Najważniejsze skrzyżowanie w Kędzierzynie-Koźlu będzie przebudowane. Powstanie też wiadukt

TOM
- To jedna z najważniejszych inwestycji, jakie trzeba przeprowadzić w mieście w najbliższych latach - mówi o przebudowie skrzyżowania radny Robert Węgrzyn.
- To jedna z najważniejszych inwestycji, jakie trzeba przeprowadzić w mieście w najbliższych latach - mówi o przebudowie skrzyżowania radny Robert Węgrzyn.
Trwają prace nad przebudową Ronda Milenijnego. Wybrano już najlepszą koncepcję. Kolejnym etapem ma być opracowanie dokumentacji.

Rondo Milenijne łączy Kędzierzyn z Koźlem. Na drogach dojazdowych do skrzyżowania często tworzą się korki. Samorządowcy od lat zwracają uwagę na potrzebę przebudowy ronda i usprawnienia ruchu w tym miejscu. W inwestycję zaangażował się radny sejmiku województwa opolskiego Robert Węgrzyn.

- Niedawno w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu zaprezentowano cztery warianty rozbudowy układu komunikacji drogowej Ronda Milenijnego przygotowane ZDW - poinformował Robert Węgrzyn.

Warianty zakładały dwie wersje ronda turbinowego i dwie budowy estakad. Urzędnicy przeanalizowali szczegóły zmiany organizacji ruchu w tym miejscu.

- Biorąc pod uwagę dzisiejsze natężenie ruchu na drodze krajowej, koszty oraz możliwości realizacji tej inwestycji, rekomendowany jest wariant trzeci, który przewiduje budowę ronda turbinowego w miejscu dzisiejszego ronda i odciążenie go od ruchu tranzytowego poprzez przebieg drogi krajowej przy pomocy wiaduktu - przekazał Robert Węgrzyn.

Jak czytamy w notatce ze spotkania z ZDW "rozwiązanie to pozwala pojazdom pokonać skrzyżowanie w sposób bezkolizyjny i umożliwiający odciążenie wlotów ronda, wpływając na jego wyższą sprawność ruchową".

Zdaniem urzędników zaproponowane rozwiązanie ograniczą straty czasu oraz skrócą kolejki pojazdów przed rondem Milenijnym i przyczynia się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa ruchu.

"Z drugiej strony budowa dwupoziomowego skrzyżowania generuje większe koszty rozbudowy, wymaga ingerencji w odcinek długości jednego kilometra oraz tworzy dominantę na tle przyległego terenu. Analizy wykonane przez projektanta koncepcji potwierdzają wybór wariantu trzeciego jako optymalnego rozwiązania, które pozwoli na zwiększenie przepustowości tego ronda" - czytamy w dokumencie.

Kolejnym etapem mającym na celu realizację inwestycji jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przy współpracy z Opolskim Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska