Joanna Mentel z Opola starletką jeździ od sześciu lat. Jak zapewnia - lepszego samochodu nie miała.
- Jest niezawodny - mówi. - Jedyna rzecz, która zepsuła się przez te wszystkie lata, to przycisk do elektrycznego podnoszenia szyby. A tak - tylko wlewam paliwo i jeżdżę.
Wcześniej pani Joanna jeździła dwoma innymi japończykami (suzuki i mazdą) oraz seatem cordobą.
- Ten ostatni, chociaż był nowy, po miesiącu się popsuł. Wróciłam więc do japończyka - tłumaczy.
W zgodnej opinii fachowców toyota starlet to jeden z najbardziej niezawodnych samochodów na świecie. Od wielu lat w rankingu aut najmniej awaryjnych pięcioletnie i dziesięcioletnie starlety są w czołówce.
Ceny aut używanych
Ceny aut używanych
1992 rok, przebieg 161 000 km, silnik 1,3 benzyna, wyposażenie: radio/CD. Cena 900 zł.
1994 rok, przebieg 162 000 km, silnik 1,3 benzyna, wyposażenie: szyberdach, centralny zamek, welurowa tapicerka. Cena 4700 zł.
1996 rok, przebieg 130 000 km, silnik 1,3 benzyna, wyposażenie: poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy. Cena 7500 zł.
1998 rok, przebieg 150 000 km, silnik 1,3 benzyna, wyposażenie: el. szyby, klimatyzacja, skórzana tapicerka, centralny zamek, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser. Cena 11 000 zł.
1998 rok, przebieg 120 000 km, silnik 1,3 benzyna, wyposażenie: poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, welurowa tapicerka. Cena 9500 zł.
1998 rok, przebieg 95 000 km, silnik 1,3 benzyna, wyposażenie: ABS, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio/CD, welurowa tapicerka. Cena 11 500 zł.
Serwisowane prawidłowo, są prawie niezawodne. Z usterek użytkownicy zgłaszają korozje układu wydechowego, awarie centralnego zamka czy przedwczesne zużywanie się amortyzatorów.
Historia toyoty starlet sięga połowy lat 70. Dość długo pojazd ten był najmniejszym modelem japońskiego koncernu. W 1984 roku, podczas kolejnej modernizacji, wprowadzono przedni napęd, zmieniono zawieszenie. Opisywana tu starletka zadebiutowała w 1996 roku.
Oferowana była z 3- i 5-drzwiowym nadwoziem. Choć samochód napędzany był kilkoma silnikami, to w Polsce najpopularniejszym był ten o pojemności 1,3 l i mocach 75, 82 lub 135 KM. To dość nowoczesna jednostka z dwoma wałkami rozrządu, 16-zaworową głowicą i wielopunktowym wtryskiem paliwa.
O tym, że toyoty starlet to bardzo udane konstrukcje, mówi też fakt, że właściciele takich samochodów bardzo rzadko rozstają się z nimi.
- Znajdowałam już kartkę za wycieraczką z propozycją odkupienia samochodu, zaczepiano mnie też w tej sprawie na ulicy - mówi Joanna Mentel. - Na razie jednak jeździ mi się nim bardzo dobrze i nie zamierzam się z nim rozstawać w najbliższym czasie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?