Sprzedaż produktów opatrzonych symbolem marki własnej systematycznie rośnie

Magdalena Szymańska [email protected] Źródło: PMR Research
Graf przedstawia znajomość marek własnych wśród klientów. (opr. graf. Marcin K. Szymaniuk)
Graf przedstawia znajomość marek własnych wśród klientów. (opr. graf. Marcin K. Szymaniuk)
W 2009 roku, w kraju zbyt takich produktów żywnościowych wzrósł o 19,4 proc., a chemii gospodarczej o 28 proc. Głównym powodem jest cena – nawet do 35 proc. niższa niż inne towary.

Wprowadziliśmy produkty opatrzone logiem marki własnej, żeby klienci mogli kupować towarów dobrej jakości po możliwie najniższej cenie – mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzecznik prasowy Reala, oferującego marki własne typu TIP, Real Quality, Designers, Villa Noblesse, Watson i Alaska. – Cieszą się one dużym i rosnącym zainteresowaniem.

Zobacz: eBay: W kryzysie dbamy o modę i urodę

Wśród produktów oznaczonych symbolem marek własnych szczególnie popularne są: słodycze, nabiał, pieczywo, napoje, a także kosmetyki i chemia gospodarcza. Na dużą uwagę zasługuje przede wszystkim cena, która jest nawet do 35 proc. niższa w porównaniu do takich samych towarów, nieopatrzonych logiem marki własnej.

Ostatnio coraz częściej dostępne są też ubrania i materiały tekstylne produkowane na wyłączność sieci.

– Cherokee i F+F to dwie odzieżowe marki dostępne w Tesco – mówi Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska. – Skąd pomysł? Po prostu, w polskich super i hipermarketach brakowało oferty wysokiej jakości odzieży w przystępnych cenach. Wprowadziliśmy więc dobre i znane międzynarodowe marki ubrań, przy cenach o kilkadziesiąt procent niższych.

Jak się okazuje produkty własne zyskują coraz większe zainteresowanie polskich konsumentów. Co roku ich sprzedaż rośnie co najmniej o 20 – 30 procent. Nic dziwnego, że coraz więcej sieci handlowych wprowadza własne produkty i rozszerza swój dotychczasowy asortyment.

– Na półkach dostępnych jest już siedemdziesiąt produktów marki własnej – mówi Jacek Spychała, manager Żabka Polska S.A. – Będzie ich jednak znacznie więcej. Do końca tego roku klienci będą mogli wybierać spośród dwustu towarów.

Zobacz: Jakie sklepy powstaną w Galerii Turawa

Rosnąca popularność towarów produkowanych dla sieci doprowadziła do tego, że nawet światowe, znane firmy zaczęły wprowadzać swoje marki.

Na przykład firma Redan, właściciel sklepów Top Secret i Troll, dwukrotnie zwiększa liczbę dyskontów rozwijanych pod logiem Textilmarket. Obroty tej marki w stosunku do ubiegłego roku wzrosły o 20 proc. i obecnie przekraczają 33 mln zł.

Również Media Mark jeszcze w tym roku zamierza rozszerzyć swój asortyment o produkty własne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska