Operację łączenia brzegów kanału Ulgi obserwowało w piątek sporo opolan. Co ciekawe akcję prowadziła węgierska firma, której Banimex zlecił połączenie belek.
Na razie przyczółki mostu połączyła jedna, potężna belka, a do montażu są przewidziane jeszcze trzy. M.in. dzięki nim, a także wcześniej wybudowanym przyczółkom, będzie mogła powstać przeprawa o długości 130 metrów.
Plan jest taki, aby do września połączyć wszystkie belki, a potem zamontować pozostałe elementy przeprawy i wykonać betonową wylewkę. Kiedy ta dobrze zastygnie, drogowcy planują przełożenie ruchu samochodowego z tymczasowej kładki na nowy most. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, w październiku będziemy już jeździć nową przeprawą.
CZYTAJ Opole. Nowym mostem pojedziemy już w październiku
- Nie będzie oznaczało to końca inwestycji - podkreśla Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola ds. komunikacji. - Prace wykończeniowe będziemy prowadzili nadal, ale już bez ingerencji w ruch samochodowy. Równolegle rozpocznie się remont kładki, która docelowo będzie służyła pieszym i rowerzystom.
Dodatkowo powstać ma także pieszo-rowerowy tunel będący przedłużeniem ul. Licealnej prowadzący pod mostem w kierunku cmentarza. Prace związane z jego budową ruszą na przełomie sierpnia i września.
Mimo kłopotów (pod koniec kwietnia prace ustały, bo teren budowy zalała woda, a wcześniej były kłopoty z rozbiórką starej przeprawy) drogowcy zapewniają, że termin zakończenia budowy pod koniec 2017 roku nie jest zagrożony.
Łącznie most ma kosztować miasto około 32 milionów złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?