Co dalej z obwodnicą Kędzierzyna-Koźla?

    Co dalej z obwodnicą Kędzierzyna-Koźla?

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Nowa Trybuna Opolska

    Josef Kerner mieszka w Sławięcicach przy drodze krajowej nr 40. - Tu jest duży ruch, bo to dojazdówka do autostrady. Tiry pędzą jeden za drugim. Strach

    Josef Kerner mieszka w Sławięcicach przy drodze krajowej nr 40. - Tu jest duży ruch, bo to dojazdówka do autostrady. Tiry pędzą jeden za drugim. Strach wyjść na drogę.

    - Jeszcze ich nie pogrzebałam - mówi o szansach na budowę północnej nitki posłanka Brygida Kolenda-Łabuś.
    Josef Kerner mieszka w Sławięcicach przy drodze krajowej nr 40. - Tu jest duży ruch, bo to dojazdówka do autostrady. Tiry pędzą jeden za drugim. Strach

    Josef Kerner mieszka w Sławięcicach przy drodze krajowej nr 40. - Tu jest duży ruch, bo to dojazdówka do autostrady. Tiry pędzą jeden za drugim. Strach wyjść na drogę.

    Na liście 11 obwodnic dopisanych kilka dni temu do ministerialnego planu budowy dróg na lata 2011-2015 nie ma Kędzierzyna-Koźla. Zamiast niego pojawiła się budowa objazdu Nysy. Kędzierzynianie przestali wierzyć, że inwestycję uda się jeszcze przeprowadzić w najbliższych latach.

    - Czas sobie to powiedzieć otwarcie, bo mijają kolejne lata, a efektów nie ma - podkreśla Marek Dobrzycki z os. Piastów - Pod moimi oknami codziennie jeżdżą dziesiątki ciężarówek. Takiego ruchu nie powinno się prowadzić przez środek dużego osiedla, tylko wyprowadzić na obwodnicę.

    Posłanka PO Brygida Kolenda-Łabuś, która bardzo mocno zaangażowała się w lobbowanie za tą inwestycją, podtrzymuje wiarę w jej powodzenie.

    - Ja jeszcze szans na to nie pogrzebałam - mówi Kolenda-Łabuś. Skąd ten optymizm, skoro lista jest już ustalona? Na temat kędzierzyńskiej obwodnicy posłanka rozmawiała kilka razy z premierem Donaldem Tuskiem. Po raz ostatni kilka dni temu. Premier miał powiedzieć, że obwodnica Kędzierzyna-Koźla musi powstać.

    - Premier zdaje sobie sprawę z tego, że ta droga jest bardzo ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców - dodaje posłanka Platformy Obywatelskiej.
    Za jej budową przemawia stosunkowo nieduży - jak na obwodnicę - koszt budowy. Kędzierzyńską wyceniono na nieco ponad 200 mln złotych. Dla porównania poprowadzenie objazdu Nysy ma pochłonąć 468 mln zł. W sumie wszystkie 11 zaplanowanych właśnie obwodnic ma kosztować 4,7 miliarda złotych.

    - Czarno to widzę - przyznaje Bolesław Łoziński, przewodniczący rady osiedla Przyjaźń w Blachowni. - Od wielu lat chodzę na zebrania i słyszę, że obwodnica kiedyś powstanie, ale nic się nie dzieje. A jeszcze teraz, kiedy powstała ponad 20-miliardowa dziura w budżecie państwa, to wątpliwe, żeby rząd znalazł pieniądze na naszą drogę.

    Mieszkańcy Blachowni spotkali się w poniedziałek z prezydentem Kędzierzyna-Koźla Tomaszem Wantułą, m.in. w sprawie ruchu na drodze krajowej nr 40, którędy teraz pędzą ciężarówki.

    - Zaapelowaliśmy do władz miasta, aby z powrotem wyposażyły znajdujący się tu maszt w fotoradar. Kiedy działał, ciężarówki zwalniały - dodaje Łoziński. - Skoro nie będziemy mieli obwodnicy, to niech chociaż auta zwolnią...

    Czytaj treści premium w Nowej Trybunie Opolskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (12)

    Forum tylko dla zalogowanych.

    Załóż konto / Zaloguj się
    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (12) forum.nto.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Warto zobaczyć

    Walentynki w rytmie DISCO POLO

    Walentynki w rytmie DISCO POLO

    Koncert niezwykłej Anny Marii Jopek w Filharmonii Opolskiej

    Koncert niezwykłej Anny Marii Jopek w Filharmonii Opolskiej

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    Poznaj laureatów plebiscytu Nauczyciel na Medal

    Poznaj laureatów plebiscytu Nauczyciel na Medal