Zostań dobrym menedżerem

dora
fot. sxc
fot. sxc
Wojciech Szewczykowski, Ekspert BERNDSON w dziedzinie doradztwa dla Top Managementu, zdradza 10 uniwersalnych przykazań menedżera

Pierwszym celem jest wizja efektu

 

Podejmując zadanie, nie wolno tracić z oczu celu. 

- Jeśli przemyślałeś cele, rozumiesz priorytety, jeśli 

to co robisz przybliża cię do pierwotnej wizji, utrzymaj kurs - zachęca Wojciech Szewczykowski.

 

Priorytety muszą zostać jasno określone. Konieczne jest jednak realistyczne podejście do planowania, jak również elastyczność. Umiejętne zarządzanie zasobami i efektywne ich wykorzystanie również należy do ważnych czynników, bycia dobrym menedżerem.

 

Po drugie – odwaga i rozwaga

 

- Dojrzałość bierze się z młodzieńczej odwagi w połączeniu z rozwagą, którą nabieramy z wiekiem 

i doświadczeniem - tłumaczy Szewczykowski. - Zamiary należy jednak oceniać pod kontem realności.

 

Po trzecie – mentalność dostatku 

 

Miarą wartości menedżera, nie jest tylko to, co samemu zdołał osiągnąć, ale także to, co osiągnęli jego pracownicy. 

 

Własną wiedzą należy się dzielić z innymi. Mimo, iż wiedza i doświadczenie należą do jednego człowieka, są wspólnym kapitałem.

- Trzeba innym pozwolić korzystać z własnej wiedzy - mówi Szewczykowski.

 

Po czwarte – wiara we własne możliwości

 

- Należy wzmacniać w sobie przekonanie o swojej niezwykłości, swoich umiejętnościach i możliwościach - tłumaczy Szewczykowski. - Jednocześnie należy zachować szacunek do innych i nabierać dystansu do siebie samego. Ważne jest również wzmacnianie wiary innych w nich samych. 

 

Po piąte – dobre, pozytywne myślenie. 

- To, co myślisz, czyni rzeczy takimi jak chcesz aby były - tłumaczy. - Naucz się to wykorzystywać, myśli mogą być wsparciem. Nie musi dostarczać problemów. 

 

Po piąte – decyzje

 

Nie wszystko, co wydaje się początkowo złe, musi okazać się takie w przyszłości. 

Z podejmowaniem decyzji nie należy zwlekać. 

 

Po szóste – szacunek dla innych

 

Wspólnota interesów, proporcjonalne korzyści dla klientów i pracowników pozwalają w długiej perspektywie na wzajemne korzyści. Wszystkich należy obdarzyć szacunkiem. 

Po siódme – koncentruj się na rzeczach ważnych. 

 

Koncentracja nad tym, co ważne pozwala pozostać na właściwym kursie. Co jest ważne? Wszystko to, co zbieżne z priorytetami i celami. 

- Czy to, co robimy przybliża nas do celu? Zadawaj sobie to pytanie, by praca dawała rezultaty w oparciu o robienie właściwych rzeczy niekoniecznie w najwłaściwszym momencie - tłumaczy Szewczykowski. 

 

Po ósme – pilnuj równowagi w swoim życiu

 

Do pracy należy się przykładać, jednak nie wolno zapominać o wypoczynku. Paradoksalnie, aby przyspieszyć, trzeba najpierw zwolnić. 

Po dziewiąte – uczyń swoją pracę pasją. 

 

Jeśli obowiązki wykonywać się będzie z pasją, zyski i korzyści przyjdą same. 

 

Po dziesiąte – bądź cierpliwy i rób swoje

 

- Biznes jest jak rzeka, która przecież nigdy nie jest taka sama - porównuje Szewczykowski. - Wiele problemów powstaje bez udziału konkretnej osoby i bez jej udziału znika. 

 

Nie należy zapomnieć, że w życiu nie można mieć wpływu na wszystko. Trzeba wykonywać swoje obowiązki i dostosować się do okoliczności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska