Początkowo wykonawca remontu dworca głównego w Opolu proponował przeniesie kas do kontenerów na perony albo przed wejściem do budynku. Przewoźnicy nie byli chętni do przystania na taki pomysł.
- Byłby to mało komfortowy sposób kupowania biletów, a nie wiemy, jak długo potrwa remont dworca, dlatego apelowaliśmy o inne rozwiązanie - opowiada Sylwester Brząkała, dyrektor Przewozów Regionalnych w Opolu.
Stanęło na tym, że wykonawca remontu zgodził się na przeprowadzenie go w części, gdzie znajdują się kasy, etapami. Najpierw wyłączył połowę okienek kasowych. Po zakończeniu ich remontu kasjerzy przeniosą się do odnowionej części, a firma zajmie się remontem drugiej strony łuku.
W związku z tą sytuacją opolski zakład przypomina, że bilety pasażerowie mogą kupować w kasach spółki Przewozy Regionalne, w automatach ustawionych na dworcu oraz w kasach PKP IC.
Jak rozwiązano problem braku informacji. - To, że fizycznie zlikwidowano punkt, nie oznacza, że pozbawiliśmy pasażerów dostępu do niej - zapewnia dyrektor Brząkała. Po pierwsze na miejscu informację o połączeniach regionalnych można uzyskać w okienkach kasowych PR.
Od godz. 7.00 do 23.00 działa też infolinia pod numerem 703 20 20 20.
Dla tych, którzy mają dostęp do internetu, przydatne będą także adresy stron: www.przewozyregionalne.pl/rozklad-jazdy (są tam aktualne plakatowe rozkłady jazdy pociągów dla wszystkich stacji i przystanków na terenie kraju)lub: rozklad-pkp.pl.
Informacji udzielają też drużyny konduktorskie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?