Klasa reklamowa w Ekonomiku tworzy kampanię promocyjną szkoły

Redakcja
Ekonomik
W Ekonomiku w tym roku szkolnym zaczęła działać agencja Highlights, powołana przez uczniów klasy reklamowej 3G.

Jakie czynniki decydują o rozwoju firmy? Bez wątpienia można do nich zaliczyć profesjonalną obsługę oraz sztab specjalistów z rozmaitych działów przedsiębiorstwa.

Ekonomik stawia na praktyczną naukę zawodu i zdobywanie doświadczenia w wielu branżach już na poziomie szkoły średniej. Najlepszym przykładem jest miniprzedsiębiorstwo, które tworzą zazwyczaj klasy ekonomiczne lub klasy w zawodzie technik rachunkowości. Ekonomiści zakładają firmę, rozliczają faktury, prowadzą rozmaite księgi rachunkowe. Za wizerunek marki - szkoły i akcje promocyjne odpowiadają klasy w zawodzie technik reklamy.

W tym roku swoją pracę rozpoczęła szkolna agencja Highlights utworzona przez uczniów klasy 3G. - Ważnym etapem było powołanie zarządu agencji, który będzie ściśle współpracował z dyrekcją szkoły – mówi Piotr Wójcik, nauczyciel przedmiotów zawodowych reklamowych i fotograficznych. Głównym dyrektorem kampanii została Julia Cavour, dyrektorem kreatywnym – Natalia Włodarczyk. Za copywriting odpowiada Justyna Goczoł, za grafikę – Mateusz Smarzlik, a za produkcję spotu wizerunkowego odpowiedzialny będzie Tytus Łysiak.

Klasa opracowała już logo własnej agencji i wzięła udział w wizerunkowej sesji fotograficznej. Jej efekty można zobaczyć na Instagramie Ekonomika (@ekonomikopole). - Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje oraz koncepcje kampanii. Wspólnie nadajmy szkole barw! – podkreśla Aleksandra Skarbek, uczennica klasy reklamowej.

Uczniowie mówią, że zależy im przede wszystkim na aktywizowaniu działań promocyjnych szkoły, ożywieniu ducha szkoły po trudnym czasie zamknięcia. Młodzież pracuje aktualnie nad przekazem reklamowym, tworzy koncepcję nowego key visual oraz key message dla kampanii Ekonomika.

- To kluczowe elementy kampanii. Bez wyraźnego motywu graficznego i treści, która ma trafić do odbiorcy nie da się zbudować skutecznej i efektywnej reklamy – dodaje nauczyciel. - Uczniowie klas reklamowych na zajęciach teoretycznych poznają cechy
i strukturę przekazu reklamowego, ale także planują i wdrażają strategie reklamowe.

W całym cyklu nauki zdają dwa egzaminy zawodowe z kwalifikacji PGF.07 - Wykonywanie przekazu reklamowego oraz PGF.08 - Zarządzanie kampanią reklamową. Działania praktyczne ułatwiają zrozumienie pewnych mechanizmów, które rządzą światem reklamy. Bez praktyki tj.: projektowania graficznego, pisania scenariuszy spotów, nie da się zrozumieć funkcjonowania reklamy na rynku – dodaje Wójcik.

Jakie cechy powinien mieć dobry marketer, specjalista od reklamy? - Przede wszystkim powinien być wszechstronny, pracowity i skrupulatny, a do tego empatyczny i szukający cały czas nowych rozwiązań. Rynek reklamy cały czas prężnie się rozwija. Wiedzę trzeba aktualizować na bieżąco – podsumowuje nauczyciel. Efekty działań klasy 3G będzie można zobaczyć już pod koniec roku!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska