Pierwszym celem jest wizja efektu
Podejmując zadanie, nie wolno tracić z oczu celu.
- Jeśli przemyślałeś cele, rozumiesz priorytety, jeśli
to co robisz przybliża cię do pierwotnej wizji, utrzymaj kurs - zachęca Wojciech Szewczykowski.
Priorytety muszą zostać jasno określone. Konieczne jest jednak realistyczne podejście do planowania, jak również elastyczność. Umiejętne zarządzanie zasobami i efektywne ich wykorzystanie również należy do ważnych czynników, bycia dobrym menedżerem.
Po drugie – odwaga i rozwaga
- Dojrzałość bierze się z młodzieńczej odwagi w połączeniu z rozwagą, którą nabieramy z wiekiem
i doświadczeniem - tłumaczy Szewczykowski. - Zamiary należy jednak oceniać pod kontem realności.
Po trzecie – mentalność dostatku
Miarą wartości menedżera, nie jest tylko to, co samemu zdołał osiągnąć, ale także to, co osiągnęli jego pracownicy.
Własną wiedzą należy się dzielić z innymi. Mimo, iż wiedza i doświadczenie należą do jednego człowieka, są wspólnym kapitałem.
- Trzeba innym pozwolić korzystać z własnej wiedzy - mówi Szewczykowski.
Po czwarte – wiara we własne możliwości
- Należy wzmacniać w sobie przekonanie o swojej niezwykłości, swoich umiejętnościach i możliwościach - tłumaczy Szewczykowski. - Jednocześnie należy zachować szacunek do innych i nabierać dystansu do siebie samego. Ważne jest również wzmacnianie wiary innych w nich samych.
Po piąte – dobre, pozytywne myślenie.
- To, co myślisz, czyni rzeczy takimi jak chcesz aby były - tłumaczy. - Naucz się to wykorzystywać, myśli mogą być wsparciem. Nie musi dostarczać problemów.
Po piąte – decyzje
Nie wszystko, co wydaje się początkowo złe, musi okazać się takie w przyszłości.
Z podejmowaniem decyzji nie należy zwlekać.
Po szóste – szacunek dla innych
Wspólnota interesów, proporcjonalne korzyści dla klientów i pracowników pozwalają w długiej perspektywie na wzajemne korzyści. Wszystkich należy obdarzyć szacunkiem.
Po siódme – koncentruj się na rzeczach ważnych.
Koncentracja nad tym, co ważne pozwala pozostać na właściwym kursie. Co jest ważne? Wszystko to, co zbieżne z priorytetami i celami.
- Czy to, co robimy przybliża nas do celu? Zadawaj sobie to pytanie, by praca dawała rezultaty w oparciu o robienie właściwych rzeczy niekoniecznie w najwłaściwszym momencie - tłumaczy Szewczykowski.
Po ósme – pilnuj równowagi w swoim życiu
Do pracy należy się przykładać, jednak nie wolno zapominać o wypoczynku. Paradoksalnie, aby przyspieszyć, trzeba najpierw zwolnić.
Po dziewiąte – uczyń swoją pracę pasją.
Jeśli obowiązki wykonywać się będzie z pasją, zyski i korzyści przyjdą same.
Po dziesiąte – bądź cierpliwy i rób swoje
- Biznes jest jak rzeka, która przecież nigdy nie jest taka sama - porównuje Szewczykowski. - Wiele problemów powstaje bez udziału konkretnej osoby i bez jej udziału znika.
Nie należy zapomnieć, że w życiu nie można mieć wpływu na wszystko. Trzeba wykonywać swoje obowiązki i dostosować się do okoliczności.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?