Dworzec kolejowy w Kędzierzynie-Koźlu odzyskuje blask. Robotnicy burzą stare i budują nowe perony, wymieniają też tory i rozjazdy [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przebudowa peronów na dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu. Sławomir Draguła
Remont dworca kolejowego w Kędzierzynie-Koźlu. Robotnicy burzą stare i budują nowe perony, wymieniają też tory. To część większej inwestycji, którą jest przebudowa linii kolejowej Opole - Kędzierzyn-Koźle.

Prace na dworcu kolejowym w Kędzierzynie-Koźlu idą pełną parą. Zburzone zostały dwa perony - pierwszy i drugi, robotnicy prowadzą tam roboty ziemne i przygotowują się do budowy nowych platform.

Czytaj także

Do historii przeszły także dwa podziemne tunele: pocztowy, którym kiedyś dowożone były przesyłki z pociągów do znajdującej się na dworcu poczty (i w drugą stronę) oraz bagażowy, zlikwidowano również windy pocztowe i bagażowe kursujące między tunelami a peronami.

Wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowały peron trzeci. Jego platforma znajduje się teraz na wysokości wejścia do pociągów, wykonana została nowa nawierzchnia, na której wytyczone są specjalne ciągi ułatwiające poruszanie się osób niewidomych i niedowidzących. Tak też będą wyglądały remontowane obecnie perony.

Zakończenie prac na dworcu PKP w Kędzierzynie-Koźlu zaplanowano na przyszły rok.

Wreszcie kolej się wzięła za perony, bo wyglądały już koszmarnie - mówi Tomasz Zawadzki z Kędzierzyna-Koźla. - Kilka lat temu ładnie odrestaurowano dworcowe budynki, a perony psuły ten efekt.

Remont jest częścią większego przedsięwzięcia - przebudowy linii kolejowej E 30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. To największa inwestycja kolejowa w województwie opolskim.

Czytaj także

Koszt prac wyceniony jest na 412 mln złotych! Inwestycja dofinansowana jest przez Unię Europejską. Zakończenie robót przewidziane jest na czwarty kwartał 2021 roku.

Podróżni korzystają już z nowych peronów m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Górażdżach, Przyworach Opolskich, Jasionie, Grotowicach i Górażdżach.

Pociągi natomiast kursują już po 53 kilometrach nowych torów. Na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Górażdże – Przywory Opolskie – Opole Groszowice (po jednym).

Wymieniono też 60 z 80 rozjazdów, zmontowane zostały też nowe słupy sieci trakcyjnej.

Aktualnie prowadzimy remonty dwóch mostów, nad rzeką Kłodnicą i nad Kanałem Gliwickim. Odnawiane i wzmacniane są przyczółki, podpory i przęsła. Następnie ułożone będą na nich nowe tory - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Trasa kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle jest jedną z najważniejszych na Śląsku. W ciągu doby przejeżdża nią nawet 90 pociągów. Po przebudowie składy będą mogły osiągać na niej prędkością do 160 km/godz.

Dzięki remontowi o połowę skróci się czas podróży z Opola do Kędzierzyna-Koźla - z 50 do nawet 25 min.

Czytaj także

Fiskus na tropie oszustów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3