Wsparcie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla Kluczborka i Reńskiej Wsi. Wojewoda opolski podpisał umowy z włodarzami gmin

Marcin Żukowski
Marcin Żukowski
Wojewoda opolski podpisał umowy na remonty dróg w gminach Kluczbork i Reńska Wieś.
Wojewoda opolski podpisał umowy na remonty dróg w gminach Kluczbork i Reńska Wieś. Marcin Żukowski
W Opolskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano dzisiaj kolejne umowy na gminne inwestycje drogowe w regionie. Tym razem pieniądze trafią do Kluczborka i Reńskiej Wsi.

W Kluczborku będzie remontowana ul. Kwiatowa, droga o długości 339 metrów. Koszt całej inwestycji to 1,03 mln zł. Póki co, z funduszu zostanie przekazane 130 tysięcy zł.

Jest spora szansa, że wkrótce kwota ta będzie powiększona. Maksymalne dofinansowanie z rządowego funduszu może wynieść 70 procent kosztów inwestycji.

- Droga jest położona na terenie osiedla mieszkaniowego. Remont zapewni poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz dostępność mieszkańcom do pobliskich punktów użyteczności publicznej oraz ułatwi dojazd mieszkańców do domków jednorodzinnych i wielorodzinnych. W ramach zadania będzie wykonana jezdnia, pobocze, chodnik oraz odwodnienie drogi – mówił wojewoda opolski Sławomir Kłosowski.

Jak wyjaśniał Tomasz Hubert Kandziora, wójt Reńskiej Wsi, w jego gminie będzie remontowana niewielka droga, ul. Żabnik w Długomiłowicach. Kwota dofinansowania to 105 tysięcy złotych.

- Ta droga ma długość około 300 metrów. Wykorzystamy środki na wykonanie nowego dywanika, uzupełnienie podbudowy w miejscach, gdzie została uszkodzona, a także na ewentualne wjazdy do posesji - mówi wójt Tomasz Hubert Kandziora. - Droga ta jak najbardziej wymaga remontu, bo niedawno skończyliśmy kanalizowanie tej części Długomiłowic. Wiadomo, jak po pracach kanalizacyjnych drogi wyglądają. Często są przekopane, zniszczone, więc jak najbardziej bardzo celowo te środki zostaną przez nas skonsumowane.

Włodarz Reńskiej Wsi powiedział też, że jeżeli pozwolą na to warunki pogodowe, prace rozpoczną się tuż po nowym roku. Maksymalny termin zakończenia inwestycji to maj 2023 roku.

W sumie w 2022 roku z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na Opolszczyznę trafiło 57 milionów złotych. Z tych pieniędzy zrealizowano dziesiątki inwestycji drogowych w wielu gminach Opolszczyzny.

- Te krótkie odcinki składają się na łączną długość około 76 kilometrów. Tak faktycznie, gdybyśmy mogli połączyć w jedną całość te drogi, moglibyśmy z zachodu na wschód przejechać województwo opolskie. Bardzo mnie to cieszy, bo te środki poprawiają wygodę i bezpieczeństwo naszych mieszkańców – mówił wojewoda Kłosowski.

Wojewoda zapewniał również, że w ramach tych dotacji zazwyczaj są remontowane drogi ważne dla mieszkańców.

- Lepiej komunikują centrum z jakimiś terenami przemysłowymi albo ułatwiają dostęp do kościoła, cmentarza, urzędu gminy. To są naprawdę dobrze wydane środki na inwestycje drogowe w województwie opolskim - przekonywał.

Sławomir Kłosowski stwierdził, że sprawne wykorzystywanie środków jest możliwe dzięki doskonałej współpracy z samorządami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
15 grudnia, 13:03, Gość:

Obwodnicę kompletną – wokół Opola - należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie się drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego dojazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

Należy przy tym pomyśleć o parkingach - park

zlokalizowane tuż przy dużych przystankach lub węzłach przesiadkowych MZK lub PKP przy obwodnicy. Kierowcy w cenie parkingu będą mieli darmową komunikację do centrum

Większa byłaby efektywność z dwupasmowej obwodnicy - wokół Opola .

Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski.

Praca we Wrocławiu przyciąga coraz więcej mieszkańców z innych regionów Dolnego Śląska

https://gazetawroclawska.pl/praca-we-wroclawiu-przyciaga-coraz-wiecej-mieszkancow-z-innych-regionow-dolnego-slaska/ar/c10-14661809

G
Gość
Obwodnicę kompletną – wokół Opola - należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie się drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego dojazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

 Należy przy tym pomyśleć o parkingach - park
G
Gość
15 grudnia, 12:58, Gość:

Co dalej z Obwodnicą Opola ?

układ komunikacyjny – plany dla Opola

https://powiatopolski.pl/download/attachment/17860/studium_opole.pdf

. Obwodnicę kompletną – wokół Opola - należało zrealizować poza granicami miasta umożliwiając jego rozwój. A tak to obwodnica wkrótce stanie się drogą średnicową i znów walka o kolejną obwodnicę. Obwodnica musi być dwupasmowa dla umożliwienia wyprowadzenia ruchu z miasta na rzecz szybkiego dojazdu do innego rejonu , dzielnicy. Przy obwodnicy mogłyby powstawać bazy logistyczne, markety, przedsiębiorstwa 

Niestety Ratusz o tym nie myśli - dlatego Opolszczyzna się wyludnia - zwłaszcza wioski. Opole to miasteczko emerytów i rencistów .

 Należy przy tym pomyśleć o parkingach " park

G
Gość
Drogie polskie drogi. Budujemy drożej, ale w wyższym standardzie

- Standard istniejących polskich autostrad jest wysoki. Porównując do krajów Europy Zachodniej, możemy pochwalić się nowymi technologiami, przede wszystkim w kontekście ochrony środowiska - mówi Przemysław Panek, ekspert Multiconsult Polska. Jak wskazuje, w Polsce większość tras szybkiego ruchu wciąż powstaje jako drogi dwujezdniowe, co w niektórych lokalizacjach jest dużym utrudnieniem ze względu na ograniczoną przepustowość. To jednak powoli się zmienia. - Zdecydowanie przechodzimy ze standardu dróg dwupasmowych do trzypasmowych, zwłaszcza w sąsiedztwie dużych aglomeracji czy też na drogach wjazdowych do dużych miast - mówi ekspert, przestrzegając jednocześnie, że nie wszędzie takie rozwiązanie jest uzasadnione.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Drogie-polskie-drogi-Budujemy-drozej-ale-w-wyzszym-standardzie-8446869.html
G
Gość
Co dalej z Obwodnicą Opola ?

układ komunikacyjny – plany dla Opola

https://powiatopolski.pl/download/attachment/17860/studium_opole.pdf
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie