Pociąg Intercity nie zatrzymał się w Brzegu. Stanął dopierow w Łosiowie

Damian Kapinos
Damian Kapinos (O)
Do niecodziennego zdarzenia doszło w poniedziałek 22 lutego. Pociąg "Wyspiański” relacji Wrocław Główny - Przemyśl Główny według rozkładu powinien się zameldować na stacji Brzeg o godz. 06.52. I tak było, tyle, że zamiast zatrzymać się przy peronie I, pojechał dalej.

Zarządca infrastruktury potwierdza, że takie zdarzenie miało miejsce, ale jednocześnie zaznacza, że nie było szczególnych okoliczności, dla których maszynista mógłby pominąć stację.

- Na tym odcinku funkcjonuje automatyczne sterowanie. Szlak był otwarty i pociąg przejechał na zielonym świetle, czyli zagrożenia w ruchu nie było - informuje Bogdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Podróżni, którzy chcieli wysiąść w Brzegu lub dalej podróżować „Wyspiańskim” relacji Wrocław Główny - Przemyśl Główny musieli przesiąść się do składów Przewozów Regionalnych.

- Nasz skład zatrzymał się na kolejnej stacji w Łosiowie, gdzie wysiedli pasażerowie, którzy chcieli zakończyć podróż w Brzegu, a stamtąd zostali dowiezieni do stacji docelowej. Natomiast „Wyspiański” musiał oczekiwać w Opolu na jedną osobę, która przyjedzie z Łosiowa. W dalszą trasę pociąg IC wyruszył z 43-minutowym opóźnieniem - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Przewoźnik obecnie ustala przyczyny tego wydarzenia. Niewykluczone, że pracownicy, którzy odpowiadali za prawidłowy rozkładowy przejazd pociągu, zostaną ukarani.

- Komisja wyjaśniająca tę sprawę już pracuje. Jeśli okaże się, że był to błąd ludzki, wówczas przewoźnik wyciągnie surowe konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za sytuację. W chwili obecnej na podstawie przeprowadzonych badań można jedynie stwierdzić, że maszynista prowadzący pociąg był trzeźwy - dodaje B. Czemarajda.

Podróżni, którzy nie dojechali pociągiem kategorii IC do Brzegu, mogą złożyć reklamację.

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pui

Maciek to nie znaczy że jak masz zielone to masz jechać poczytaj sobie pajacu przepisy

I
Idzo

Kto tu pisze o wypoczynku maszynisci z ICC sprzedają zaległe urlopyi pracuja

m
maniek

chyba maszynista ma swój rozkład służbowy , gdzie ma stacje na których się zatrzymuje i o której godzinie przyjazdy i odjazdy, a konduktorzy też chyba wiedzą gdzie ma się pociąg zatrzymać, tym bardziej kierownik pociągu, więc osób które za przeproszeniem dały ciała jest tutaj naprawdę sporo, dodatkowo chyba dyżurny ruchu powinien zauważyć że dany pociąg nie zatrzymał się na stacji tylko jest w biegu 

G
Gość
W dniu 29.02.2016 o 10:52, Maciek napisał:

A dokładnie przeczytałeś artykuł? "Na tym odcinku funkcjonuje automatyczne sterowanie. Szlak był otwarty i pociąg przejechał na zielonym świetle".

A jak będzie napisane: "pociąg automatycznie sterowany przez komputer, przejechał stację Brzeg bez zatrzymania" to też będzie dla Ciebie to wiążące???

Stacja Brzeg nie jest przelotowym przystankiem osobowym, o dwóch torach.

Oczywiście mamy do czynienia z automatyzacją procesu, ale to człowiek kieruje ruchem pociągów na torach stacyjnych i w zależności od potrzeb, dyżurny może przyjąć pociąg na dowolny wolny tor, i krzyżować prawie dowolnie, zgodne z przepisami i potrzebami, między sobą pociągi.

J
Ja

Ten " Wyspianski" MUSIAL czekac na jedna osobe? Czy ten "Wyspianski" to samolot, a ta osoba

swiety Rydz , albo "kartofel?"

 

Jestescie w EU, czy moze w jakiejs zas....ej DYKTATURZE?

M
Maciek
W dniu 28.02.2016 o 18:58, Engineer napisał:

I dyżurny ruchu, który powinien podać w/g instrukcji Ir-1 (R-1) sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym, dopiero po zatrzymaniu się pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, w tym wypadku Brzeg.

 

A dokładnie przeczytałeś artykuł? "Na tym odcinku funkcjonuje automatyczne sterowanie. Szlak był otwarty i pociąg przejechał na zielonym świetle".

k
krystian

dlaczego nie poczekał w Łosiowie lub nawet w Lewinie Brz. tylko jechał do Opola

E
Engineer
W dniu 27.02.2016 o 21:22, Engineer napisał:

Oczywiście, jeżeli okaże się, że był to pociąg stałego kursowania i postój w Brzegu był ujęty w rozkładzie, maszynista który wziął Brzeg na przelocie będzie miał problemy w związku z tym faktem. Także prawdopodobnym jest, że konsekwencji nie uniknie też kierownik pociągu, który powinien w takiej sytuacji zerwać hamulec.To tak gwoli uzupełnienia mojej poprzedniej wypowiedzi.

I dyżurny ruchu, który powinien podać w/g instrukcji Ir-1 (R-1) sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym, dopiero po zatrzymaniu się pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, w tym wypadku Brzeg.

T
T
W dniu 27.02.2016 o 11:22, icek napisał:

Tak czasem bywa.Maszynista to tylko człowiek.Może miał gorszy dzień.Zwykła sprawa, jutro będzie lepiej.Pozdrowienia dla wszystkich kolejarzy.

Gdyby doszło to jakiegoś wypadku też tłumaczyłbyś, że miał gorszy dzień. Gorszy dzień może mieć sprzedawca butów, są zawody, w których wymaga się koncentracji.

r
rex

Szczęście że tor był wolny  i nie doszło do tragedii !

 
E
Engineer

Oczywiście, jeżeli okaże się, że był to pociąg stałego kursowania i postój w Brzegu był ujęty w rozkładzie, maszynista który wziął Brzeg na przelocie będzie miał problemy w związku z tym faktem. Także prawdopodobnym jest, że konsekwencji nie uniknie też kierownik pociągu, który powinien w takiej sytuacji zerwać hamulec.

To tak gwoli uzupełnienia mojej poprzedniej wypowiedzi.

E
Engineer

Oczywiście, jeżeli okaże się, że był to pociąg stałego kursowania i postój w Brzegu był ujęty w rozkładzie, maszynista który wziął Brzeg na przelocie będzie miał problemy w związku z tym faktem. Także prawdopodobnym jest, że konsekwencji nie uniknie też kierownik pociągu, który powinien w takiej sytuacji zerwać hamulec.

To tak gwoli uzupełnienia mojej poprzedniej wypowiedzi.

E
Engineer

Widzę, że wypowiada się dużo jak zwykle wszechwiedzących i znających się na wszystkim osób.

Na początek, jeśli ktokolwiek z wypowiadających się nie popełnił w życiu żadnego błędu, niech pierwszy rzuci kamieniem. ..

Zakładam, że jak znajdzie się taka osoba, to będzie krystalicznie czysta, że nie dała nigdy ciała, zarówno i przede wszystkim w pracy jak i życiu poza nią.

 

Ale, wracając do meritum, WINNE są tylko i wyłącznie(!!!) osoby odpowiadające za podział kolei na spółki, tak samo winne są osoby, które są odpowiedzialne za wieloletnie zaniedbania i doprowadzanie Polskich kolei na krawędź upadku (na szybko próbuje się nadrobić stracony czas, na remonty, paraliżując sprawne funkcjonowanie przewozów kolejowych), no i na koniec winne są osoby odpowiadające za CIĄGŁE ZMIANY rozkładów jazdy, i ciągłe reorganizacje ruchu kolejowego, w tym zmiany w przebiegach i postojach pociągów. Te osoby to AMATORZY!!! i to oni ponoszą bezpośrednio winę za taki a nie inny stan rzeczy.

Maszynista ma być wypoczęty i spokojnie wykonywać swoje obowiązki, a nie skupiać się nad kombinacjami biurowo-papierowych "fahofców", wprowadzających codziennie zmiany i próbujących się wykazać idiotów.

A
Awgan Nijaki

Intercity powinien zatrzymywać się w Brzegu!

G
Gość
W dniu 27.02.2016 o 11:49, tekatka_2008 napisał:

Po co?

W Brzegu zrobic przystanek ,, na zadanie ,, .. jezeli beda chetni to niech machaja reka to wtedy maszynista laskawie sie zatrzyma ... a wysiadajacy maja do dyspozycji hamulec awaryjny ... wystarczy mocno pociagnac ... pewne  ze sie zatrzyma ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3