Francuska sieć handlowa tłumaczy się ze zmiany zasad udzielania rabatów. Czy to uspokoi oburzonych klientów?

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Sieć Carrefour odpowiada na zarzuty o zmianie systemu rabatowania na mniej korzystny dla klientów
Sieć Carrefour odpowiada na zarzuty o zmianie systemu rabatowania na mniej korzystny dla klientów Jerzy Mosoń/Polska Press Grupa
Dwa dni po ukazaniu się w Strefie Biznesu artykułu: „Francuska sieć zmieniła zasady rabatowania zakupów”, Carrefour postanowił ustosunkować się do zadanych mu pytań. Postanowiliśmy zamieścić odpowiedzi w całości, aby Czytelnicy sami mogli wyrobić sobie zdanie, konfrontując przesłane nam odpowiedzi z nowym sposobem naliczania rabatów przez francuską sieć.

W artykule z dnia 20 maja 2024 r.: „Francuska sieć zmieniła zasady rabatowania zakupów” opisaliśmy konsekwencje zmiany przez działającą w Polsce sieć marketów Carrefour regulaminu udzielania rabatów na produkty. Ujmując sprawę w największym skrócie: obecnie robiąc zakupy w Carrefourze znacznie trudniej niż wcześniej otrzymać 10 proc. zniżki na zakupy w weekend. Utrudnień mogą też spodziewać się seniorzy, którzy byli dotychczas uprawnieni do prostych rabatów we wtorki i w czwartki. Dla nich regulamin zmieni się 27 maja 2024 r.

Oto pytania, jakie wysłaliśmy do biura prasowego Carrefour:

  1. Klienci sklepu Carrefour narzekają na zmiany warunków rabatowania weekendowego. Czy to prawda, że rabat w wysokości 10 proc. naliczy się pod warunkiem, że na rachunku nie znajdzie się żaden produkt z aktualnej promocji?
  2. Czy to prawda, że mają Państwo zamiar drastycznie zmienić także sposób udzielania rabatów dla seniorów? Jeśli tak to od kiedy i jakie będą nowe warunki?
  3. Czy mogą Państwo potwierdzić, że zmiany dotyczące w akcjach rabatowania weekendowe i dla seniorów wynikając z planów wycofania się z polskiego rynku w najbliższych kilkunastu miesiącach? Jeśli tak, to na jakim etapie znajdują się rozmowy z potencjalnymi sieciami, które ewentualnie przejmą Państwa sklepy?
  4. Czy jeśli firma zdecyduje się opuścić polski rynek, istnieje możliwość pozostania na polskim rynku sklepów działających z logo marki, na zasadzie franczyzy?

Klienci sklepu Carrefour narzekają na zmiany warunków rabatowania weekendowego. Czy to prawda, że rabat w wysokości 10 proc. naliczy się pod warunkiem, że na rachunku nie znajdzie się żaden produkt z aktualnej promocji?

Carrefour od początku bieżącego roku wdraża w Polsce nową strategią handlowo-marketingową. Po zwiększeniu asortymentu pierwszocenowego oraz uruchomieniu strategii koszyków produktowych w pierwszym kwartale bieżącego roku (więcej szczegółów na jej temat przesyłamy w linku poniżej: https://media.carrefour.pl/pr/carrefour-polska-zwieksza-asortyment-pierwszocenowy-w-sklepach-i-stawia-na-strategie-koszykow-produktowych/828604), nasza firma wprowadza obecnie kolejne jej etapy. Są nimi: obniżenie cen niemal 3000 produktów codziennego użytku, zwiększenie częstotliwości publikacji gazetek handlowych oraz modyfikacja strategii marketingowej w zakresie nakładających się promocji. Nowa strategia cenowa

Carrefour Polska oparta jest na wdrożeniu założeń argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z podstawowych elementów globalnego plan „Carrefour 2026” , który został zaadaptowany do polskiego rynku.

Jednocześnie nasza sieć utrzymała najszerszy na rynku wachlarz programów oszczędnościowych pozwalających klientom kupować taniej w sklepach naszej sieci. Znajdują się wśród nich, m.in. stały 10% rabat na całe weekendowe zakupy z aplikacją Mój Carrefour, stała 10% zniżka dla seniorów korzystających z Karty Seniora oraz stała 10% zniżka dla rodzin wielodzietnych z Kartą Dużej Rodziny. Nasza sieć oferuje też już ponad 4000 produktów marki własnej Carrefour, utrzymując ich ceny nawet do 30% niższe w porównaniu do cen porównywalnych produktów markowych. Klienci Carrefour mogą również skorzystać w naszej sieci na stałe z oferty ponad 200 najbardziej przystępnych cenowo produktów marek Simpl i Simpl Choice, a także tzw. Super Ofert w aplikacji mobilnej, w ramach których ceny wybranych produktów codziennej potrzeby są obniżone nawet o 50%.

W ramach naszej nowej strategii cenowej, znacząco zwiększyliśmy w Carrefour liczbę promocji, dzięki którym klienci mogą oszczędzać pieniądze na codziennych zakupach. W związku z tym, że wiele z oferowanych przez nas promocji nakładała się na siebie, podjęliśmy decyzję o modyfikacji założeń naszych programów lojalnościowych. Obecnie do stałego weekendowego 10% rabatu na całe zakupy, który otrzymują klienci korzystający z naszej aplikacji mobilnej, nie wliczają się produkty objęte innymi akcjami promocyjnymi. Jeśli takowe produkty znajdą się w koszyku, zostają one wyłączone z łącznej kwoty objętej 10% rabatem na całe zakupy. Nie łączenie się zniżek z różnych akcji promocyjnych, jest powszechnie stosowaną praktyką nie tylko w branży handlowej, ale także w wielu innych branżach na polskim rynku.

Czy to prawda, że mają Państwo zamiar drastycznie zmienić także sposób udzielania rabatów dla seniorów? Jeśli tak to od kiedy i jakie będą nowe warunki?

W kontekście Karty Seniora informujemy, że w ubiegłym roku rozszerzyliśmy jej zakres – obecnie oferujemy seniorom rabaty na całe zakupy już nie tylko w każdy wtorek, ale w każdy wtorek i czwartek. Dodatkowo, od kwietnia br. umożliwiliśmy osobom po 60– tym roku życia i korzystającym z klasycznej, plastikowej wersji Karty Seniora, dostęp do atrakcyjnych rabatów i zniżek z naszej aplikacji mobilnej. Teraz po zeskanowaniu plastikowej karty przy kasie, osoby starsze mający trudności z obsługiwaniem smartfonów, otrzymują drukowane przy kasie kupony zniżkowe na najbardziej atrakcyjne promocje z naszej aplikacji. Podobnie jak i w przypadku pozostałych naszych programów oszczędnościowych, tak i przy Karcie Seniora, do kwoty zakupów objętych rabatem nie będą wliczały się produkty objęte innymi akcjami promocyjnymi.

Czy mogą Państwo potwierdzić, że zmiany dotyczące w akcjach rabatowania weekendowe i dla seniorów wynikając z planów wycofania się z polskiego rynku w najbliższych kilkunastu miesiącach? Jeśli tak, to na jakim etapie znajdują się rozmowy z potencjalnymi sieciami, które ewentualnie przejmą Państwa sklepy? Czy jeśli firma zdecyduje się opuścić polski rynek, istnieje możliwość pozostania na polskim rynku sklepów działających z logo marki, na zasadzie franczyzy?

W kontekście ostatnich pytań, informujemy, że nasza sieć nie ma planów wycofania się z polskiego rynku. Grupa Carrefour zdementowała te plotki w 2022 roku, kiedy to pojawiły się one na rynku.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Francuska sieć handlowa tłumaczy się ze zmiany zasad udzielania rabatów. Czy to uspokoi oburzonych klientów? - Strefa Biznesu

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska