Higma Service specjalizuje się w dostarczaniu produktów chemicznych (m.in. dozowników i preparatów dezynfekcyjnych) do firm (np. z branży gastronomicznej, handlowej) i instytucji (np. administracji, szpitali).
We wrześniu br., w partnerstwie z marką Tork rozpoczęła ogólnopolską kampanię „Mistrzostwa świata w myciu rąk”. - Chcemy uświadomić dzieciom w wieku przedszkolnym, jak ważna jest higiena rąk. Ambasadorem akcji został Kazimierz Mazur, aktor filmowy i teatralny, tata - mówi Aleksandra Węglarz ze spółki.
- Zgłosiłam naszą grupę do akcji przed rokiem, ale wówczas brały w niej udział jedynie przedszkola z Opola - mówi Izabela Kubis, wychowawczyni najstarszej grupy przedszkolnej z placówki w Boguszycach w gminie Prószków. - Polecono mi się przypomnieć. Nie dałam za wygraną i wysłałam ponowne pytanie do firmy i okazało się, że tym razem realizują ogólnopolską akcję, którą zainaugurują u nas.
Przedszkolaki z Boguszyc spotkały się na zajęciach z Kazimierzem Mazurem w miniony piątek. - Dzieci były wyjątkowo grzeczne i mam sygnały, że lekcje na temat prawidłowego mycia rak przeprowadziły też potem w swoich domach - śmieje się pani Iza.
- Bardzo cieszę się z tego spotkania. Myślę, że udało mi się zachęcić dzieciaki do mycia rąk i że teraz każdy maluch wie, jak poprawnie umyć ręce i dlaczego to jest takie ważne” – mówi Kazimierz Mazur. - Higiena wśród dzieci to poważny problem. Sami dorośli często nie wiedzą, jak poprawnie myć ręce, więc nie przekazują tej wiedzy maluchom. Większość z nich poświęca zaledwie kilka sekund na mycie rąk, a później ich nie wyciera. A przecież na wilgotnych rękach rozwija się jeszcze więcej bakterii! Jestem tatą i wiem, że dbałość o higienę trzeba rozwijać już od najmłodszych lat. Dobrze umyte dłonie to przecież ochrona przed wieloma chorobami. Cieszę się, że mogę wesprzeć właśnie tę kampanię” – dodał ambasador.
Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową Akademia Czystości (www.akademiaczystosci.pl), na której nauczyciele i rodzice dzieci w wieku przedszkolnym znajdą Niezbędnik Mistrza, a w nim zbiór materiałów, które będą przydatne w prowadzeniu zajęć dla dzieci na temat mycia rąk.
W niezbędniku znajdują się między innymi prezentacja multimedialna, w której postaci kampanii tłumaczą, dlaczego mycie rąk jest ważne oraz tablica z obrazkową instrukcją mycia rąk, którą można wydrukować i powiesić w łazience.
W ramach kampanii Higma Service ogłosiła także konkurs dla przedszkoli z całej Polski. Zadanie polega na przeprowadzeniu ciekawych zajęć na temat mycia rąk.
- Chcemy w ten sposób zachęcić jak najwięcej przedszkoli do włączenia się do akcji. Przedszkola mogą korzystać z materiałów zamieszczonych w Niezbędniku Mistrza, a następie przeprowadzić na ich podstawie zajęcia. Liczy się kreatywność i jak największe zaangażowanie dzieci. Przedszkola, które przeprowadzą zajęcia, wysyłają nam krótki opis i relację za pomocą formularza na stronie internetowej kampanii. Zwycięskie przedszkole odwiedzi Kazimierz Mazur, a dodatkowo może wygrać bony na zakup środków higienicznych i dozowników – mówi Aleksandra Węglarz, koordynatorka kampanii.
Zgłoszenia do konkursu są przyjmowane do 19 czerwca 2019 roku.
OPOLSKIE INFO - 14.09.2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?