Jest postępowanie prokuratorskie w sprawie skandalicznych słów Arkadiusza Wiśniewskiego. Prezydent Opola przyrównał prezesa WiK do Putina

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Arkadiusz Wiśniewski.
Arkadiusz Wiśniewski. fot. arch.PAP/Radek Pietruszka)
Prokuratura uznała, że prezydent Wiśniewski słowami "wraca do WiK-u jak Putin na Ukrainę" miał pomówić Ireneusza Jakiego i narazić go na utratę zaufania publicznego.

Sprawa dotyczy wydarzeń z października 2022 roku. Prezes Ireneusz Jaki powrócił wówczas do pracy po zawieszeniu go przez radę nadzorczej (decyzję o zawieszeniu uchylił sąd). Prezes WiK poinformował wówczas opinię publiczną, że zastał spółkę w złym stanie. Do tego odniósł się prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski, który udzielał wywiadu jednemu z opolskich portali.

Na pytanie dziennikarza, czy to dobra, czy zła wiadomość, że Ireneusz Jaki wrócił na stanowisko, odpowiedział w skandaliczny sposób.

- Prezes Jaki wraca do WiK-u jak Putin na Ukrainę, niestety - powiedział w wywiadzie Arkadiusz Wiśniewski.

Internauci nie zostawili suchej nitki na skandalicznym komentarzu Wiśniewskiego, a ten nigdy za te słowa nie przeprosił. Wszystkiemu przyjrzała się Prokuratura Okręgowa w Świdnicy. Wszczęła ona z urzędu postępowanie w tej sprawie.

"Ustalona osoba wypowiadają słowa "Prezes Jaki wraca do WiK-u jak Putin na Ukrainę" miała pomówić za pośrednictwem środków masowego komunikowania się o takie postępowanie i właściwości, które mogą go poniżyć w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego do zajmowanego stanowiska Prezesa spółki Wodociągi i Kanalizację w Opolu, tj. o czyn z art. 212 par. 2 KK." - czytamy w piśmie Prokuratury Okręgowej w Świdnicy.

Kodeks Karny precyzuje, że jeżeli sprawca dopuszcza się ww. czynu za pomocą środków masowego komunikowania podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Śledczy nie raz pierwszy przyglądają się działaniom prezydenta Wiśniewskiego. Wcześniej prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie mieszkań włodarza miasta. Prowadzone jest z związku z podejrzeniem popełnienia czynu z artykułu 231 paragraf 2 Kodeksu Karnego, to jest tzw. przestępstwa urzędniczego, czyli przekroczenia uprawnień bądź niedopełnienie obowiązków przez funkcjonariusza publicznego. W tym wypadku dotycz nabycia przez niego prawa do mieszkań ze spółki OTBS.

iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Czytajac artykułu n/t afery w WIK widać, ze pismaki orlenowscy nie chcą przekazać faktów a tylko pakę medialną - jedni zaprzeczają drugim i tyle.

A sprawa przetargu jest prosta. Przetargi są ścisle sformalizowane a reprezentacja i prawo prowadzenia spraw w spółkach również.

Od początku samorządowe i państwowe spółki to stajnia Augiasza - przechowalnia politycznych po[wulgaryzm]ków i źródło zleceń do "właściwych firm" i to się nie zmieni, dopóki na stołkach jest partyjna ch..ołota. a Politycy zwiększają wpływ na służby i prokuraturę - nie dziwcie się teraz. Taka mała Rosja!! Kowalski ochoczo korzysta z okazji, Irek Jaki też

Zarząd to organ kolegialny - a prezes może mieć szczególną pozycję w organie, można oczywiście szczególnie uregulować odpowiedzialność poszczególnych członków zarządu wobec samej spółki - jednak nie zmienia to faktu, że w głowie się nie mieści, ze można organizować przetarg bez wiedzy prezesa.

Wydaje się to niemożliwe, chyba, że prezes samorządowej to tylko sztuka dla sztuki na posadzie załatwionej po znajomości z Wiśniewskim (przez synka Patrysia związanego blisko ze Zbynio Z., jak nasz Kowal.

Prezesik WIK ma wątpliwą przeszłość - spółki VAT sp. z o.o. i Mikrotuneling - dlatego trzeba sprawdzić dokumenty tego przetargu i uchwały spółki (może nie lata na posiedzenia zarządu? ciekawe). Prokuratura już zajęła dokumenty przetargu - mogą teraz prefabrykować dokumenty, a szkoda, bo by się szybko wyjaśniło co i kto zrobił nie tak...Prokurator na pasku polityka jest niewiarygodny - zawsze mogą go ukrać przeniesieniem czy degradacja a oni też chcą apanaży, stoków i kasy jak każdy..lepiej iść do Plebana się skarżyć

A tak będą pisać głupoty - wiadomo, że prezesik WIK chce tylko stołek i kasę (gdzie taka zarobi?) a odpowiedzialność to nie jego bajka przecież (nie po to idziesz do spółki samorządowej, aby ponosić odpowiedzialność heh.. jest teraz pod osłoną pisowska, bo Patryś odpowiednio tam w dupkę wlazł
G
Gość
Skąd w tym człowieku tyle nienawiści?? Z nim jest coraz gorzej. Kiedyś zadławi się własnym jadem.
G
Gość
Cierpliwości. Po najbliższych wyborach wszystko się zmieni.

.
G
Gość
23 lutego, 08:16, Gość:

Prokuratura w Świdnicy?

W google wyświetla mi się

"Nagi prokurator w Świdnicy. To nominat Ziobry, kandydat z list PiS"

Wpisz Ratusz Opole afery i wyjdzie afera z 2002 roku. Wtedy miastem rządziła lewica.

G
Gość
Prokuratura w Świdnicy?

W google wyświetla mi się

"Nagi prokurator w Świdnicy. To nominat Ziobry, kandydat z list PiS"
G
Gość
Ja proponuję żeby prokuratura wreszcie przestała się kompromitować zajmując się takimi sprawami. Powszechnie wiadomo że prawica zrobiła sobie z niej prywatny folwark - zresztą nie pierwszy raz- i używa jej jako pały bejsbolowej na przeciwników politycznych. Każdy wie dlaczego akurat do prokuratury biegają ludzie prawicy donosząc na politycznych przeciwników. Ale są pewne granice. I już nawet nie mówię o granicach przyzwoitości bo obecnie czegoś takiego po prostu nie ma.

Mówię o granicach śmieszności.
G
Gość
22 lutego, 13:31, Gość:

Nie opowiadam się po żadnej ze stron i mam już dość tych propagandowych wynurzeń, ale o jakie postępowanie czy właściwości miał Pan Prezydent pomówić Pana Prezesa? Fakt, to mocne słowa, ale przecież to tylko symbolika. Nie słyszałem, żeby Putin wrócił na Ukrainę. Jak pan Jaki czuje się pomówiony, to ma otwartą drogę w postępowaniu cywilnym. Art. 212 miał przecież już dawno być wykreślony z kodeksu karnego. Sami pisowcy o tym trąbili. No ale chyba zostawili go do bicia przeciwników politycznych. Ale czy ja i my wszyscy mamy płacić za przewidywane prokuratorskie herezje?

Bo tak taniej.

G
Gość
Ale jaja w Państwie Polski. Poseł Kowalski od kilku lat i cały PIS wali jak w bęben w Tuska i innych i oskarża o kolaboracje z Putinem i nie słychać by prokuratura się tym zajęła. No chyba że te wątki będą włączone do wspólnego śledztw. A to co inne go . Mam nadzieje, że o tym przeczytamy na łamach NTO.
G
Gość
To tylko kłótnie w rodzinie. Pieniądze płyną i płyną a zwykli ludzie na to pracują.
G
Gość
22 lutego, 14:15, Gość:

Żrą się PiSokomuchy o koryto. Organ kw PZPR chce nam wmówić że Wiśniewski to nie PiS ale doskonałe pamiętamy jak organ kw PZPR i inne PiSokomuchy agitowały za Wiśniewskim. Ale stara ubecką szkoła każe wmawiać ciemnemu ludowi że było inaczej i większość tych pisokomuszych pachołków nie wierzy w to co pamiętają tylko wierzą w to co im pisobolszewicka propaganda podsuwa. Prawda tow dymitrow?

22 lutego, 14:24, PO:

Masz rację tylko dlaczego teraz PO przygarnęła wiśniaka?

Tego też nie rozumiem.

P
PO
22 lutego, 14:15, Gość:

Żrą się PiSokomuchy o koryto. Organ kw PZPR chce nam wmówić że Wiśniewski to nie PiS ale doskonałe pamiętamy jak organ kw PZPR i inne PiSokomuchy agitowały za Wiśniewskim. Ale stara ubecką szkoła każe wmawiać ciemnemu ludowi że było inaczej i większość tych pisokomuszych pachołków nie wierzy w to co pamiętają tylko wierzą w to co im pisobolszewicka propaganda podsuwa. Prawda tow dymitrow?

Masz rację tylko dlaczego teraz PO przygarnęła wiśniaka?

G
Gość
Żrą się PiSokomuchy o koryto. Organ kw PZPR chce nam wmówić że Wiśniewski to nie PiS ale doskonałe pamiętamy jak organ kw PZPR i inne PiSokomuchy agitowały za Wiśniewskim. Ale stara ubecką szkoła każe wmawiać ciemnemu ludowi że było inaczej i większość tych pisokomuszych pachołków nie wierzy w to co pamiętają tylko wierzą w to co im pisobolszewicka propaganda podsuwa. Prawda tow dymitrow?
e
emeryt
22 lutego, 13:40, z Niemodlina:

Nic mu wolne sądy nie zrobią

22 lutego, 14:12, Gość:

wolne sądy odczytujące "wyroki" stalinowca zero

Spoko orzekać będą ci "niezależni" sędziowie z Kodu latający ze świeczkami razem z Peowcami. Tacy oni obiektywni. Ciekawe jak sprawa z TBSami?

G
Gość
22 lutego, 13:40, z Niemodlina:

Nic mu wolne sądy nie zrobią

wolne sądy odczytujące "wyroki" stalinowca zero

O
Opo
22 lutego, 13:31, Gość:

Nie opowiadam się po żadnej ze stron i mam już dość tych propagandowych wynurzeń, ale o jakie postępowanie czy właściwości miał Pan Prezydent pomówić Pana Prezesa? Fakt, to mocne słowa, ale przecież to tylko symbolika. Nie słyszałem, żeby Putin wrócił na Ukrainę. Jak pan Jaki czuje się pomówiony, to ma otwartą drogę w postępowaniu cywilnym. Art. 212 miał przecież już dawno być wykreślony z kodeksu karnego. Sami pisowcy o tym trąbili. No ale chyba zostawili go do bicia przeciwników politycznych. Ale czy ja i my wszyscy mamy płacić za przewidywane prokuratorskie herezje?

Na TBSy prezydenta

też ja czy ty pośrednio się składamy bo to inwestycja komunalna więc o co bunt.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie