Obwodnica Kędzierzyna-Koźla. Na niektórych odcinkach jest już asfalt. Jak będą wyglądały przyszłe skrzyżowania, mosty i wiadukty

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKiA Opole
Do końca listopada wykonawca obwodnicy Kędzierzyna-Koźla zużył 13 tysięcy ton podbudowy bitumicznej, co stanowi ok. 20 procent całości materiału.

Na budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla prace idą pełną parą. Kontynuowane są roboty ziemne polegające m.in. na wykonywaniu nasypów układanie podbudowy pomocniczej, układana jest podbudowa zasadnicza z kruszywa i z mieszanki mineralano-asfaltowej.

Do końca listopada wykonawca zużył 13 tysięcy ton podbudowy bitumicznej, co stanowi ok. 20 procent całości materiału.

Cały czas trwają prace związane z przebudową sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej i sanitarnej - wylicza Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W zakresie robót mostowych wykonano:

Most nad rzeką Kłodnicą

  • wykonywanie pali pod podporę P1,
  • wbijanie ścianek szczelnych pod podporę P2
  • prace zbrojeniowe pod ławę fundamentową P3.

Na kolejnych dziesięciu obiektach na różnych etapach zaawansowania prowadzone są m.in. prace przy palowaniu, prace zbrojarskie ław fundamentowych i betonowanie ław fundamentowych.

Zaawansowanie prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla wynosi 23,6 proc. - dodaje Agata Andruszewska.

Zgodnie z umową planowany termin zakończenia prac to czwarty kwartał 2022 roku.

Budowana właśnie droga będzie przedłużeniem istniejącej już dwujezdniowej obwodnicy w kierunku autostrady A4.

Od ronda, jakie powstanie w ciągu krajowej 40 na wysokości os. Piastów, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do krajówki tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 w okolicy Sławięcic będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

Jan Błachowicz, konferencja mistrza UFC

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Romuald Kłodnicki

Halo. Co PiS dał kasę?

Dodaj ogłoszenie