MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Kędzierzyna-Koźla. Prace przy budowie zrealizowane prawie w 25 procentach. Tak powstają jezdnie, mosty i wiadukty [ZDJĘCIA]

Sławomir Draguła
Postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKiA Opole
Generalnym wykonawcą obwodnicy Kędzierzyna-Koźla jest firma Strabag Infrastruktura Południe, ale w prace zaangażowanych jest też ponad 80 podwykonawców. Inwestycja warta jest ponad 270 mln zł.

Mamy kolejną porcję zdjęć z placu budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Prace są prowadzone mimo zimy, opadów śniegu i niskich temperatur.

Cały czas kontynuowane są roboty ziemne, układana jest podbudowa zasadnicza z kruszywa, a na niektórych odcinkach z mieszanki mineralno-asfaltowej.

Powstaje też most nad rzeką Kłodnicą oraz wiadukty nad drogami, z którymi krzyżuje się przyszła obwodnica.

Zgodnie z umową planowany termin zakończenia prac to czwarty kwartał 2022 roku - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Koszt inwestycji to 272,4 mln złotych, w tym jest 207,8 mln złotych dofinansowania z Unii Europejskiej.

Generalnym wykonawcą jest firma Strabag Infrastruktura Południe, ale w prace zaangażowanych jest też ponad 80 podwykonawców.

Obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40 będzie miała nieco ponad 14 kilometrów długości. Trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do krajówki tuż za granicą województwa opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 w okolicy Sławięcic będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska