Kończy się budowa obwodnicy Niemodlina. Jeszcze w wakacje pojedziemy jej odcinkiem od Sosnówki do zjazdu na Wawelno

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Postęp prac przy budowie obwodnicy Niemodlina.
Postęp prac przy budowie obwodnicy Niemodlina. GDDKiA Opole
Dziś przejazd drogą krajową nr 46 przez ścisłe centrum Niemodlina zabiera nawet ponad 20 minut, obwodnica ten czas skróci do siedmiu minut. Bezpieczniejsi będą też mieszkańcy tego miasta oraz Sosnówki i Brzęczkowic.

Jeszcze w wakacje mamy pojechać jej pierwszym odcinkiem - od Sosnówki do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 435, czyli zjazdu na Wawelno.

- Natomiast całą obwodnicą przejedziemy 24 listopada - informuje Kamil Mazurkiewicz, dyrektor kontraktu w firmie Mota-Engil, która pracuje przy budowie obwodnicy Niemodlina.

Dzięki temu usprawni się ruch na trasie Opole - Nysa. Dziś przejazd drogą krajową nr 46 przez ścisłe centrum Niemodlina zabiera nawet ponad 20 minut, obwodnica ten czas skróci nawet do siedmiu.

Co ciekawe na nowej trasie będzie obowiązywała prędkość do 100 km/h. Bezpieczniejsi będą też mieszkańcy tego miasta, Sosnówki i Brzęczkowic, bo ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z terenów zabudowanych.

Prace przy budowie obwodnicy rozpoczęły się w sierpniu 2019 roku. Zadanie zostało dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej na kwotę ok. 240 mln zł, natomiast całkowity koszt inwestycji to ponad 264 mln zł.

Aktualne zaawansowanie prac

Wykonawca m.in. układa warstwy podbudowy drogi z kruszywa, kładzie też warstwy mineralno-bitumiczne, a na pierwszych odcinkach leży już warstwa ścieralna.

- Równolegle prowadzone są roboty polegające na ostatecznym profilowaniu i humusowaniu skarp nasypów i wykopów - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Trwają również prace brukarskie przy wypełnianiu pasa rozdziału kostką betonową.

Ostatnie roboty prowadzone są przy budowie węzła "Niemodlin" na skrzyżowaniu obwodnicy z drogą wojewódzką nr 405, a na węźle "Sosnówka" kontynuowane są roboty przy budowie ronda turbinowego w ramach łącznika, który zapewni komunikację pomiędzy drogą krajową nr 46 i przyszłą obwodnicą.

Przebieg drogi

Obwodnica o długości ok. 11,5 km ominie Niemodlin po południowej i wschodniej stronie. Jej trasa rozpocznie się przed miejscowością Brzęczkowice i połączy z obecnym przebiegiem DK46 tuż przed autostradą A4 i węzłem Opole Zachód.

Początkowo, na niemal 5-kilometrowym odcinku, jest to droga z układem pasów 2+1, a przed węzłem Niemodlin rozpoczyna się dwujezdniowy odcinek z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.

W ramach zadania powstaje 18 obiektów mostowych, w tym najdłuższy blisko 300-metrowy most nad rzeką Ścinawą Niemodlińską.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 czerwca, 12:51, Glubczyce:

Przy okazji tematu infrastruktury drogowej, pytanie o infrastrukture kolejowa-Co z drugim etapem programu Kolej , Raclawice Slaskie-Glubczyce-Raciborz?

9 czerwca, 17:09, brązowy miś:

wyślij zapytanie do urzędu marszałkowskiego powinni ci odpowiedzieć

Marszałkowski to był od zamykania i niszczenia torowisk!

b
brązowy miś
9 czerwca, 12:51, Glubczyce:

Przy okazji tematu infrastruktury drogowej, pytanie o infrastrukture kolejowa-Co z drugim etapem programu Kolej , Raclawice Slaskie-Glubczyce-Raciborz?

wyślij zapytanie do urzędu marszałkowskiego powinni ci odpowiedzieć

G
Glubczyce

Przy okazji tematu infrastruktury drogowej, pytanie o infrastrukture kolejowa-Co z drugim etapem programu Kolej , Raclawice Slaskie-Glubczyce-Raciborz?

M
Mateusz
9 czerwca, 9:38, geno:

44 zdjęcia robót, które każdy sobie może wyobrazić, natomiast brak zwykłego rzutu mapy sytuacyjnej. I tak jest zawsze. Lenistwo intelektualne.

No tak, tu się zgodzę. Jak coś, to jest na oficjalnej stronie, ale fakt, w artykule też by wypadało.

M
Mateusz
9 czerwca, 7:50, Gość:

Od samego początku źle oznakowany został objazd do Wawelna od strony Niemodlina, zamiast jechać dookoła przez Opole, można w Dąbrowie na skrzyżowaniu skręcić na Wawelno i przez Sokolniki dojechać do Wawelna.

No tak ale to objazd dla większych aut, właśnie dlatego podczas remontów są objazdy prowadzone drogami wojewódzkimi i krajowymi, a nie powiatowymi czy gminnymi

g
geno

44 zdjęcia robót, które każdy sobie może wyobrazić, natomiast brak zwykłego rzutu mapy sytuacyjnej. I tak jest zawsze. Lenistwo intelektualne.

G
Gość

Od samego początku źle oznakowany został objazd do Wawelna od strony Niemodlina, zamiast jechać dookoła przez Opole, można w Dąbrowie na skrzyżowaniu skręcić na Wawelno i przez Sokolniki dojechać do Wawelna.

K
Kierowca

A ja mam pytanie? Dlaczego wszędzie budowy i inwestycje jakoś idą a w Opolu jak zwykle poślizgi i pobłażliwość wobec wykonawców. Jeżdżę dużo po PL i jedyną zarośniętą obwodnicą jest obwodnica Opola. Panie Wiśniewski czy Pan tam jest? Do roboty!!!

Dodaj ogłoszenie