódź dla pociągów regionalnych i tanich TLK oraz budowa nowej linii dużych prędkości tzw. Y.

c
czytelnik po szkoleniu
W dniu 18.08.2014 o 17:41, kika napisał:

No niezupełnie, para pociągów to taki pociąg, który jeździ w jedną stronę i z powrotem, ten powrotny to para do pierwszego, czyli jeżeli piszą, że będzie jeździć cztery pary pociągów znaczy, że będą jeździć cztery składy (pociągi) tam i z powrotem, paniał? No i ciekawe kto Tobie dał tytuł mgr. Nie śmiej się dziadku... itd.

No i nie zrozumiała, przekąsu babcia od szkolenia dziadków. 

d
daro

Ale z Opola już jest to najkrótsza trasa i najszybsza z możliwych.

Reszta mnie mało interesuje.

g
gość

Trasa Wrocław- Warszawa przez Opole i Częstochowę to nieporozumienie, gdyż nadkłada się km, specjaliści od 7 boleści zamiast remontować trasę prze Łódź podłączyli wszystkie miasta do CMK - kwestią czasu jest jak się stanie jakaś awaria i komunikacji nie będzie miał nikt, bo wszyscy (Wrocław, Katowice i Kraków) wiszą na jednej linii.

k
kzyn
W dniu 18.08.2014 o 18:32, Błysk napisał:

Szybkość dobre sobie. Kiedy pociąg z Opola do Krakowa /180km/ pokona czas przejazdu 4 godz.

Modernizacja trasy przez Katowice w większości się skończy gdzieś w 2016/2017 roku i wtedy będzie się jechało gdzieś niewiele ponad 2h. Ale od grudnia tego roku 6 pociągów TLK będzie jechało do Krakowa objazdem przez Częstochowę i czas podróży będzie wynosił jakieś 2h 30 min.

Dodaj ogłoszenie