Brzeg> Kolej przebuduje wiadukty na ul. Kilińskiego oraz Małujowickiej

Tomasz Dragan [email protected] 077 44 43 428
- Teraz pod wiaduktem na Kilińskiego mieści się ledwie jeden samochód - mówi Wojciech Telecki. - Źle i niebezpiecznie się tędy jeździ. (fot. Tomasz Dragan)
- Teraz pod wiaduktem na Kilińskiego mieści się ledwie jeden samochód - mówi Wojciech Telecki. - Źle i niebezpiecznie się tędy jeździ. (fot. Tomasz Dragan)
Przejazdy pod torami mają być szersze i bezpieczniejsze dla kierowców. Przepusty pod mostami będą na tyle szerokie, że zmieszczą się w nich jednocześnie dwa auta jadące przeciwległymi pasami ruchu.

Teraz, aby przejechać pod wiaduktami, trzeba mocno uważać, by nie zderzyć się z samochodem jadącym z naprzeciwka. Przy ul. Kilińskiego wiadukt jest tuż za ostrym zakrętem. Od lat stoi tam znak „stop” i lustro ułatwiające widoczność dla aut jadących z drugiego końca ulicy.

Zobacz: Opolszczyzna jest jednym z najbardziej zmotoryzowanych regionów w Polsce

- Chcemy ulżyć kierowcom i wraz z przebudową linii kolejowej na węźle w Brzegu rozwiązać problem bezpieczeństwa jazdy pod wiaduktami - argumentuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu. - Na razie trwają ostatnie ustalenia co do terminów inwestycji. Na pewno ruszymy w ciągu najbliższych tygodni. Trudno jednak na razie mówić o konkretnych datach.

Ze względu na rozmiar prac wiadukty zostaną czasowo wyłączone z ruchu drogowego. Kierowców czekają więc objazdy.

- O tym szczegółowo będą informować znaki drogowe - zapewnia Mirosław Siemieniec. - Postaramy się też przekazać te informacje przez media.

Zobacz: Opolszczyzna> 16 milionów mniej na „schetynówki”

Najtrudniejsze będą prace na wiadukcie przy ul. Małujowickiej. Przeprawa leży na łuku drogi prowadzącej w kierunku wsi Zielęcice i drogi na Wrocław. Kolejarze chcą „wyprostować” jezdnię tak, by poprawić widoczność na drodze. Dlatego planowane jest przesunięcie mostu o kilkanaście metrów. Chodzi o to, by kierowcy widzieli samochody jadące z przeciwnego kierunku.

- Czekamy zatem na efekty prac kolejarzy - komentuje Tadeusz Tomkowski, kierowca. - Teraz na Kilińskiego i Małujowickiej jeździ się bardzo kiepsko. Głównym problemem są zbyt wąskie przejazdy pod mostami.

Kolejarze będą odnawiać również pozostałe wiadukty kolejowe w Brzegu: na ul. Starobrzeskiej, Chocimskiej i 1-go Maja.

Pod lupą

Na razie w rejonie stacji w Brzegu trwa przebudowa linii kolejowej. Wymieniane są tory. Niebawem firma budowlana weźmie się za perony i torowisko na dworcu. Modernizacja węzła brzeskiego PKP jest ostatnim elementem przebudowy trasy łączącej wschód z zachodem naszego kraju. Inwestycja w węzeł brzeski kosztuje kolej blisko 154 mln zł i ma być zakończona w 2010 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska