Teraz, aby przejechać pod wiaduktami, trzeba mocno uważać, by nie zderzyć się z samochodem jadącym z naprzeciwka. Przy ul. Kilińskiego wiadukt jest tuż za ostrym zakrętem. Od lat stoi tam znak „stop” i lustro ułatwiające widoczność dla aut jadących z drugiego końca ulicy.
Zobacz: Opolszczyzna jest jednym z najbardziej zmotoryzowanych regionów w Polsce
- Chcemy ulżyć kierowcom i wraz z przebudową linii kolejowej na węźle w Brzegu rozwiązać problem bezpieczeństwa jazdy pod wiaduktami - argumentuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu. - Na razie trwają ostatnie ustalenia co do terminów inwestycji. Na pewno ruszymy w ciągu najbliższych tygodni. Trudno jednak na razie mówić o konkretnych datach.
Ze względu na rozmiar prac wiadukty zostaną czasowo wyłączone z ruchu drogowego. Kierowców czekają więc objazdy.
- O tym szczegółowo będą informować znaki drogowe - zapewnia Mirosław Siemieniec. - Postaramy się też przekazać te informacje przez media.
Zobacz: Opolszczyzna> 16 milionów mniej na „schetynówki”
Najtrudniejsze będą prace na wiadukcie przy ul. Małujowickiej. Przeprawa leży na łuku drogi prowadzącej w kierunku wsi Zielęcice i drogi na Wrocław. Kolejarze chcą „wyprostować” jezdnię tak, by poprawić widoczność na drodze. Dlatego planowane jest przesunięcie mostu o kilkanaście metrów. Chodzi o to, by kierowcy widzieli samochody jadące z przeciwnego kierunku.
- Czekamy zatem na efekty prac kolejarzy - komentuje Tadeusz Tomkowski, kierowca. - Teraz na Kilińskiego i Małujowickiej jeździ się bardzo kiepsko. Głównym problemem są zbyt wąskie przejazdy pod mostami.
Kolejarze będą odnawiać również pozostałe wiadukty kolejowe w Brzegu: na ul. Starobrzeskiej, Chocimskiej i 1-go Maja.
Pod lupą
Na razie w rejonie stacji w Brzegu trwa przebudowa linii kolejowej. Wymieniane są tory. Niebawem firma budowlana weźmie się za perony i torowisko na dworcu. Modernizacja węzła brzeskiego PKP jest ostatnim elementem przebudowy trasy łączącej wschód z zachodem naszego kraju. Inwestycja w węzeł brzeski kosztuje kolej blisko 154 mln zł i ma być zakończona w 2010 roku.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?