W piątek otwarcie ofert na budowę obwodnicy Czarnowąs

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Wyjazd z węzła nad obwodnicą Opola w stronę Czarnowąs jest gotowy. Dzięki pieniądzom z miasta Opole będzie możliwe połączenie go z drogą.
Wyjazd z węzła nad obwodnicą Opola w stronę Czarnowąs jest gotowy. Dzięki pieniądzom z miasta Opole będzie możliwe połączenie go z drogą. Archiwum
Kontrakt warty jest 160 mln zł.

W piątek Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, który jest inwestorem, ma otworzyć oferty na budowę obwodnicy Czarnowąs. Pierwszy termin wyznaczony był na 28 grudnia, jednak przesunięto go o ponad dwa tygodnie.

- Na prośbę dziewięciu firm, które są zainteresowane budową tej drogi, które zadały nam dodatkowe pytania, a myśmy na nie udzielili odpowiedzi - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego. - Takich pytań było w sumie 300. Dzięki temu podczas przetargu będzie większa konkurencyjność, a my zabezpieczymy się przed ewentualnym podważeniem ważności przetargu.

Wybór wykonawcy obwodnicy jest dwustopniowy. W zeszłym roku rozpisano pierwszy etap przetargu. Zgłosiło się do niego 18 firm. To zarówno wielkie koncerny międzynarodowe, firmy ogólnopolskie, jak i te działające na rynku lokalnym.

Urzędnicy sprawdzili oferty pod względem formalnym, jakie inwestycje dotąd prowadziły przedsiębiorstwa, z jakim skutkiem, czy były do nich zastrzeżenia.

Do drugiego etapu dopuszczono wszystkie firmy, które teraz składały oferty cenowe. Wybór najlepszej musi nastąpić do trzech miesięcy. Jeśli nie będzie żądnych odwołań prace przy budowie drogi powinny rozpocząć się latem. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest natomiast za dwa lata.

Kosztorysowa wartość budowy obwodnicy Czarnowąs to 160 milionów złotych. Trakt rozpocznie się przy węźle drogowym na ul. Sobieskiego, następnie pobiegnie na zachód od miejscowości, równolegle do drogi wojewódzkiej 454 Opole - Namysłów i ponownie połączy się z nią w pobliżu obecnego zjazdu do Elektrowni Opole.

- Droga będzie mieć 5,3 km długości, na jej trasie zbudowanych zostanie pięć rond, cztery wiadukty i jeden most, a także miejsce kontroli pojazdów wraz ze stanowiskiem do ważenia - informuje Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Natomiast w latach 2018-20 Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego planuje budowę ciągu dalszego tej drogi, czyli obwodnicę Borek, Dobrzenia Małego i Wielkiego, o długości 6,4 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska