„Kormoran” odlatuje z Opolszczyzny. Spora część regionu znów nie będzie miała bezpośredniego połączenia z Warszawą

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
“Kormoran” jeździ malowniczą Podsudecką Magistralą Kolejowa przez południową Opolszczyznę. W grudniu to ma się zmienić
“Kormoran” jeździ malowniczą Podsudecką Magistralą Kolejowa przez południową Opolszczyznę. W grudniu to ma się zmienić Archiwum KODLK
Miejscowości południowej Opolszczyzny będą odcięte od bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawą – alarmuje Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.

Według nieoficjalnych informacji komitetu, który od lat zabiega o rozwój kolei na Śląsku, od grudnia tego roku czyli w nowym rozkładzie jazdy, pociąg TLK Intercity „Kormoran” będzie miał zmienioną trasę. Obecnie jeździ codziennie z Olsztyna przez Warszawę, Katowice do Polanicy. Po zmianach w Katowicach - zamiast na Opolszczyznę i do Kotliny Kłodzkiej - zakręci do Bielska Białej. Przyczyną jest brak elektryfikacji tzw. Podsudeckiej Magistrali Kolejowej czyli linii biegnącej wzdłuż granicy z Czechami od Kędzierzyna Koźla przez Prudnik, Nysę i Paczków do Kamieńca Ząbkowickiego. Skład ma być obsługiwany wyłącznie przez lokomotywę elektryczną.

- Trwają pracę nad nowym rozkładem jazdy. Jest za wcześnie, żeby o nim informować. Zwyczajowo robimy to dopiero jesienią – komentuje Katarzyna Grzduk, rzecznik PKP Intercity.

- To informacja pewna. Nikt jednak oficjalnie tego nie powie – zaręcza Grzegorz Oleś, prezes KODLK. – Niestety, zamiast rozwijać ofertę Intercity ją redukuje. Zmiana będzie bolesna dla mieszkańców południowej Opolszczyzny. W tym rejonie nawet liczba połączeń regionalnych jest niewielka i to połączenie dobrze ją uzupełniało.

Pociąg „Kormoran” kursuje od stycznia 2021 roku. Według danych komitetu zdobył dużą popularność wśród pasażerów. Podróżuje nim spora grupa studentów i uczniów szkół średnich. Dziennie zapełnienie wynosi od 80 do 90 procent.

Dla 200 tys. mieszkańców powiatu nyskiego i prudnickiego, „Kormoran” to jedyna możliwość bezpośredniego połączenia pociągiem z Warszawą. Po zmianach pozostanie tu tylko jedno połączenie pospieszne z Krakowem (TLK Sudety). „Kormoran” dawał także turystyczną możliwość odwiedzenia Kotliny Kłodzkiej czy Gór Opawskich.

Według KODLK Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie na Podsudeckiej Magistrali Kolejowej dwóch par połączeń z Jeleniej Góry do Warszawy dziennie. Ma do tego jednak dojść dopiero dwa lata po likwidacji „Kormorana”.

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie