PKP PLK rozpisały przetarg na przebudowę torów pomiędzy stacjami Opole Groszowice i Opole Zachodnie. Będzie nowy most na Odrze w Opolu

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Piotr Guzik
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w poniedziałek przetarg na przebudowę torów pomiędzy stacjami Opole Groszowice a Opole Zachodnie. W ramach prac powstanie między innymi nowy most na Odrze.

Wartość dokumentacji to 3,8 miliona złotych w tym dofinansowanie z funduszy unijnych wynosi 2,4 miliona - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na remont linii kolejowej E30 na odcinku Opole Groszowice - Opole Zachodnie.

Prace zakładają między innymi wymianę torowisk, sieci trakcyjnej, remont dwóch wiaduktów (nad ul. Powstańców Śląskich i Krapkowicką) oraz dwóch mostów (nad Młynówką i Odrą).

Nad Odrą zbudujemy również nowy most - mówi Mirosław Siemieniec.

Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest na drugą połowę 2020 roku, natomiast zakończenie prac trzy lata później.

Inwestycja jest częścią szerszego projektu, obejmującego modernizację linii kolejowej E30 pomiędzy Opolem Zachodnim a Kędzierzynem-Koźlem.

Prace na odcinku pomiędzy tym ostatnim miastem a stacją Opole Groszowice są już na półmetku. Z 85 km torowisk przebudowano już około 50 km i wymieniono 45 rozjazdów ze wszystkich 80. Zamontowano też już część nowej sieci trakcyjnej.

Po nowych torach pociągi kursują już na odcinkach Raszowa - Zdzieszowice - Gogolin (po dwóch torach) oraz Przywory Opolskie - Górażdże (po jednym torze). Po zakończeniu inwestycji podróż z Opola do Kędzierzyna-Koźla potrwa nawet 25 min, dziś to nawet godzina.

Modernizacja linii E30 na trasie Opole Groszowice - Kędzierzyn-Koźle zbliża się do półmetka

Z Opola do Kędzierzyna-Koźla w mniej, niż pół godziny. Wielk...

Modernizacja linii E30 to również przebudowa 10 stacji i przystanków.

Z nowych peronów można korzystać w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz przystanku Jasiona. Przebudowywany jest też peron nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu. Podobne prace trwają na stacji Przywory Opolskie oraz przystanku Opole Groszowice.

Koszt modernizacji linii to 400 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

No fajnie.Tyle tylko, że ta rozbudowa na służyć nie tyle Opolu i Opolanin-om, co raczej ....tej wiosce w której ludzie fenolami oddychają,głównie benzenem, a Kędzierzynem - Koźlem zwą . Na siłę chcą podnieść rangę i znaczenie tej mieściny.Chcą z niej metropolie zrobić.

M
Mgs
3 stycznia, 12:45, STE:

Informacja dla zainteresowanych. Wycinki drzew pod inwestycję kolejową już się odbyły w roku 2018 (drobne drzewa na nasypie kolejowym na Pasiece), decyzja środowiskowa została wydana w roku 2019 bez protestów. Nowy most kolejowy oraz most planowanej trasy średnicowej kolidują z sobą, bo zajmują ten sam teren między budynkami ul. Kropisły i 29-listopada a nasypem kolejowym.

Dlatego rpzbudowa linii kolejowej to dobra wiadomość dla przeciwników trasy średnicowej, tym bardziej, że kolej postawi też ekrany akustyczne po obu stronach linii redukując hałas. Kolej przebuduje też stację Opole Główne oraz most na Młynówce przy Korfantego.

Kropidły i 11-listopada lamusie...

G
Gość
3 stycznia, 08:30, Gość:

No silezja i pasieczanie do boju!. Jak się postaracie to most mchmem zarośnie a może nawet ptaszek się zalęgnie.

3 stycznia, 10:56, rew:

Silesia i Pasieczanie nie protestują przeciwko ekologicznej kolei, tylko smrodzącym autkom na trasie średnicowej. Trudno to zrozumieć?

Niestety trudno, przecież to Polacy, a wiadomo jak to u nas z myśleniem w kraju. 2% jest myślących? Może nieco mniej.

p
przemo_opole
3 stycznia, 12:45, STE:

Informacja dla zainteresowanych. Wycinki drzew pod inwestycję kolejową już się odbyły w roku 2018 (drobne drzewa na nasypie kolejowym na Pasiece), decyzja środowiskowa została wydana w roku 2019 bez protestów. Nowy most kolejowy oraz most planowanej trasy średnicowej kolidują z sobą, bo zajmują ten sam teren między budynkami ul. Kropisły i 29-listopada a nasypem kolejowym.

Dlatego rpzbudowa linii kolejowej to dobra wiadomość dla przeciwników trasy średnicowej, tym bardziej, że kolej postawi też ekrany akustyczne po obu stronach linii redukując hałas. Kolej przebuduje też stację Opole Główne oraz most na Młynówce przy Korfantego.

Nie powiedziałbym, że takie drobne były te drzewa. Ogołocili całą skarpę z dużych drzew. I nie ma to z inwestycją nic wspólnego, bo było od ulicy, a most będzie od strony parku.

Tam drwale dopiero mogą się pojawić...

p
przemo_opole
3 stycznia, 8:13, Gość:

A którędy w trakcie budowy pociągi pojadą do Wrocławia?

3 stycznia, 8:56, Gość:

Pewnie będą kursować po jednym torze, a później przekładka na nowy.

Docelowo będą dwa mosty obok siebie. Nowy nie zastąpi starego, tylko uzupełni.

G
Gnido
3 stycznia, 12:45, STE:

Informacja dla zainteresowanych. Wycinki drzew pod inwestycję kolejową już się odbyły w roku 2018 (drobne drzewa na nasypie kolejowym na Pasiece), decyzja środowiskowa została wydana w roku 2019 bez protestów. Nowy most kolejowy oraz most planowanej trasy średnicowej kolidują z sobą, bo zajmują ten sam teren między budynkami ul. Kropisły i 29-listopada a nasypem kolejowym.

Dlatego rpzbudowa linii kolejowej to dobra wiadomość dla przeciwników trasy średnicowej, tym bardziej, że kolej postawi też ekrany akustyczne po obu stronach linii redukując hałas. Kolej przebuduje też stację Opole Główne oraz most na Młynówce przy Korfantego.

Radość przez łzy bo PKP z wami nie dyskutuje to musicie odtrąbić sukces żeby głupio nie wyglądało...

S
STE

Informacja dla zainteresowanych. Wycinki drzew pod inwestycję kolejową już się odbyły w roku 2018 (drobne drzewa na nasypie kolejowym na Pasiece), decyzja środowiskowa została wydana w roku 2019 bez protestów. Nowy most kolejowy oraz most planowanej trasy średnicowej kolidują z sobą, bo zajmują ten sam teren między budynkami ul. Kropisły i 29-listopada a nasypem kolejowym.

Dlatego rpzbudowa linii kolejowej to dobra wiadomość dla przeciwników trasy średnicowej, tym bardziej, że kolej postawi też ekrany akustyczne po obu stronach linii redukując hałas. Kolej przebuduje też stację Opole Główne oraz most na Młynówce przy Korfantego.

G
Gość
3 stycznia, 08:30, Gość:

No silezja i pasieczanie do boju!. Jak się postaracie to most mchmem zarośnie a może nawet ptaszek się zalęgnie.

3 stycznia, 10:56, rew:

Silesia i Pasieczanie nie protestują przeciwko ekologicznej kolei, tylko smrodzącym autkom na trasie średnicowej. Trudno to zrozumieć?

Piastowska to nie Pasieka? Tam może "śmierdzieć"?

G
Gość

zmieszczą most na średnicówkę czy też będą kręcić mimo jednoznacznego wyniku referendum w sprawie budowy średnicówki, nie wspominając już o racjonalności i konieczności jej powstania?

r
rew
3 stycznia, 08:30, Gość:

No silezja i pasieczanie do boju!. Jak się postaracie to most mchmem zarośnie a może nawet ptaszek się zalęgnie.

Silesia i Pasieczanie nie protestują przeciwko ekologicznej kolei, tylko smrodzącym autkom na trasie średnicowej. Trudno to zrozumieć?

O
Opolanin
3 stycznia, 8:30, Gość:

No silezja i pasieczanie do boju!. Jak się postaracie to most mchmem zarośnie a może nawet ptaszek się zalęgnie.

3 stycznia, 9:06, Gość:

Pasieczanie mają się postarać, czy raczej natura? ;)

Dokładnie zielone oszołomy do roboty hehe

G
Gość
3 stycznia, 8:30, Gość:

No silezja i pasieczanie do boju!. Jak się postaracie to most mchmem zarośnie a może nawet ptaszek się zalęgnie.

Pasieczanie mają się postarać, czy raczej natura? ;)

G
Gość
3 stycznia, 08:33, Gość:

Ciekawe ile drzew znowu pójdzie pod topór bo "będą przeszkadzały"

Oby jak najwięcej psycholu.

G
Gość
3 stycznia, 8:13, Gość:

A którędy w trakcie budowy pociągi pojadą do Wrocławia?

Pewnie będą kursować po jednym torze, a później przekładka na nowy.

G
Gość

Ciekawe ile drzew znowu pójdzie pod topór bo "będą przeszkadzały"

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie