Oto nowe logo Kluczborka. Jego autorką jest Alicja Patelska

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Tak wygląda nowe logo Kluczborka.
Tak wygląda nowe logo Kluczborka. UM Kluczbork
Nowe logo zgodnie z trendami jest minimalistyczne. Odwołuje się do symbolu pszczoły i miodu, czyli dziedzictwa ks. Jana Dzierżona, jednej z najznamienitszych postaci ziemi kluczborskiej.

Nowe logo Kluczborka zaprezentowano na specjalnej konferencji prasowej.

- Nowe logo nie zastępuje naszego herbu, ale będzie jego uzupełnieniem i nowym elementem identyfikacji wizualnej naszej pięknej gminy - mówi wiceburmistrz Dariusz Morawiec.

Logo wzbudza dyskusje, ponieważ zgodnie z trendami jest minimalistyczne.

W dotychczasowym logo był plaster miodu oraz narysowana kilkoma kreskami kluczborska wieża ciśnień. Nie było ono jednak używane już od niemal dziesięciu lat.

Twórczynią nowego logo jest Alicja Patelska z Kluczborka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.

- Logo Kluczborka stanowiło temat jej pracy magisterskiej - wyjaśnia wiceburmistrz Dariusz Morawiec. - Pani Alicja zgłosiła się do nas z propozycją wykorzystania jej pracy. Można było wykorzystać już istniejący projekt i wcielić go w życie. Wydział promocji i rozwoju gminy zgłosił wiele uwag do przedstawionego pomysłu i w ten sposób powstał kompletny projekt, który oprócz logo zawiera także piktogramy oraz księgę znaku.

Gmina Kluczbork zapłaciła autorce 1500 zł za logo oraz 1500 zł za piktogramy.

- Dla porównania logo Krakowa jako kandydata do organizacji olimpiady zimowej kosztowało 78.000 zł, choć było wykorzystywane zaledwie przez dwa miesiące - mówi Dariusz Morawiec.

Alicja Patelska przeprowadziła ankietę wśród mieszkańców Kluczborka: co kojarzy im się z miastem. Najwięcej głosów zdobyły miód i pszczoły.

Punktem wyjścia do opracowania logotypu stała się pszczoła z rozpostartymi skrzydłami. Logo składa się z sylwetki pszczoły, literki „K” i kropli miodu.

- W ten sposób dziedzictwo i tradycję połączono z nowoczesną, minimalistyczną formą - podkreśla wiceburmistrz Dariusz Morawiec.

Logo oraz piktogramy będą wykorzystywane głównie na gadżetach i materiałach promocyjnych.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska