Tym samym opolski oddział dołącza do innych jednostek w kraju, które od czerwca sukcesywnie wdrażały usługę kierowaną do płatników składek. Od listopada, w Opolu zmienia się sposób obsługi klientów z zadłużeniem w ZUS. Forma ta będzie teraz bardziej przypominać bezpośrednią obsługę klienta firmowego w banku.
Zadłużony płatnik składek w zakresie składanych wniosków będzie obsługiwany przez wybranych pracowników Zakładu. Będą to osoby posiadające odpowiednią wiedzę merytoryczną i odznaczające się szczególną umiejętnością skutecznej komunikacji z przedsiębiorcami.
- Zadaniem doradcy ds. ulg i umorzeń będzie zapewnienie klientom pomocy w zgromadzeniu, przygotowaniu dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku poprzez wskazanie zakresu wymaganej dokumentacji oraz wydanie i objaśnienie aktualnych druków i formularzy. Pracownik ten pomoże przy wypełnieniu oświadczeń niezbędnych do rozpatrzenia wniosku. Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskaże najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań – tak nową formę obsługi klientów przedstawia Elżbieta Bilak, naczelnik Wydziału Realizacji Dochodów w opolskim oddziale.
Od 2 listopada z doradcą będzie się można umówić w siedzibie oddziału ZUS w Opolu, ale także w inspektoratach w Nysie i Strzelcach Opolskich. W pozostałych placówkach w województwie opolskim, tam gdzie nie będzie stanowiska doradcy, stosownych informacji w zakresie ulg i umorzeń udzieli pracownik sali obsługi klienta.
- Przedsiębiorca mający zadłużenie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych staje przed problemem. Jednak nie jest to sytuacja niemożliwa do rozwiązania. Zakład posiada narzędzia, dzięki którym dłużnik może spłacić zobowiązania. Formy, z których może skorzystać to odroczenie terminu płatności czy rozłożenie zaległości na raty. Mogą one stać się deską ratunkową i uratować firmę – mówi Krzysztof Trawiński, dyrektor oddziału ZUS w Opole.
– Poza wieloma zaletami, stanowisko doradcy ds. ulg i umorzeń umożliwi przede wszystkim indywidualne i celne dobieranie formy pomocy do sytuacji finansowej dłużnika – dodaje. dyrektor.
Oprócz opolskiego, usługa doradcy ds. ulg i umorzeń jest już realizowana w kilkunastu oddziałach zakładu. Do końca tego roku to rozwiązanie będzie praktykowane we wszystkich oddziałach ZUS w Polsce.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?