Limuzyna ze sportową żyłką

Sławomir Draguła [email protected] - 077 44 32 589
- Projektując auto, postawiono na bezpieczeństwo - mówi Mirosław Konik, właściciel salonu Mazdy z podopolskich Osin.
- Projektując auto, postawiono na bezpieczeństwo - mówi Mirosław Konik, właściciel salonu Mazdy z podopolskich Osin.
Mazda 6 ma atrakcyjny wygląd i dobre osiągi. Niestety, coś za coś. Najtańsza wersja kosztuje 85 600 zł.

Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód urósł w stosunku do swojego poprzednika. Sylwetka jest bardziej zaokrąglona, nabrała masy. O gustach podobno się nie dyskutuje, ale my uważamy, że auto jest piękne. Bardzo dobrze komponują się duże, skośne przednie lampy ze sporym przednim grillem, jego chromowanymi listwami i znaczkiem producenta. Przód sprawia wrażenie drapieżnego, charakterystycznego dla sportowych samochodów. Zresztą do całej sylwetki nowej mazdy nie można się przyczepić.

- Projektując auto, postawiono na bezpieczeństwo - mówi Mirosław Konik, właściciel salonu Mazdy z podopolskich Osin. - W standardzie są poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki oraz przednie i tylne kurtyny.

Oprócz tego auto w standardzie ma też ABS, EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), EBA (elektroniczny asystent hamowania), TCS (system kontroli trakcji) oraz DSC (system stabilizacji toru jazdy).

Wnętrze to połączenie luksusu ze stylem sportowym. Auto, które testowaliśmy, było w najdroższej wersji TOP. Kierowca ma do dyspozycji dwustrefową klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, lusterka oraz fotele, centralny zamek, komputer pokładowy, przedni i tylny podłokietnik, tempomat, radio z RDS, MP3, zmieniarkę CD-MP3, system sterowania radiem z kierownicy, podgrzewane fotele, a także skórzaną tapicerkę. Wnętrze wykonane jest z bardzo dobrych materiałów, a wszystkie części bardzo dobrze dopasowane. Sportowe wrażenie robi czerwony kolor, na jaki podświetlona jest deska rozdzielcza, i małe koło kierownicy.

Wnętrze jest przestronne. Na brak miejsca nie powinny narzekać nawet najwyższe osoby. Samochód na polskim rynku dostępny jest w trzech wersjach - sedan, hatchback i kombi.

Pod maską nowej mazdy mogą pracować trzy silniki benzynowe, znane z poprzedniego modelu - 1,8 (120 KM) oraz 2,0 (147 KM). Nowością jest 2,5 litrowy motor, stanowiący rozwinięcie poprzedniej jednostki napędowej o pojemności 2,3 l. Wprawdzie silnik rozwija zaledwie 170 KM, co przy tej pojemności nie jest niczym szczególnym, ale trzeba pamiętać, że konstrukcja ta ma zaledwie cztery cylindry. Silnik ma też lepszy przebieg momentu obrotowego i zużywa około 7 procent paliwa mniej od poprzednika. W ofercie jest również dwulitrowy diesel o mocy 140 KM.

Na koniec o cenach. Sedan w najtańszej wersji komfort z silnikiem 1,8 l kosztuje 85 600 zł. O kilka tysięcy droższe są wersje hatchback i kombi.

Dane techniczne

Wymiary:

Długość - 4755 mm, szerokość - 1795 mm, wysokość - 1440 mm, pojemność bagażnika - 519 litrów sedan, 510 hatchback.

Osiągi: Silnik 1,8 l benzyna, moc 120 KM, prędkość 200 km/h, przyspieszenie 11,3 s, zużycie paliwa - miasto: 9,5, poza miastem: 5,2, średnio: 6,8.

Silnik 2,0 l benzyna, moc 147 KM, prędkość 214 km/h, przyśpieszenie 9,9 s, zużycie paliwa - miasto: 9,8, poza miastem: 5,4, średnio: 7,0.

Silnik 2,5 l benzyna, moc 170 KM, prędkość 220 km/h, przyśpieszenie 8,0 s, zużycie paliwa - miasto: 11,1, poza miastem: 6,3, średnio: 8,1.

Silnik 2,0 l diesel, moc 140 KM, prędkość 204 km/h, przyśpieszenie 10,5 s, zużycie paliwa - miasto: 6,7, poza miastem: 5,0, średnio: 5,6.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska