Rozkład jazdy pociągów PKP Intercity 2018/2019. Możesz pomóc go ułożyć

Sławomir Draguła
PKP Intercity pracuje już nad  nową ofertą połączeń kolejowych na sezon 2018/2019, która zacznie obowiązywać od 9 grudnia.
PKP Intercity pracuje już nad nową ofertą połączeń kolejowych na sezon 2018/2019, która zacznie obowiązywać od 9 grudnia. Archiwum
PKP Intercity rozpoczął konsultacje dotyczące siatki połączeń na sezon 2018/2019. Do 26 lutego podróżni mogą w internetowej ankiecie wyrazić swoje opinie na temat rozkładu jazdy oraz zaproponować swoje pomysły, np. na nowe połączenia.

Przewoźnik pracuje już nad nową ofertą połączeń kolejowych na sezon 2018/2019, która zacznie obowiązywać od 9 grudnia.

- Chcemy jak najlepiej dopasować rozkład jazdy do potrzeb pasażerów, dlatego uruchamiamy konsultacje społeczne w tej sprawie - informuje Agnieszka Serbeńska z PKP Intercity. - Podróżni mogą więc zgłaszać swoje uwagi do obowiązującego obecnie rozkładu jazdy - godzin i terminów kursowania pociągów, a także przedstawić swoje pomysły, np. na nowe połączenia.

Intercity chce też poznać powody, dla których podróżni wybierają jego usługi oraz dowiedzieć się, co jeszcze może poprawić. Ankieta dostępna jest na www.intercity.pl/ankieta-konsultacje.html. Formularz będzie aktywny do najbliższego poniedziałku.

- W miarę możliwości, po uzgodnieniach z zarządcą torów oraz Ministerstwem Infrastruktury, nadesłane propozycje zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy, który zostanie wprowadzony w grudniu - dodaje Agnieszka Serbeńska.

A wygląda na to, że Polacy na dobre przeprosili się z koleją. W 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało 42,8 mln pasażerów, czyli o 4,3 mln więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 11-procentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2016 roku i osiągnięcie lepszych rezultatów, niż przewidywano w prognozach, które zakładały 39,2 mln pasażerów.

Najpopularniejszymi połączeniami były przejazdy z Krakowa, Trójmiasta, Poznania, Białegostoku i Katowic do Warszawy, spore obłożenie jest też na trasie Wrocław-Opole-Warszawa. Wzrost liczby pasażerów na tej ostatniej jest przede wszystkim wynikiem remontu torów pomiędzy Opolem, Częstochową i Koniecpolem, co skróciło podróż z Wrocławia do Warszawy do 3,5 godziny, a z Opola do niecałych trzech. Zakończona trzy lata temu inwestycja kosztowała ponad 500 mln zł i była współfinansowana przez Unię Europejską. Udało się praktycznie od nowa wybudować całą kolejową infrastrukturę o długości około 150 kilometrów.

Wyremontowano też blisko 130 wiaduktów, mostów i przepustów oraz ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. Po wyremontowanych torach jeżdżą m.in. składy pendolino. Remontu doczekała się też trasa Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice, a w poniedziałek podpisano umowę na nadzór nad długo wyczekiwanym remontem linii Opole - Kędzierzyn-Koźle. Tu prace ruszą we wrześniu. Ich koszt to 426 mln zł, a po ich zakończeniu podróż między oboma miastami skróci się nawet o połowę.

Zobacz też: Opolskie Info [16.02.2018]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska