Funkcjonariusze ITD z Opola zatrzymali kolejne przeładowane ciężarówki, część z nich to złom

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Część ciężarówek zatrzymanych na obwodnicy Opola miała zniszczone ogumienie.
Część ciężarówek zatrzymanych na obwodnicy Opola miała zniszczone ogumienie. ITD Opole
Strach wyjeżdżać na opolskie drogi. Mundurowi z opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego wciąż zatrzymują zdezelowane i przeładowane ciężarówki. Wpadł też kierowca, który prowadził pojazd bez prawa jazdy.

W ciągu trwających kilka godzin kontroli prowadzonych na obwodnicy Opola, opolscy funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego wyeliminowali z ruchu aż trzy ciężarówki, których stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Wszystkie zatrzymane pojazdy należały do polskich przewoźników, a inspektorzy stwierdzili w nich m.in. nadmiernie zużyte i zniszczone opony z widocznymi ubytkami, pęknięciami, a nawet wystającymi z nich drutami.

Zatrzymane zostały cztery dowody rejestracyjne, a wobec przewoźników wszczęte zostały trzy postępowania administracyjne, zagrożone łączną karą do 6 tysięcy złotych - informuje Krzysztof Chmiel z opolski wojewódzki inspektor transportu drogowego.

Ale na tym nie koniec. W sześciu na dziesięć skontrolowanych pojazdów przewożących drewno inspektorzy stwierdzili naruszenia z czasu pracy kierowców i usterki techniczne.

To z kolei wyniki akcji przeprowadzonej w godzinach popołudniowo-nocnych przez inspektorów z opolskiego oddziału ITD na drogach regionu.

Rekord wagi należał do polskiego przewoźnika, który przewoził 58 ton drewna. Pojazd był przeciążony o 40 procent na podwójnej osi napędowej.

Inny kierowca przewoził ładunek drewna pojazdem z pękniętą tarczą hamulcową, a dodatkowo nie dokonywał wpisów na swojej karcie kierowcy, za co został ukarany osiemnastoma mandatami karnymi - informuje Krzysztof Chmiel.

Natomiast przeciwko firmie przewozowej zostało wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą w wysokości 2 950 zł, a pojazd został wyeliminowany z ruchu.

Z kolei 16 800 zł wycenione zostały naruszenia słowackiego kierowcy, który przekroczył dopuszczalne normy czasu pracy. Łącznie w wyniku przeprowadzonych działań opolskie ITD wszczęło postępowania administracyjne na kwotę 64 050 zł, a na kierowców nałożono mandaty karne w kwocie 9 750 zł.

Wcześniej, bo 21 lipca, w Makowicach inspektorzy zatrzymali ciężarówkę z ładunkiem ogrodzeń betonowych. Kontrola wagowa wykazała, że pojazd zamiast dopuszczalnych 3,5 tony ważył ponad 6 ton. Dodatkowo okazało się, że kierowca ma sądowy zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów.

iPolitycznie - w jakim momencie w relacji polsko-ukraińskich jesteśmy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

"Redaktor" Draguła nigdy nie grzeszył inteligencją, ale teraz przeszedł sam siebie. Bo żeby popełnić błąd w "artykule", który jest praktycznie skopiowany ze strony ITD (pozmieniane niektóre słowa, jak u ucznia szkoły podstawowej, który próbuje zmianą kilku słów ukryć fakt, że ściągał), to trzeba być wybitnie "zdolnym". Na stronie ITD stoi jak byk: "Rekordzista ważył 58 ton zamiast 40 ton", natomiast już według naszego "mistrza dziennikarstwa" ten sam pojazd "przewoził 58 ton drewna". To co, samochód z przyczepą ważył okrągłe 0 kg? Żenada!

G
Gość

https://nto.pl/funkcjonariusze-itd-z-opola-zatrzymali-kolejne-przeladowane-ciezarowki-czesc-z-nich-to-zlom/ar/c1-15109746

G
Gość

Montaz wag preselekcyjnych :

https://www.zditm.szczecin.pl/pl/kierowca/aktualnosci,1476878854,montaz-wag-preselekcyjnych-harmonogram-prac

G
Gość

https://infogliwice.pl/wylapuja-przeciazone-samochody-spora-czesc-z-mandatow-trafi-do-budzetu-gliwic/

a co na to Opole ???

G
Gość

Odkąd jeżdżą po naszych drogach ciężarówki, TIRy, cementowozy żadne nie jeździły z ładunkiem wg dopuszczenia - zawsze są przeładowane.

Wystarczy zamontować wagi przy wjazdach z ograniczeniem tonażu - kasa sama leci do budżetu miasta.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie