W Strzelcach Opolskich są pojemniki na psie odchody, ale niewiele osób z nich korzysta

fot. Radosław Dimitrow
Urzędnicy uważają, że mieszkańcom wejdzie w krew sprzątanie po pupilach. Tylko trzeba na to więcej czasu.
Urzędnicy uważają, że mieszkańcom wejdzie w krew sprzątanie po pupilach. Tylko trzeba na to więcej czasu. fot. Radosław Dimitrow
Pojemniki miały sprawić, że w mieście będzie czyściej. Ale właściciele zwierząt niechętnie ich używają.

Gminni urzędnicy twierdzą, że przyczyna tkwi w tym, że mieszkańcy jeszcze nie oswoili się z pojemnikami. Od września ubiegłego roku w mieście stoi 20 metalowych skrzyneczek na terenie Osiedla Piastów Śl., przy ul. Sosnowej, w parku miejskim i centrum.

- I co z tego, że są, skoro właściciele psów prawie wcale z nich nie korzystają - uważa pani Alicja, którą spotkaliśmy we wtorek w parku. - Psie kupy jak leżały na trawnikach, tak leżą. Faktem jest, że część pojemników stoi pusta - nie ma w nich ani łopatek, ani torebek. Jolanta Szatkowska z urzędu miejskiego, przekonuje że gmina dba o to, by były one napełniane.

- Niestety, często zdarza się tak, że wandale wyciągają ze środka wszystkie torebki na raz - mówi. - Bywa też, że niszczą całe pojemniki. Jolanta Szatkowska dodaje, że mimo takich incydentów, papierowe torebki spełniają swoją rolę. - Ilość odchodów leżących na trawnikach zmniejszyła się. Potrzeba jednak jeszcze czasu, by mieszkańcy się do nich przyzwyczaili - uważa.

Jej zdaniem montaż tych pojemników można porównać z ustawieniem kontenerów do sortowania śmieci. - Jeszcze kilka lat temu niewiele osób z nich korzystało. Obecnie zbieramy rocznie ponad 380 ton posortowanych odpadów - kontynuuje. Z funkcjonowania pojemników na psie odchody nie jest jednak zadowolony radny Henryk Rudner. Na ostatniej sesji zasugerował inne rozwiązanie.

- Dużo lepsze byłoby wystawienie takich torebek na klatkach schodowych - uważa Rudner. - Wtedy każdy właściciel psa, przed wyjściem na spacer mógłby taką torebkę zabrać. Gmina na razie rozważa pomysł. Za nieposprzątanie po swoim psie jego właścicielowi grozi mandat od 20 do nawet 500 złotych.

Czytaj e-wydanie »

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 23

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Blue

Ja kiedyś miałam plan - zrobić zdjęcia "terenów spacerowych dla psów" (w ogóle to śmieszne, że to się nazywa "terenem" a nie "małym skrawkiem trawnika", co te psy tam mają robić? Kręcić się w kółko, żeby się wybiegać?).
Pierwszy - na miasteczku ruchu. Sobota, niedziela - zajęty przez matki z wózkami, dzieci na rowerkach, chłopaków grających w siatkę albo nogę. Wtorek, piątek - zajęty przez auta (bo targ przecież). Co parę tygodni - zajęty przez cyrk. A potem przez odchody zwierząt z owego cyrku. Aktualnie stoi tam jakaś maszyneria, mająca być "parkiem rozrywki". Poza tym teren z 3 stron otoczony bardzo ruchliwymi ulicami.
Drugi - koło bloków na Krakowskiej. Trawa 1,5 metra, moje psy mogłyby się w niej zgubić. Pełno pokrzyw, ostu. Teren nieogrodzony, otoczony blokami i ulicą, z każdej strony może ktoś nadejść. Poza tym środkiem przebiega ścieżka, którą przechodzą ludzie.
Trzeci - w parku. To w ogóle jest zabawna sprawa - nie rozumiem, czy taki długi pasek terenu koło murku można podpisać jako "spacerowy"? Szczególnie, gdy zrobi się tam cudowne błoto i "teren" zarasta wysokimi, oczywiście nieścinanymi pokrzywami.

"Tereny spacerowe" w Strzelcach to skrajny przykład nieznajomości psów, lekceważenia psiarzy. Czy pomysłodawca zastanowił się, jak miałyby wyglądać spacery na te tereny? A może to nie są trawniki do spacerów tylko do załatwiania się? Może spacer to powinno być: wychodzę z domu, dochodzę do terenu, pies się załatwia i wracam? Mam 3 psy i moje spacery wyglądają inaczej, bo - o dziwo - psy szkolę i bawię się z nimi. Chcę mieć miejsce, gdzie mogę psu swobodnie porzucać piłkę, spotkać się z innymi ludźmi, pozwolić psom bawić się i poznawać. Bez strachu, że mój zwierzak wpadnie pod ciężarówkę, rozetnie sobie łapę na szkle, zaatakuje go jakiś puszczony luzem pies.

Psie odchody zbieram odkąd mam pierwszego psa - od 5 lat i działania miasta nie robią na mnie już wrażenia. Te woreczki na psie kupy są ciekawe, naprawdę, próbował ktoś kiedyś zbierać odchody tą tekturową łopatką? Życzę powodzenia Sama zbieram papierowymi ręcznikami, a do tych torebek tylko je wrzucam.

Niestety, ta typowa w Polsce ignorancja sprawia, że cierpią najbardziej odpowiedzialni właściciele psów. Ten, kto ma psa na smyczy, wyprowadza go, szkoli, zbiera kupy - dostanie jeszcze (niesłusznie) mandat za brak kagańca. Ten, kto puszcza agresywnego psa luzem, pies jest postrachem podwórka, gryzie inne zwierzęta - jest zupełnie bezkarny, bo nikomu nie chce się szukać właściciela takiego psa. Podobnie jak z listami ras niebezpiecznych, na których widnieje nazwa "pitbull" - zabawne, bo w Polsce pitbulle nie są uznawane za rasę...

Także życzę na przyszłość, żeby psimi sprawami zajmowali się ludzie, którzy wiedzą jak się za to zabrać, najlepiej sami mają psy i znają temat od podszewki. Pozdrawiam psiarzy.

P
Park
W dniu 15.05.2010 o 21:55, psiara napisał:

Popieram w 100%. Odczepcie się o mojego psa!! Ja swojego pilnuje gdzie sra. Lepiej zobaczcie co robia te puszczone na samopas, albo bezdomnie. to te sraja po piaskownicach i na chodnikach. nie widzicie ile po strzelcach biega psow bez włascicieli. jedne sie kopulują na srodku chodnika w centrum a trzeci sra obok. a gdzie właściciele???w domu i maja to w du*** co robia ich pieski. to tym pseudo właścicielom dowalić wysoki podatek. nauczyć ich kultury. a pozatym niech osoby odpowiedzialne za "miejsca wyznaczone dla wyprowadzenia psów " lepiej dbaja o nie, koszą metrową trawe i sporzataja szklo leżące na tych miejscach bo ledwie mój pies przezył gdy rościąl sobie łapę i tetnice. Jak wy ludziska wychodzicie na place zabaw dla dzieci czy plaże to macie pełno szkła pod nogami????? zwierzę to tez czlowiek, tez czuje.


Ale przecież lepiej nagonke robic na psiarzy.. A w Parku miejskim niejeden na dwócb nogach za dzewkiem ,czy za krzaczkiem załatwia swoje potrzeby fizjologiczne i tego sie nie wstydzi !!! Ale niedlugo Dni ziemi strzeleckiej tam to dopiero bedzie wychodek.. Zamiast do postawionej tam toalety to lepiej za drzewko,za krzaczek jak co roku.. I w tedy nikt tego nie pisze ze park zanieczyszczony.. sikaniem czy odchodami niejednego na dwóch nogach... I szkoda że nie ma tam ukrytej kamery? moze wowczas nie jeden by siebie zobaczył jaki z niego kulturalny Gośc !!!!!!!!!!!
H
HARY

PSI PASTERZE NIE MAJĄ WCALE KULTURY TE PSY NIEKIEDY MAJĄ WIĘCEJ

p
psiara
W dniu 13.05.2010 o 16:14, Od D...y strony!! napisał:

Wszystko w naszym miescie robione jest od tylu czyli od d...y strony. Na poczatek zainteresowalbym sie psami biegajacymi samopas bo to one sraja gdzie popadnie a wlascicieli nawet nie mozna zlokalizowac aby ich ukarac. Pozatym ja chodze juz z psem ponad 5 lat po tych niby zasranych trawnikach i szczerze powiedziawszy w kupe wszedlem moze ze dwa razy. Pozatym po pierwsze trawniki nie sa do chodzenia tylko chodniki wiec po jasna ciasna sie pchacie na zielone a szczegolnie tam gdzie sa strefy wyprowadzania psow. Po drugie ktos mi powie ze dzieci jakie dzieci maja swoje place zabaw wiec co robia na terenach do wyprowadzania psow. jasne zaraz kolejna osoba powie ze nasrane na placach i tu wlasnie jest problem psow biegajacych wolno, bo nikt z psem na smyczy nie pojdzie na plac zabaw czy do piaskownicy aby sie pies wykakal:). A ja mysle ze najlepszym sposobem byloby zakupienie odkurzacza na psie odchody i zatrudnienie osoby do sprzatania mysle ze byloby to o wiele skuteczniejsze. pozdrawiam.


Popieram w 100%. Odczepcie się o mojego psa!! Ja swojego pilnuje gdzie sra. Lepiej zobaczcie co robia te puszczone na samopas, albo bezdomnie. to te sraja po piaskownicach i na chodnikach. nie widzicie ile po strzelcach biega psow bez włascicieli. jedne sie kopulują na srodku chodnika w centrum a trzeci sra obok. a gdzie właściciele???w domu i maja to w du*** co robia ich pieski. to tym pseudo właścicielom dowalić wysoki podatek. nauczyć ich kultury. a pozatym niech osoby odpowiedzialne za "miejsca wyznaczone dla wyprowadzenia psów " lepiej dbaja o nie, koszą metrową trawe i sporzataja szklo leżące na tych miejscach bo ledwie mój pies przezył gdy rościąl sobie łapę i tetnice. Jak wy ludziska wychodzicie na place zabaw dla dzieci czy plaże to macie pełno szkła pod nogami????? zwierzę to tez czlowiek, tez czuje.
G
Gość
WSZYSCY WŁAŚCICIELE PSÓW jeśli tak sprzątacie po swoich pupilach to może się spotkamy z wami pod Ratuszem jutro o 15.00 pokażecie jak to pięknie dbacie o czystość i proszę zabrać te woreczki na G...... A JEŚLI JUŻ TAK SPRZĄTACIE TO TE POJEMNIKI POWINNY BYĆ DAWNO PO BRZEGI A TAK NIE JEST ! kolejny cud Ale po co właściciele psów mają sie spotykać jutro pod Ratuszem? Niedługo Dni Ziemi Strzeleckiej w Parku miejskim... tam dopiero bedą popisy kulturalnych na dwóch nogach.. Bedzie Piwko i zagrycha. A po piwku rzecz wiadoma nie jeden za swoją potrzeba ,zamiast do postawionych toalet,to za drzewko i za krzaczek pójdzie.. To DOPIERO JEST KULTURA !!!
G
Gość
W dniu 13.05.2010 o 18:18, YA napisał:

Srutututu majtki z drutu trzeba pomyslec co bedzie z tymi psami co wlasciciele by sie ich pozbywali. Twoj pomysl to lipa i niewypal wiec najpierw pomysl a pozniej pisz te herezje!!!!


cCO ZROBIC Z NIECHCIANYMI PSAMI.ODPOWIEDZ MOZE BYC TYLKO JEDNA ...USPIC...
~JAN~

WSZYSCY WŁAŚCICIELE PSÓW jeśli tak sprzątacie po swoich pupilach to może się spotkamy z wami pod Ratuszem jutro o 15.00 pokażecie jak to pięknie dbacie o czystość i proszę zabrać te woreczki na G...... A JEŚLI JUŻ TAK SPRZĄTACIE TO TE POJEMNIKI POWINNY BYĆ DAWNO PO BRZEGI A TAK NIE JEST ! kolejny cud ?

~GOSC~
W dniu 13.05.2010 o 22:23, Gość napisał:

Dlatego że psiarze płacą podatek za swojego psa..A Ty napewno ani do ludzi,ani do zwierząt.. , Widocznie jestes juz bardzo wiekowy ,skoro wiesz ile psow trzymano w mieszkaniach przed lub po wojnie.Zdrowia życzę i ciepłych kapci...


W tamtych czasach nie wiem czy był podatek od psa? Natomiast wiem że psiarze sprzatali po swoich psach. W miastach bezpanskie psy były wyłapywane na laso, a na polach odstrzeliwane. Nie było takich zdarzen, że z zagrody wyprowadzano psa pod dom sąsiada, żeby pies sie załatwił. Były trudniejsze czasy, ale administracja gminna dozorowała nad przestrzeganiem porządku. Nestety najskuteczniejszym srodkiem przestrzegania porządku jest edukacja obywateli, a dla opornych odpowiedni mandat. W panstwach gdzie ulice są czyste też kiedyś dawano mandaty. Natomiast teraz jest to nie dopomyślenia żeby zostawić nieczystości na ulicy. I takie standarty winny być u nas. U nas natomiast może zmienić naszą mentalność jakaś epidemia wywołana brudem ulicznym.
PS.
Ja w przeciwienstwie do Ciebie każdemu człowiekowi życzę dobrego zdrowia, a ciepłe kapcie nieraz bardziej są potrzebne młodemu niż starszemu. Zaden człowiek nie wie co go w życiu spotka.
a
ahim
W dniu 13.05.2010 o 22:35, Gość napisał:

Biedne psisko,akurat musialo sie wytarzac w tym g..nie..


BO WCZEŚNIEJ NIE POSPRZĄTAŁEŚ TEGO GÓWNA PO SWOIM PSIE I INNI TACY JAK TY. CODZIENNIE CHODZĘ PO PARKU I TAM NIE WIDAĆ NIKOGO KTO SPRZĄTA I JEST NA WYZNACZONYM MIEJSCU DLA PSÓW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
G
Gość
W dniu 13.05.2010 o 22:26, elek napisał:

Czepiacie sie psów to moze mi powiecie dlaczego wracając z parku mój pies przynosi na karku ludzką kupę?


Biedne psisko,akurat musialo sie wytarzac w tym g..nie..
e
elek

Czepiacie sie psów to moze mi powiecie dlaczego wracając z parku mój pies przynosi na karku ludzką kupę?

G
Gość
W dniu 13.05.2010 o 21:17, ~Gosc~ napisał:

Aja mysle ze najlepszym sposobem jest wysoki mandat i zadnych torebek. Idziesz z psem wez woreczek plastykowy po zakupach i przynies g...o do wlasnego kibla. A jak uwazasz ze miasto nie stwarza Ci warunkow dla twego psa. To poco howasz psa w mieszkaniu. Nie rozuymie dlaczego gmina ma dotowac psiarzy? Czy gmina niema wazniejszych spraw? Prosze wymienic panstwa w ktorych ulice sa z.....e tak jak w Polsce. Napewno nie sa to: Niemc,USA, Kanada, Japonia, Austria.itd. Ani w czasie wojny,ani po wojnie tyle psow nie trzymano w mieszkaniach co obecnie.


Dlatego że psiarze płacą podatek za swojego psa..A Ty napewno ani do ludzi,ani do zwierząt.. , Widocznie jestes juz bardzo wiekowy ,skoro wiesz ile psow trzymano w mieszkaniach przed lub po wojnie.Zdrowia życzę i ciepłych kapci...
d
drugi Bocian
W dniu 13.05.2010 o 16:14, Od D...y strony!! napisał:

Wszystko w naszym miescie robione jest od tylu czyli od d...y strony. Na poczatek zainteresowalbym sie psami biegajacymi samopas bo to one sraja gdzie popadnie a wlascicieli nawet nie mozna zlokalizowac aby ich ukarac. Pozatym ja chodze juz z psem ponad 5 lat po tych niby zasranych trawnikach i szczerze powiedziawszy w kupe wszedlem moze ze dwa razy. Pozatym po pierwsze trawniki nie sa do chodzenia tylko chodniki wiec po jasna ciasna sie pchacie na zielone a szczegolnie tam gdzie sa strefy wyprowadzania psow. Po drugie ktos mi powie ze dzieci jakie dzieci maja swoje place zabaw wiec co robia na terenach do wyprowadzania psow. jasne zaraz kolejna osoba powie ze nasrane na placach i tu wlasnie jest problem psow biegajacych wolno, bo nikt z psem na smyczy nie pojdzie na plac zabaw czy do piaskownicy aby sie pies wykakal:). A ja mysle ze najlepszym sposobem byloby zakupienie odkurzacza na psie odchody i zatrudnienie osoby do sprzatania mysle ze byloby to o wiele skuteczniejsze. pozdrawiam.



Najlepiej iść prostą drogą, kupić odkurzacz a psom kazać srać na prostej startowej owej maszyny.
A może by tak o kulturze pomyśleć? Bo jeżeli pies może, to czemu właściciel się nie podłączy? G...o jest G...o.
Dlaczego w cywilizowanym kraju ludzie potrafili nauczyć się pewnych nawyków a w tym kraju jest z tym problem?
Winny na pewno jest system prawny. Jakby jeden z drugim dostali po 500 za kloca, nauczyliby się co z tym G....M robić. Ale Policja ma to w głębokim poszanowaniu, radni biegać za tym nie będą. Jakie prawo, taka egzekucja
To mentalność a nie podatki, maszyny czy cokolwiek sobie nie wymyślicie, są odpowiedzialne za burdel wokół. To my sami.
Ten temat można ciągnąć ma się to i do psiego G...A i do bezrobocia itp, itd Ot tej demokracji popieprzyło się w główkach.
~anna~

zaraz się okaże że każdy Sprząta po swoim psie a te GÓWNA to chyba RAZEM Z DESZCZEM SPADAJĄ NA STRZELCE.SUPER COŚ NOWEGO!!!!!!!!!!!!!

~Gosc~
W dniu 13.05.2010 o 16:14, Od D...y strony!! napisał:

Wszystko w naszym miescie robione jest od tylu czyli od d...y strony. Na poczatek zainteresowalbym sie psami biegajacymi samopas bo to one sraja gdzie popadnie a wlascicieli nawet nie mozna zlokalizowac aby ich ukarac. Pozatym ja chodze juz z psem ponad 5 lat po tych niby zasranych trawnikach i szczerze powiedziawszy w kupe wszedlem moze ze dwa razy. Pozatym po pierwsze trawniki nie sa do chodzenia tylko chodniki wiec po jasna ciasna sie pchacie na zielone a szczegolnie tam gdzie sa strefy wyprowadzania psow. Po drugie ktos mi powie ze dzieci jakie dzieci maja swoje place zabaw wiec co robia na terenach do wyprowadzania psow. jasne zaraz kolejna osoba powie ze nasrane na placach i tu wlasnie jest problem psow biegajacych wolno, bo nikt z psem na smyczy nie pojdzie na plac zabaw czy do piaskownicy aby sie pies wykakal:). A ja mysle ze najlepszym sposobem byloby zakupienie odkurzacza na psie odchody i zatrudnienie osoby do sprzatania mysle ze byloby to o wiele skuteczniejsze. pozdrawiam.


Aja mysle ze najlepszym sposobem jest wysoki mandat i zadnych torebek. Idziesz z psem wez woreczek plastykowy po zakupach i przynies g...o do wlasnego kibla. A jak uwazasz ze miasto nie stwarza Ci warunkow dla twego psa. To poco howasz psa w mieszkaniu. Nie rozuymie dlaczego gmina ma dotowac psiarzy? Czy gmina niema wazniejszych spraw? Prosze wymienic panstwa w ktorych ulice sa z.....e tak jak w Polsce. Napewno nie sa to: Niemc,USA, Kanada, Japonia, Austria.itd. Ani w czasie wojny,ani po wojnie tyle psow nie trzymano w mieszkaniach co obecnie.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3