PKP wyda miliony na modernizację linii Opole - Wrocław

archiwum
Wprowadzenie systemu spowoduje, że podróż pomiędzy Opolem a Wrocławiem stanie się bezpieczniejsza, a w przyszłości być może także krótsza.
Wprowadzenie systemu spowoduje, że podróż pomiędzy Opolem a Wrocławiem stanie się bezpieczniejsza, a w przyszłości być może także krótsza. Archiwum
Kolej chce wyposażyć linię w nowoczesny system sterowania ruchem, tzw. ERTMS, który ma kosztować około 100 milionów złotych. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na jego wykonanie.

Pierwszym odcinkiem na Opolszczyźnie wyposażonym w ten system będzie kolejowa trasa E 30 łącząca Opole z Wrocławiem.

Jak informuje portal Rynek Kolejowy właśnie rozstrzygnięto przetarg, który ma wyłonić kilku wykonawców poszczególnych elementów systemu.

Inwestycja będzie kosztować około 100 milionów złotych, a PKP chce, aby ERTMS funkcjonował na całym odcinku linii Legnica - Wrocław - Opole.

Wprowadzenie systemu (data jeszcze nie jest znana) spowoduje, że podróż pomiędzy Opolem a Wrocławiem stanie się bezpieczniejsza, a w przyszłości być może także krótsza.

Czytaj też: **Stary pociąg EN57 po remoncie. Będzie jeździł na trasie Kędzierzyn-Koźle - Wrocław**

Dziś pociągi do lub z Wrocławia mogą już jeździć z maksymalną prędkością 160 kilometrów na godzinę.

Dzięki wprowadzeniu systemu ERTMS ta prędkość mogłaby teoretycznie wzrosnąć nawet do 200 km na godz.

Montaż nowego systemu sterowania ruchem nie wpłynie na bieżący ruch pociągów.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jasiu

No i musi mieć co po niej jeździć z tą prędkością. EP-ki więcej niż 160 nie dadzą rady, Husarzy tyle, co kot napłakał i jeżdżą głównie na CMK albo z Łodzi do Wawy

P
Piter
To przypomnę że modernizacja wykonana kilka lat temu dotyczyła także modernizacji urządzeń SRK (sterowania ruchem kolejowym) A jej następstwem było powstanie LCS w Opolu( Lokalne centrum sterowania). I teraz po kilku latach trzeba to poprawiać?

Nic nie trzeba poprawiać, LCS działa jak trzeba. W tym tekście chodzi o zupełnie inny system. ERTMS nie jest zamiast dotychczasowych urządzeń sterowania ruchem, tylko jako ich uzupełnienie. Chociaż faktycznie - z artykułu to nie wynika i nie obeznanych w temacie może wprowadzać w błąd.

A więc upraszczając - aktualne systemy SRK o ktorych piszesz, opierają się przede wszystkim na sygnałach wyświetlanych przez semafory. Przy prędkościach powyżej 160 km/h maszynista miałby trudności z właściwym obserwowaniem sygnałów z semaforów. Dlatego wszelkie informacje o sytuacji na szlaku muszą wyświetlać się w kabinie lokomotywy - to jest tzw. sygnalizacja kabinowa. I jest ona jednym z warunków, żeby linia kolejowa mogła być dopuszczona do prędkości powyżej 160 km/h. A właśnie ten system ERTMS który PLK zamierza wdrożyć na linii do Wrocławia (i dalej) zapewnia sygnalizację kabinową. Więc ta inwestycja jest nie po to, że coś źle działa teraz, ale po to, aby w przyszłości jeździć po tym odcinku szybciej. Chociaż droga do tego jeszcze długa. Jak ktoś wyżej pisał - muszą być przebudowane przejazdy kolejowe na bezkolizyjne, musi być usunięte zwolnienie pod Lipkami itd.
t
tomek

montaż systemu nie spowoduje podniesienia prędkości do 200kmh, bo linia nie spełnia warunków technicznych, miedzy innymi muszą zostać przebudowane skrzyżowania dróg na dwupoziomowe

a
as

"To ciekawe, że trasa stanie się krótsza"
Czytaj ze zrozumieniem - podróż stanie się krótsza.

k
kraku

co z tego ze jest po modernizacji skoro pociagi nie mogą latac po 160km/h jest tylko jeden taki odcinek miedzy brzegiem a opolem reszta torow ma zła geometrie i nie da rady bezpiecznie tak zasuwać... a to dlatego ze bylo to z naszych pieniedzy dla przykladu kedzierzyn k - gliwice sponsorowala unia i tam po wykolejeniu skladu na nowym torowisku rozebrano go i zlożono na nowo zeby predkosc byla podtrzymana

p
przemo_opole

Opisany projekt i przetarg dotyczy odcinka Legnica - Wrocław - Opole

p
pasażer

To ciekawe, że trasa stanie się krótsza

h
headbanger
Przecież ta linia jest świerzo po modernizacji... co to za przekręty?

Zgadza się, ale modernizacja sprzed kilku lat (którą pewnie masz na myśli) obejmowała torowiska, nasypy, maszty trakcji elektrycznej, do tego ekrany dźwiękochłonne itd. Ta modernizazcja, o której mówi niniejszy artykuł, dotyczy systemu sterowania ruchem kolejowym.
S
Sid

Przecież ta linia jest świerzo po modernizacji... co to za przekręty?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3