Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych postanowień.
Vision Express prowadzi na terenie całej Polski, w tym w Opolu, sieć salonów optycznych. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziła ulotka informacyjna, którą przedsiębiorca udostępniał w swoich salonach.
Zobacz: UOKIK: Biuro podróży Itaka musi zapłacić karę
Zdaniem prezes UOKiK treść ulotki mogła wprowadzać konsumentów w błąd co do zakresu przysługującego im prawa do reklamacji. - Przedsiębiorca niezgodnie z prawem ograniczył możliwość zgłaszania reklamacji wadliwych okularów - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Jak tłumaczy, zgodnie z informacjami Vision Express, konsument nie mógł reklamować określonych przez przedsiębiorcę usterek m.in. przebarwień szkieł. - Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument może składać reklamację dotyczącą wszystkich usterek kupionego produktu - dodaje.
Zobacz: UOKiK: Promocja Łowicza wprowadza w błąd
Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorca wprowadził konsumentów w błąd. Vision Express zobowiązał się do zaniechania stosowania kwestionowanych postanowień i zmiany treści ulotki informacyjnej.
Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.
UOKiK przypomina, że bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 0800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?