Firma Suldus dostarczy twój list za darmo

Redakcja
- Mój pomysł na biznes cały czas ewoluuje - deklaruje Patryk.
- Mój pomysł na biznes cały czas ewoluuje - deklaruje Patryk.
Pomysł nr 1. - Za przesyłkę zapłaci reklamodawca - tłumaczy Patryk Suliga, student Politechniki Opolskiej.

Bezpłatne usługi pocztowe chce oferować firma Patryka Suligi, którą otworzył na zasadzie preinkubacji w ramach Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości działającego przy Wyższej Szkole Bankowej w Opolu.
- Na kartce oprócz treści listu umieszczone zostaną reklamy i to reklamodawcy opłacą koszty przesyłki - zdradza 25-latek, absolwent europeistyki na Politechnice Opolskiej (po licencjacie) i student I roku zarządzania na studiach magisterskich na PO.

Żeby wysłać list, trzeba będzie zarejestrować się na portalu internetowym. Tam będzie można wpisać treść listu i dane adresata, a firma Suldus przekopiuje tę treść na kartkę z reklamami i dostarczy go do odbiorcy.

- Na razie będziemy korzystać z pośrednictwa Poczty Polskiej i InPostu, bo one mają monopol do 2013 r. na dostarczanie przesyłek o niskiej wadze - tłumaczy Patryk. - Nie będziemy więc żadną konkurencją dla operatorów pocztowych. Wprost przeciwnie, przysporzymy im klientów.
Patryk sądzi, że z takiej formy wysyłania korespondencji będą chciały skorzystać osoby zabiegane, które nie mają czasu dotrzeć na pocztę, a nie mogą się skontaktować z odbiorcą np. mejlem.

Na wątpliwości, czy ktoś będzie chciał, żeby jego bliscy otrzymywali listy razem z reklamami, Patryk Suliga odpowiada tak: - Chcę stworzyć najskuteczniejszą reklamę, która będzie docierała do oczekiwanego odbiorcy. Jeśli np. ktoś będzie przesyłał życzenia urodzinowe czy z okazji walentynek, a reklamodawcą będzie kwiaciarnia czy restauracja, to ani odbiorcy, ani nadawcy nie powinno to przeszkadzać.

Początkujący biznesmen chce w przyszłym tygodniu przetestować swój pomysł.

W środę - 27 października - zaprasza wszystkich Opolan, którzy chcieliby nadać list do kogoś bliskiego w Polsce, do siedziby Wyższej Szkoły Bankowej przy ul. Kośnego w Opolu.
Zainteresowani mogą tam przynieść swoje listy albo napisać je na miejscu i wrzucić do specjalnych skrzynek ustawionych tuż przy wejściu do uczelni. Ta korespondencja zostanie przekazana adresatom, a zapłaci za to WSB, która dołączy do korespondencji swoją reklamę.
- Sądzę, że mój pomysł będzie też przydatny osobom niepełnosprawnym, dla których dotarcie do placówki pocztowej bywa problemem - zauważa Patryk Suliga. - Za pośrednictwem portalu będą mogli nadać list, nie wychodząc z domu.

Chce też współpracować z punktami kserograficznymi, gdzie studenci za darmo będą mogli kopiować ograniczoną liczbę stron, pod warunkiem, że zgodzą się, by na odwrocie kartki była reklama. Punkty te będą wyszukiwać na portalu.

- Mój pomysł na biznes cały czas ewoluuje - deklaruje Patryk.

Suldus to nie pierwsza firma, której prowadzenia podjął się 25-latek. Trzeci rok, także w ramach preinkubacji, prowadzi szkolenia językowe i przygotowujące do matury w małych miejscowościach, których mieszkańcy mają mniejsze szanse na skorzystanie z dokształcania. - Sam byłem kiedyś w takiej sytuacji i wiem, co to znaczy - wspomina Patryk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska