Hinduski karzeł

Tata
Tata
Tata nano to typowo miejski samochód, którego średnica zawracania nie przekracza 8,5 metra.

Dane techniczne

Dane techniczne

Długość: 3196 mm, szerokość: 1570 mm, wysokość: 1608 mm, rozstaw osi: 2230 mm, masa własna: od 750 kg, ładowność 300 kg, rozmiar opon: przód 155/65 R 13, tył 175/60 R 13, średnica zawracania: 8,5 m, silnik benzynowy o pojemności litra i mocy 45 KM.

Pojazd o długości 3,2 m napędzany będzie silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 litra i mocy około 45 KM, który - jak zapewnia producent - zużywa średnio znacznie poniżej 5 litrów paliwa na 100 km. Ciekawostką jest to, że nano ma być produkowany też w wersji elektrycznej. Wersja z silnikiem elektrycznym oferuje zasięg do 160 km i przyspieszenie od 0 do 60 km/h poniżej 10 sekund.

Tata nano to obecnie jeden z najsłynniejszych modeli, o którym mówi się na wszystkich kontynentach. Producent reklamuje go bowiem jako najtańszy samochód świata. Teraz Tata Motors zdecydował się wprowadzić model do Europy. Będzie to znacznie zmodyfikowana i bardziej zaawansowana konstrukcja w porównaniu z wersją przeznaczoną na rynek indyjski. Priorytetowo potraktowano również specyficzne wymagania rynku europejskiego odnoszące się do kwestii bezpieczeństwa. Knstrukcja modelu została znacznie wzmocniona, poszerzono strefy zgniotu, a boczne partie pojazdu otrzymały wzmocnienia. Tak przygotowane nano spełnia wszelkie wymagania bezpieczeństwa. W wyposażeniu seryjnym na rynek europejski znajdą się system ABS oraz poduszki powietrzne.

Auto o niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje miejsce dla czterech osób. Nano to prawdziwy nano (z języka greckiego "karzeł"): jego kierowca zaparkuje tam, gdzie innym kierowcom nawet się to nie śni. Stylizacja nadwozia wpisuje się w nowe podejście do designu linii modelowej Tata Motors.

Nadwozie, od wyrazistych reflektorów zaprojektowanych na kształt migdałów aż po tylne, pionowo umieszczone lampy, wygląda jak naprężony łuk. Przedni zderzak zgrabnie wpisuje się w bryłę nadwozia, a boczne wloty powietrza do komory silnika nadają mu lekkości. Teraz kilka słów o wnętrzu. Centralny panel mieści większość elementów sterowania (również z opcjonalną klimatyzacją), nawiewy powietrza oraz prędkościomierz. Przed pasażerem i kierowcą znajduje się przestrzeń na drobiazgi.

Tata nano w wersji spalinowej pojawi się na europejskim rynku w połowie przyszłego roku, natomiast wersja napędzana silnikiem elektrycznym (nano europa EV) w roku 2013.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska