Rusza przebudowa ulicy 1 Maja w Opolu. Pomiędzy ulicami Krakowską i Kołłątaja powstanie prawoskręt, który ma pomóc w rozładowaniu korków

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Przebudowa ul. 1 Maja w Opolu kosztować będzie budżet miasta 890 tys. złotych.
Przebudowa ul. 1 Maja w Opolu kosztować będzie budżet miasta 890 tys. złotych. Sławomir Draguła
W sobotę (16 września) rusza przebudowa ul. 1 Maja w Opolu. W ramach prac powstanie dodatkowy pas ruchu, którym kierowcy jadący od strony ul. Korfantego będą mogli skręcać w prawo w ul. Armii Krajowej.

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Opolu, dodatkowy pas ruchu będzie miał około 100 metrów i powstanie po stronie placu dworcowego na odcinku od skrzyżowania z ul. Krakowską i Korfantego do skrzyżowania z ul. KołłątajaℹArmii Krajowej.

Prace mają ruszyć już w najbliższą sobotę, co wiąże się z wprowadzeniem zmiany organizacji ruchu:

  • Zamknięta zostanie ścieżka pieszo-rowerowa od strony placu dworcowego.
  • Zawężony będzie pas ruchu w stronę ul. Reymonta.
  • W razie konieczności będzie wprowadzany ruch wahadłowy.

- Prace potrwają do końca listopada - informuje Mariusz Chałupnik, specjalista do spraw komunikacji społecznej w Miejskim Zarządzie Dróg w Opolu.

Przebudowa ul. 1 Maja w Opolu. Ktoś nie pomyślał o prawoskręcie

Przypomnijmy: ulica 1 Maja w centrum Opola została przebudowana w 2022 roku. Inwestycję przeprowadzono w ramach budowy centrum przesiadkowego Opole Główne.

Podczas prac zlikwidowany został krótki, ale ważny odcinek ulicy Armii Krajowej od skrzyżowania z Krakowską, Korfantego i 1 Maja aż do wjazdu na parking i plac przed dworcem PKP Opole Główne.

Efekt był taki, że od tego czasu zaczęły tworzyć się spore korki. Jadący od strony ulicy Piastowskiej, kierowcy stracili bowiem możliwość skrętu w ulicę Armii Krajowej już przy budynku poczty.

Teraz muszą jechać do świateł na skrzyżowaniu z ul. Kołłątaja i Armii Krajowej, i dopiero tam skręcić w prawo na nowym łączniku.

Pod prawoskręt zabiorą trawnik

W związku z tym Miejski Zarząd Dróg w Opolu postanowił zbudować prawoskręt na ul. 1 Maja, który ma pomóc w rozładowaniu korków.

Koszt prac to 890 tysięcy złotych. Inwestycję wykona firma BEST OPEBEL, ta sama, która przebudowuje plac dworcowy.

Prawoskręt powstanie na pasie trawy, który znajduje się między drogą rowerową a jezdnią.

Władze miasta zapewniają, że robotnicy nie będą rozbierać wybudowanej w zeszłym roku ścieżki rowerowej i chodnika.

W planach jest też wykorzystanie wszystkich istniejących już elementów infrastruktury, czyli sygnalizatorów, znaków, krawężników i kostki brukowej.

od 12 lat
Wideo

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek Nowak
Widać jaki debil projektował a inny debil odpowiedzialny za tę i westycję z ramienia Ratusza podpisał. Dość już rzadów nieudolnych urzedasów którzy generują straty z naszych podatków.
P
P
🤔 🤔 🤔 Tak to jest, jak projektant nigdy nie był w terenie a jedynie korzystał z mapy Google 🤪😂
D
Drogowiec
Za te prace powinien zapłacić projektant obecnego rozwiązania, któremu zabrakło wyobraźni, żeby przewidzieć skutek takiego układu komunikacyjnego. Niestety, w Polsce wciąż uczy się przyszłych inżynierów projektowania dróg wyłącznie od strony technicznej, bez korelacji z istniejącymi i prognozowanymi potokami ruchu. Inżynieria ruchu drogowego leży.
E
Edvard
Większy problem widzę w dwóch kolejnych sygnalizacjach świetlnych - przejście dla pieszych przy komendzie policji oraz skrzyżowanie przy CP. Jedno z drugim się wyklucza, bez synchronizacji w dalszym ciągu będą się tworzyć korki na pół Piastowskiej. Tutaj widzę pole do popisu, niedużym raczej kosztem (w porównaniu do budowy prawoskrętu, również potrzebnego, rzecz jasna).
G
Gość
Nic nowego - żadna inwestycja w Opolu nie została wykonana w terminie i za wynegocjowaną kwotę w postępowaniu przetargowym - teraz pójdą negocjacje o kolejne miliony podwyższające koszty wykonawstwa - czas kosztuje
g
gosc
geniusze, znowu korki, czy ratusz i mzd maja jakieś udziały w stacjach paliw w Opolu?! Ludzie od początku pisali że bzdura to skrzyżowanie! Czy to nie podchodzi pod niegospodarność?!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska