Budowa południowej obwodnicy Opola i walka z wykluczeniem komunikacyjnym. To postulaty opolskiego PSL

Łukasz Biernacki
Łukasz Biernacki
- Jeżeli mówimy o wyrównaniu szans to Polskie Stronnictwo Ludowe, m.in. poprzez budowę dróg gwarantuje działanie na rzecz państwa – mówi Antoni Konopka, kandydat na posła, nr 4 na opolskiej liście Trzeciej Drogi.
- Jeżeli mówimy o wyrównaniu szans to Polskie Stronnictwo Ludowe, m.in. poprzez budowę dróg gwarantuje działanie na rzecz państwa – mówi Antoni Konopka, kandydat na posła, nr 4 na opolskiej liście Trzeciej Drogi. Łukasz Biernacki
O potencjalnej budowie południowej obwodnicy Opola i złym stanie dróg powiatowych w regionie opowiedzieli w trakcie czwartkowej (14 września) konferencji prasowej przedstawiciele opolskich struktur PSL: Marcin Oszańca i Antoni Konopka. Opolscy ludowcy zapowiadają, że jeżeli dostaną się do sejmu, będą walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym w naszym województwie.

Marcin Oszańca, prezes opolskiego PSL, zarzuca opolskim parlamentarzystom partii rządzącej, że nie dopilnowali oni, aby w ogólnopolskim programie rządowym 100 obwodnic znalazły się pieniądze na wybudowanie obwodnicy Opola.

- W programie 100 obwodnic nie została uwzględniona obwodnica Opola. Kampania wyborcza to jest dobry moment, by powiedzieć o tym, jakie inwestycje drogowe będą podnoszone w przyszłym parlamencie, gdy już w nim będziemy. Opole jako ważne miasto wojewódzkie i stolica regionu, zasługuje na to by planowana południowa obwodnica Opola powstała i została włączona do planowanej trasy ekspresowej 46 – mówi Marcin Oszańca.

Przypomnijmy, opolski urząd miasta już od kilku lat posiada dokumentację techniczną sześciokilometrowego odcinka obwodnicy południowej wraz z budową nowego mostu przez Odrę. Inwestycja wciąż czeka jednak na realizację, przede wszystkim ze względu na jej ogromny koszt. Mówi się, że budowa obwodnicy południowej Opola mogłaby kosztować ponad miliard złotych.

Politycy PSL ogłosili również, że jeżeli zdobędą mandaty poselskie, zadbają o to, aby inwestycje drogowe na poziomie gmin i powiatów były odpowiednio dofinansowywane.

- Wykluczenie transportowe to nie tylko kwestia autobusów, ale też dróg i ich jakości. Kiedy jako samorząd województwa przeprowadzaliśmy ankietę dotyczącą potrzeb na nową infrastrukturę to samorządowcy poinformowali nas, że największe środki potrzebne są właśnie na drogi gminne i powiatowe. Jeżeli mówimy o wyrównaniu szans to Polskie Stronnictwo Ludowe, m.in. poprzez budowę dróg gwarantuje działanie na rzecz państwa – mówi Antoni Konopka, kandydat na posła, nr 4 na opolskiej liście Trzeciej Drogi.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska