Szkolenia ze społecznej odpowiedzialności biznesu. Zgłoś się

Edyta HanszkeZaktualizowano 
Podpisanie Umowy ramowej; minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska, prezydent Konfederacji Szwajcarskiej Micheline Calmy-Rey, Doris Leuthard, Szwajcarska Rada Federalna, Berno, grudzień 2007. Fot. PARP
Podpisanie Umowy ramowej; minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska, prezydent Konfederacji Szwajcarskiej Micheline Calmy-Rey, Doris Leuthard, Szwajcarska Rada Federalna, Berno, grudzień 2007. Fot. PARP
„Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)” to projekt, w ramach którego przedsiębiorcy z całej Polski mogą wziąć udział w bezpłatnych szkol

eniach.

Projekt realizowany jest w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy poprzez 3-dniowe bezpłatne szkolenia.

Odbędą się one w:

  • Wrocławiu (16.05, 24.05, 5.06)
  • Toruniu (14.05, 22.05, 31.05)
  • Lublinie (17.05, 24.05, 5.06)
  • Zielonej Górze (16.05, 23.05, 1.06)
  • Łodzi (21.05, 28.05, 4.06)
  • Krakowie (22.05, 29.05, 12.06)
  • Warszawie (14.05, 25.05, 31.05)
  • Opolu**(15.06, 22.06, 3.07)**
  • Rzeszowie (15.05, 22.05, 29.05)
  • Białymstoku (23.05, 30.05, 6.06)
  • Gdańsku (25.05, 6.06, 14.06)
  • Katowicach (14.05, 23.05, 4.06)
  • Kielcach (16.05, 23.05, 30.05)
  • Olsztynie (18.05, 28.05, 5.06)
  • Poznaniu (23.05, 31.05, 11.06)
  • Szczecinie (24.05, 4.06, 15.06)

To propozycja dla przedstawicieli MŚP. **Budżet projektu wynosi ponad 13,8 mln zł, z czego znaczna większość (blisko 10 mln. zł) przeznaczona jest dla MŚP.

W załącznikach - program kolejnych dni szkolenia

Wsparcie skierowane jest na wdrożenie działań CSR powiązanych z bieżącą działalnością przedsiębiorstwa, wpisujących się w co najmniej jeden z następujących obszarów CSR:

  • środowisko,
  • relacje z pracownikami firmy,
  • zaangażowanie społeczne.

Konkurs, w ramach którego MŚP będą mogły ubiegać się o dofinansowanie na budowę i wdrożenie programów społecznej odpowiedzialności biznesu, planowany jest na przełom III i IV kwartału 2012 r.

Ponadto w projekcie zaplanowane zostały szkolenia dla przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich i Centrów Obsługi Inwestora i Eksportera (COIE). Ich celem jest wzmocnienie kompetencji pracowników instytucji regionalnych w zakresie CSR.

W marcu 2012 r. PARP podpisała umowę z FIRMĄ 2000 Sp. z o.o. na realizację pierwszego komponentu projektu. Spotkania informacyjne dla MŚP oraz szkolenia dla przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich i COIE rozpoczynają się w maju i czerwcu 2012 r. we wszystkich województwach Polski.

Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes PARP: -„Zgodnie z obowiązującymi definicjami społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) to strategia zarządzania, według której przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Bycie społecznie odpowiedzialnym oznacza inwestowanie w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska lub relacje z otoczeniem firmy i informowanie o tych działaniach”.

Czy tak właśnie rozumieją CSR przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw?

- „Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce kojarzy się z działaniami, na które stać tylko duże i bogate firmy. Polskie MŚP nie do końca rozumieją znaczenie i istotę CSR. Rzadko inwestują w tego typu działalność zapominając, że aby zdobywać przewagę konkurencyjną i budować swój właściwy wizerunek nie wystarczą już działania reklamowe” – mówi Małgorzata Jelińska z Departamentu Programów Pilotażowych PARP.

- Pokładamy duże nadzieje w naszym projekcie pilotażowym. Wierzymy, że rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu w małych i średnich firmach przyniesie im wymierne korzyści, nie tylko wizerunkowe, ale również ekonomiczne” – dodaje Małgorzata Jelińska.

Spotkania informacyjne to pierwszy bodziec do rozwoju CSR w polskich MŚP.

Pracy jest sporo, ponieważ zgodnie z badaniem PARP na temat „Oceny stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu” (grudzień 2011) tylko 26% mikro i 36% małych firm wie i rozumie, czym jest CSR. Lepiej sytuacja wygląda w przypadku firm dużych, bowiem aż 50% z nich deklaruje znajomość zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednak, czy 50% to „aż”, czy może „tylko”, biorąc pod uwagę znaczenie i rozwój CSR np. na zachodzie Europy?

- „Zdecydowanie będziemy dążyli do znacznego wzrostu tego wskaźnika” – dodaje Małgorzata Jelińska.

Szczegóły dotyczące projektu i CSR dostępne są na stronie:csr.parp.gov.pl

Szwajcarsko-Polski Program Współpracy, czyli tzw. Fundusz Szwajcarski, jest formą bezzwrotnej pomocy zagranicznej przyznanej przez Szwajcarię Polsce i 9 innym państwom członkowskim Unii Europejskiej, które przystąpiły do niej 1 maja 2004 r.

Na mocy umów międzynarodowych, zawartych 20 grudnia 2007 r. w Bernie, ponad 1 mld franków szwajcarskich trafi do dziesięciu nowych państw członkowskich. Dla Polski, Program Szwajcarski przewiduje niemal połowę wszystkich środków (ok. 489 mln CHF).

 

 

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3