Insignia - nowa limuzyna Opla

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Samochód ma bardzo opływową i nowoczesną sylwetkę.
Samochód ma bardzo opływową i nowoczesną sylwetkę. fot. General Motors
Opel Insygnia na rynku będzie m.in. rywalizować z volkswagenem passatem, toyotą avensis czy audi A4.

Życie popularnej vectry, której Opel na rynek wypuścił trzy generacje, dobiega końca. W salonach pojawił się właśnie jej następca - całkiem nowy model Insignia.

Chociaż auto jeszcze dobrze nie zadomowiło się na europejskich drogach, a już może się poszczycić zdobyciem prestiżowego tytułu "Car of the Year 2009".

Samochód powinien się podobać. Sylwetka jest opływowa i nowoczesna. W środku wszechobecny jest komfort. Kierowca i pasażerowie mają sporo miejsca na nogi i nad głowami. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości. Jak podał General Motors, ceny nowej limuzyny Opla w Polsce zaczynać się będą od 72 900 zł.

Gama silników obejmuje siedem jednostek: cztery silniki benzynowe o mocy od 115 do 260 KM oraz trzy dwulitrowe turbo diesle o mocy 110, 130 i 160 KM. W najbliższych miesiącach oferta jednostek napędowych zostanie poszerzona o dwa kolejne silniki: benzynowy 1.6 turbo o mocy 180 KM oraz nowy 2-litrowy CDTI Twin Turbo o mocy maksymalnej 190 KM. Ponadto po raz pierwszy w tym segmencie auto Opla będzie dostarczane z napędem na cztery koła.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary
Długość 4830, szerokość 1856, wysokość 1498, rozstaw osi 2737 mm.
Osiągi
Silnik 1,6 benzyna
Moc 115 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h 12.9 s, prędkość max. 192 km/h, spalanie 10.6/5.9/7.6.
Silnik 1,8 benzyna
Moc 140 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h 11.5 s, prędkość max. 207 km/h, spalanie 10.9/6.0/7.8.
Silnik 2,0 benzyna
Moc 220 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h 7.6 s, prędkość max. 242 km/h, spalanie 12.7/ 6.7/ 8.9.
Silnik 2,8 benzyna
Moc 260 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h 6.9 s, prędkość max. 250 km/h, spalanie 16.9/7.4/10.9.
Silnik 2,0 diesel
Moc 110 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h 12.1 s, prędkość max. 190 km/h, spalanie 7.6/4.8/5.8.
Silnik 2,0 diesel
Moc 130 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h 11.1 s, prędkość max. 205 km/h, spalanie 9.3/5.3/6.8.
Silnik 2,0 diesel
Moc 160 KM, przyśpieszenie 0-100 km/h 9.5 s, prędkość max. 218 km/h, spalanie 7.6/4.8/5.8.

Insignia jest dostępna w czterech wariantach wyposażenia. Najskromniejszy Edition oferuje dwa podstawowe silniki benzynowe oraz dwa podstawowe diesle. W standardzie ma też: elektrycznie podnoszone szyby z przodu, klimatyzację, regulację wysokości i nachylenia kierownicy, centralny podłokietnik z przodu, system audio CD z siedmioma głośnikami, elektryczną regulację wysokości siedzenia kierowcy, zabarwioną na zielono warstwę pochłaniającą ciepło na szybie przedniej, zdalnie sterowany zamek centralny oraz komputer pokładowy.

Bogatsza wersja Edition do pakietu podstawowego dodaje: tempomat, elektroniczne sterowanie klimatyzacją, centralny podłokietnik z tyłu i przyciski zdalnego sterowania na kierownicy.

Wersja Sport może zaoferować wszystkie silniki z wyjątkiem podstawowych. W uzupełnieniu wyposażenia Edition wariant Sport ma dodatkowo adaptacyjne mechatroniczne podwozie o zmiennej charakterystyce FlexRide i opuszczone o 15 mm zawieszenie oraz skórzane pokrycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów.

Cosmo to najwyższy poziom wyposażenia. W uzupełnieniu do wersji Edition posiada on elektrycznie podnoszone szyby z tyłu, dwustrefową elektronicznie sterowaną klimatyzację, siedzenia regulowane na sześć sposobów, z czteropunktowym podparciem kręgosłupa lędźwiowego, elektryczny hamulec postojowy z asystentem ruszania pod górę, 18-calowe felgi ze stopów aluminium.

Cosmo wyposażony jest także w czujnik deszczu, automatycznie dostosowujący częstotliwość pracy wycieraczek do intensywności opadów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska