reklama

Jest plan obwodnicy południowej Opola [mapka]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Zaktualizowano 
Mimo protestów ekologów i mieszkańców radni podjęli uchwałę o przebiegu obwodnicy południowej. Nie wiadomo jednak kiedy droga, która wchodzi w kolizję z cmentarzem na Półwsi, powstanie.

Kontrowersyjny plan, wyznaczający przebieg obwodnicy południowej, wczoraj już po raz drugi stanął na sesji.

I choć na dobrą sprawę nie wiadomo jeszcze, kiedy miasto znajdzie pieniądze na budowę kosztownej drogi, to uchwała wywołuje ogromne emocje od jesieni ubiegłego roku. Urząd miasta forsuje bowiem wariant, który poprowadzony jest w śladzie ulicy Zbożowej i koliduje z cmentarzem na Półwsi.

Gdy miasto będzie budować obwodnicę dwujezdniową, trzeba będzie przenieść kilkadziesiąt grobów.

Kolejnym punktem zapalnym jest osiedle Przylesie, którego bloki będą oddalone od obwodnicy o kilkadziesiąt metrów. Tymczasem, gdy mieszkańcy kupowali swoje wymarzone "m" spodziewali się, że zawsze wokół nich będzie tylko zieleń i cisza.

Jak przekonuje urząd miasta, obwodnica w tym rejonie była planowana od wielu lat. Poza tym w ocenie urzędników to wariant w śladzie ulicy Zbożowej będzie najtańszy i najmniej problematyczny w trakcie budowy.

- Droga nie zniszczy historycznych granic cmentarza, może zaistnieć potrzeba przeniesienia grobów, ale chodzi o pochówki, do których przez pomyłkę doszło na terenie nie przeznaczonym już pod cmentarz - tłumaczył prezydent Ryszard Zembaczyński.

Nie wszystkich radnych to przekonywało. O szczegóły planowanego przebiegu obwodnicy dopytywali radni opozycji SP i SLD.

- Dostaliśmy przed sesją wyjaśnienia, ale to są materiały tendencyjne - oceniał Przemysław Bukowski, radny SP. - Ewidentnie przygotowano je tak, aby radni przegłosowali plan z pierwszym wariantem drogi. Opisy drugiego i trzeciego nie są pełne, a poza tym tak przygotowane, aby pokazać, że te warianty drogi są znacznie gorsze.
Radni nie usłyszeli odpowiedzi na pytania o dokładne wyceny każdego z trzech wariantów drogi.

Wiceprezydent Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta ds. komunikacji nie ukrywał jednak, że w przypadku innego poprowadzenia drogi, trzeba by zlikwidować sporą część ogródków działkowych w rejonie ulicy Niemodlińskiej

- Jeśli chcielibyśmy wpisać w plan wszystkie możliwe warianty drogi, to plan zostałoby uchylony. Proszę o tym pamiętać - mówił do radnych prezydent Zembaczyński.

I ostatecznie radni plan uchwalili, ale decyzja nie była jednogłośna. Za zagłosowali radni PO i część RdO, przeciwko byli przedstawiciele SP i SLD, a wstrzymali się od głosu radni PiS i część RdO.

Zadowolenia z decyzji rady miasta nie krył wiceprezydent Arkadiusz Wiśniewski.

- Wariant, jaki zaproponowaliśmy, jest najlepszy i cieszę się, że większość radnych się z nami zgodziła - powiedział wiceprezydent. - Plan jest o tyle ważny, że nie wyznacza tylko przebiegu obwodnicy, ale obejmuje też tereny inwestycyjne, które bez tego dokumentu trudno rozwijać. Mam nadzieję, że ta długa dyskusja nad planem jest za nami.

Na razie to nie jest pewne. Uchwała musi się uprawomocnić, niewykluczone są kolejne protesty ze strony ekologów i grupy przedsiębiorców, którym też nie podoba się przebieg obwodnicy.

Ostatecznie sprawa powinna wyjaśnić się w okresie kilku miesięcy.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
mam ich uwiecznionych jak siedzieli na dachach domow w miejscu gdzie obecnie przebiega autostrada kolo gory Sw. Anny. w wysokiej.

Tak po prawdzie, to oni mentalnie jeszcze do dzisiaj z drzew nie zeszli ...
G
Gość
Ludzie, trochę radości! Opolskie jako pierwsze miało najlepszą autostradę w Polsce, Opole od długiego czasu ma obwodnicę północną, zakorkowaną i rozkopywaną, ale ma. "Wspaniały" Wrocław dopiero teraz dorobił się jakiejś. Cieszmy się, że coś idzie do przodu! Olac władzę, to obwodnica zostanie, a my się do niej przyzwyczaimy i nam pomoże. Pamiętacie jak świrusy protestowały jak koło G. Św. Anny budowano autostradę? Kto teraz o tym pamięta.

mam ich uwiecznionych jak siedzieli na dachach domow w miejscu gdzie obecnie przebiega autostrada kolo gory Sw. Anny. w wysokiej.
G
Gandharwa
Ten odcinek nic nie zmieni, ale bardzo dobrze, że go uchwalili, gdyż do niego będzie można dokleić prawdziwą południową obwodnicę.
Potrakujmy to jako jako pierwszy krok przy planowaniu obwonicy południowej.

A ekolodzy won z Opola!!

No widzisz Comrade, wyszło, żeś zwykły parweniusz i troll - nie warto z Tobą w przyszłości wchodzić w jakiekolwiek merytoryczne dyskusje.
z
zenon
Nie wiem co miałeś/ miałaś na myśli, ale to "ludziom z Zaodrza" nic nie ułatwi. Przecież można ten odcinek (od wiaduktu na ul. Niemodlińskiej do np ul. Wrocławskiej - koło Karolinki) przejechać bez korków: np. Zbożową lub Wspólną. Także jak ktoś już kiedyś wpomniał ta drog nic nie zmieni w zakresie rozładowania ruchu w Opolu. Dosłownie: NIC. Jeśliby chociaż po zbudowaniu (przyszłość) tego odcinka obwodnicy wprowadzili ograniczenie tonazowe (np. do 10-15 ton - nie dotyczy autobusów i pojazdów wojska) na ul. Domańskiego, Hallera i Partyzanckiej (od Makro do Wrocławskiej) to może na tych wymienionych trzech ulicach ruch by zmalał. Jednak o ile byłoby droższe wybudowanie obwodnicy od ul. Krapkowickiej poprzez wiadukt na Niemodlińskiej do obwodnicy północnej? Zastanawiał się ktoś z Ratusza (lub MZD) nad tym? Myślę, że powinno się jednak zacząć od RZECZYWISTEGO rozpoczęcia projektowania (nie analizowania jak to niektórzy z Ratusza lubią) mostu przez Odrę. Od tego powinno się zacząć prace zmierzające do odkorowania Opola.

Najmądrzejsza wypowiedz jaką czytałem na tym forum a dotycząca tej obwodnicy. Szkoda że ludzie o takim trzeźwym spojrzeniu nie decydują o układzie komunikacyjnym tego miasta.
o
opolanin

Spokojnie, teraz nie ma kasy i nie będzie przez kilkanaście lat. Zanim kasa się pojawi zmieni się prezydent, radni i wszystko uchwali się od nowa, będzie drugi wariant Na obecną władzę już niewiele osób zagłosuje.

O
Oxy

Ludzie, trochę radości! Opolskie jako pierwsze miało najlepszą autostradę w Polsce, Opole od długiego czasu ma obwodnicę północną, zakorkowaną i rozkopywaną, ale ma. "Wspaniały" Wrocław dopiero teraz dorobił się jakiejś. Cieszmy się, że coś idzie do przodu! Olac władzę, to obwodnica zostanie, a my się do niej przyzwyczaimy i nam pomoże. Pamiętacie jak świrusy protestowały jak koło G. Św. Anny budowano autostradę? Kto teraz o tym pamięta.

J
Jot;

Jeśli obwodnicę Opola od strony zachodniej ( patrz strzałka kompasu na mapce, przebieg na linii północ - południe ) nazywamy obwodnicą południową, to jak nazwiemy obwodnicę Opola od strony południowej?

c
cuebec

Najbardziej absurdalne są protesty mieszkańców osiedla Przylesie. Jak dobrze sięgnąć pamięcią to można sobie przypomnieć artykuły (również w NTO) o nowym osiedlu w Opolu i o tym, że potencjalni mieszkańcy byli informowani przy zakupie mieszkań, że w planach jest tam obwodnica. A więc doskonale wiedzieli co i gdzie kupują. Obecne głosy oburzenia i protesty są śmieszne i całkowicie bezpodstawne. Trzeba było się zastanawiać przy kupnie, a nie teraz narzekać na coś, co jest wiadome od lat.

g
gość

Jak tak czytam te komentarze to po prostu płakać mi się chce na głupotą tych wypowiedzi. Wiadomo, że od czegoś trzeba zacząć, chyba że wolicie czekać 10-15 lat aż miasto uzbiera potrzebną sumę na całą obwodnicę i potem dopiero zacznie ją budować. Pozatym jest jeszcze sprawa gruntów, które trzeba podzielić, scalić, wykupić itd. itp. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile to jest przepychanek z właścicielami - patrz obwodnica Wfrocławia. Także należy się cieszyć że obwodnica zaczyna powstawać, a co do mieszkańców osiedla - to głupich nie sieją!

n
n

Skąd ta nazwa. Ta obwodnica jest po zachodniej stronie Opola.

s
salto
Czyli głupota w rozkwicie. Wybrali najtąnśzy wariant ,aby przed wyborami czyms sie pochwalic.
Przecież to niczego nie rozwiazuje w sensie wyprowadzenia cięzkiego ruchu poza miasto, owszem ułatwi przejazd ludziom z Zaodrza przejechć na drugą strone miasta. A cięzkii transport z kierunku Chorulla , Raciborza który zjeżdza z autostrady na kierunek Łodz, Częstochowa dalej przez miasto !!
I to sie nazywa sukces radnych. Radni albo nie rozumieja zagadnienia albo byli pod narkozą.

Nie wiem co miałeś/ miałaś na myśli, ale to "ludziom z Zaodrza" nic nie ułatwi. Przecież można ten odcinek (od wiaduktu na ul. Niemodlińskiej do np ul. Wrocławskiej - koło Karolinki) przejechać bez korków: np. Zbożową lub Wspólną. Także jak ktoś już kiedyś wpomniał ta drog nic nie zmieni w zakresie rozładowania ruchu w Opolu. Dosłownie: NIC. Jeśliby chociaż po zbudowaniu (przyszłość) tego odcinka obwodnicy wprowadzili ograniczenie tonazowe (np. do 10-15 ton - nie dotyczy autobusów i pojazdów wojska) na ul. Domańskiego, Hallera i Partyzanckiej (od Makro do Wrocławskiej) to może na tych wymienionych trzech ulicach ruch by zmalał. Jednak o ile byłoby droższe wybudowanie obwodnicy od ul. Krapkowickiej poprzez wiadukt na Niemodlińskiej do obwodnicy północnej? Zastanawiał się ktoś z Ratusza (lub MZD) nad tym? Myślę, że powinno się jednak zacząć od RZECZYWISTEGO rozpoczęcia projektowania (nie analizowania jak to niektórzy z Ratusza lubią) mostu przez Odrę. Od tego powinno się zacząć prace zmierzające do odkorowania Opola.
g
grrrrr

Jaka "południowa obwodnica" ?????
Jak już to fragment północno-zachodni obwodnicy Opola!
A gdzie/kiedy reszta ?

D
Dzejs

Szczyt deb***izmu. A czy pomierzył ktoś może aktualne natężenie ruchu na wielkiej przeprawie przez niemodlińską i czy pomyślał ktoś o mieszkańcach gminy Komprachcice, którzy przez przeprawę co dzień dojeżdżają do miasta. Tam i tak nie ma czasem jak wjechac na most a co dopiero gdy pojedzie tamtędy obwodnica. Ten wiadukt jest wadliwy i nie nadaje się aby śłużyć za miano przeprawy dla obwodnicy i jednocześnie być jedyną drogą dostępu dla kilkudziesięciotysięcznej gminy. Ludzie zejdźcie na ziemię.

i
iks

Czyli głupota w rozkwicie. Wybrali najtąnśzy wariant ,aby przed wyborami czyms sie pochwalic.
Przecież to niczego nie rozwiazuje w sensie wyprowadzenia cięzkiego ruchu poza miasto, owszem ułatwi przejazd ludziom z Zaodrza przejechć na drugą strone miasta. A cięzkii transport z kierunku Chorulla , Raciborza który zjeżdza z autostrady na kierunek Łodz, Częstochowa dalej przez miasto !!
I to sie nazywa sukces radnych. Radni albo nie rozumieja zagadnienia albo byli pod narkozą.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3