Wartość dokumentacji to 3,8 miliona złotych w tym dofinansowanie z funduszy unijnych wynosi 2,4 miliona - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na remont linii kolejowej E30 na odcinku Opole Groszowice - Opole Zachodnie.
Prace zakładają między innymi wymianę torowisk, sieci trakcyjnej, remont dwóch wiaduktów (nad ul. Powstańców Śląskich i Krapkowicką) oraz dwóch mostów (nad Młynówką i Odrą).
Nad Odrą zbudujemy również nowy most - mówi Mirosław Siemieniec.
Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest na drugą połowę 2020 roku, natomiast zakończenie prac trzy lata później.
Inwestycja jest częścią szerszego projektu, obejmującego modernizację linii kolejowej E30 pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem.
Prace na odcinku pomiędzy tym ostatnim miastem a stacją Opole Groszowice są już na półmetku. Z 85 km torowisk przebudowano już około 50 km i wymieniono 45 rozjazdów ze wszystkich 80. Zamontowano też już część nowej sieci trakcyjnej.
Po nowych torach pociągi kursują już na odcinkach Raszowa - Zdzieszowice - Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie - Górażdże (po jednym torze). Po zakończeniu inwestycji podróż z Opola do Kędzierzyna-Koźla potrwa nawet 25 min, dziś to nawet godzina.
Modernizacja linii E30 to również przebudowa 10 stacji i przystanków.
Z nowych peronów można korzystać w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz przystanku Jasiona. Przebudowywany jest też peron nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu. Podobne prace trwają na stacji Przywory Opolskie oraz przystanku Opole Groszowice.
Koszt modernizacji linii to 400 mln zł.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?