Zostań dobrym menedżerem

dora
fot. sxc
fot. sxc
Udostępnij:
Wojciech Szewczykowski, Ekspert BERNDSON w dziedzinie doradztwa dla Top Managementu, zdradza 10 uniwersalnych przykazań menedżera

Pierwszym celem jest wizja efektu

 

Podejmując zadanie, nie wolno tracić z oczu celu. 

- Jeśli przemyślałeś cele, rozumiesz priorytety, jeśli 

to co robisz przybliża cię do pierwotnej wizji, utrzymaj kurs - zachęca Wojciech Szewczykowski.

 

Priorytety muszą zostać jasno określone. Konieczne jest jednak realistyczne podejście do planowania, jak również elastyczność. Umiejętne zarządzanie zasobami i efektywne ich wykorzystanie również należy do ważnych czynników, bycia dobrym menedżerem.

 

Po drugie – odwaga i rozwaga

 

- Dojrzałość bierze się z młodzieńczej odwagi w połączeniu z rozwagą, którą nabieramy z wiekiem 

i doświadczeniem - tłumaczy Szewczykowski. - Zamiary należy jednak oceniać pod kontem realności.

 

Po trzecie – mentalność dostatku 

 

Miarą wartości menedżera, nie jest tylko to, co samemu zdołał osiągnąć, ale także to, co osiągnęli jego pracownicy. 

 

Własną wiedzą należy się dzielić z innymi. Mimo, iż wiedza i doświadczenie należą do jednego człowieka, są wspólnym kapitałem.

- Trzeba innym pozwolić korzystać z własnej wiedzy - mówi Szewczykowski.

 

Po czwarte – wiara we własne możliwości

 

- Należy wzmacniać w sobie przekonanie o swojej niezwykłości, swoich umiejętnościach i możliwościach - tłumaczy Szewczykowski. - Jednocześnie należy zachować szacunek do innych i nabierać dystansu do siebie samego. Ważne jest również wzmacnianie wiary innych w nich samych. 

 

Po piąte – dobre, pozytywne myślenie. 

- To, co myślisz, czyni rzeczy takimi jak chcesz aby były - tłumaczy. - Naucz się to wykorzystywać, myśli mogą być wsparciem. Nie musi dostarczać problemów. 

 

Po piąte – decyzje

 

Nie wszystko, co wydaje się początkowo złe, musi okazać się takie w przyszłości. 

Z podejmowaniem decyzji nie należy zwlekać. 

 

Po szóste – szacunek dla innych

 

Wspólnota interesów, proporcjonalne korzyści dla klientów i pracowników pozwalają w długiej perspektywie na wzajemne korzyści. Wszystkich należy obdarzyć szacunkiem. 

Po siódme – koncentruj się na rzeczach ważnych. 

 

Koncentracja nad tym, co ważne pozwala pozostać na właściwym kursie. Co jest ważne? Wszystko to, co zbieżne z priorytetami i celami. 

- Czy to, co robimy przybliża nas do celu? Zadawaj sobie to pytanie, by praca dawała rezultaty w oparciu o robienie właściwych rzeczy niekoniecznie w najwłaściwszym momencie - tłumaczy Szewczykowski. 

 

Po ósme – pilnuj równowagi w swoim życiu

 

Do pracy należy się przykładać, jednak nie wolno zapominać o wypoczynku. Paradoksalnie, aby przyspieszyć, trzeba najpierw zwolnić. 

Po dziewiąte – uczyń swoją pracę pasją. 

 

Jeśli obowiązki wykonywać się będzie z pasją, zyski i korzyści przyjdą same. 

 

Po dziesiąte – bądź cierpliwy i rób swoje

 

- Biznes jest jak rzeka, która przecież nigdy nie jest taka sama - porównuje Szewczykowski. - Wiele problemów powstaje bez udziału konkretnej osoby i bez jej udziału znika. 

 

Nie należy zapomnieć, że w życiu nie można mieć wpływu na wszystko. Trzeba wykonywać swoje obowiązki i dostosować się do okoliczności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie