Film „Barbie" pokonał magiczną granicę. „Barbillion przeskoczył nawet nasze najbardziej optymistyczne prognozy"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Film zaczął od rekordowej po pandemii frekwencji na poziomie blisko pól miliona widzów w Polsce.
Film zaczął od rekordowej po pandemii frekwencji na poziomie blisko pól miliona widzów w Polsce. Ian West/Press Association/East News
Film „Barbie” zarobił w ciągu trzech tygodni ponad miliard dolarów. Z kolei agencja AP poinformowała, że film w dalszym ciągu utrzymuje się na pierwszym miejscu listy najchętniej oglądanych w kinach produkcji. Warto podkreślić że obraz Grety Gerwig zarobił w premierowy weekend 155 mln dolarów tylko w USA i Kanadzie, co było najlepszym otwarciem w dziejach filmów wyreżyserowanych przez kobiety. Studio Warner Bros, które jest dystrybutorem filmu, zaczęło nazywać swój produkt "Barbilion".

Barbie zarobiła już ponad 1 miliard dolarów

– Film zaczął od rekordowej po pandemii frekwencji na poziomie blisko pól miliona widzów w Polsce. Lepszy wynik osiągnął tylko „Avatar: Istota wody”, który w grudniu 2022 przed ekranami kin zgromadził zaledwie 13 tys. widzów więcej – informowaliśmy niedawno.

– Jako szefom dystrybucji nieczęsto zdarza nam się zaniemówić z powodu wyników filmu, ale Barbillion przeskoczył nawet nasze najbardziej optymistyczne prognozy – powiedzieli we wspólnym oświadczeniu Jeff Goldstein i Andrew Cripps, którzy nadzorują krajową i międzynarodową dystrybucję studia.

Dotychczas tylko 53 filmy zarobiły ponad 1 miliard dolarów, a „Barbie" jest najbardziej kasowym filmem wyreżyserowanym przez kobietę. Zrzuciła z podium „Wonder Woman" która zarobiła łącznie 821 milionów dolarów. Do pokonania pozostają jej jeszcze trzy filmy współreżyserowane przez kobiety, czyli „Frozen" oraz „Kaptain Marvel".

Dotychczas największy sukces pod kątem finansowym w 2023 osiągnął „Super Mario Bros. Film”. Animacja ta stała się 15 najbardziej kasowym filmem w historii z wynikiem 1,35 mld dolarów zarobku.

„Barbie" zdobyła sobie szeroką publiczność nawet w Chinach, mimo że w ostatnich latach decydują się one na coraz większą izolację – zauważa portal CNN.

Profesor Michael Berry, dyrektor Centrum Studiów Chińskich z Uniwersytetu Kalifornijskiego, podkreśla, że w Państwie Środka, podobnie jak w innych krajach dzieci dorastały z lalkami „Barbie", a film wykorzystuje to inteligentnie, zachęcając zarówno miłośników jak i zaprzysięgłych wrogów „Barbie".

– Film jest również w stanie przemówić zarówno do ośmioletnich marzycieli, jak i do dorosłych widzów, którzy są w stanie zinterpretować film na zupełnie innym poziomie, pełnym ironii, humoru, seksualnych aluzji i alegorii – stwierdził.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Film „Barbie" pokonał magiczną granicę. „Barbillion przeskoczył nawet nasze najbardziej optymistyczne prognozy" - Portal i.pl

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska