Mniej pociągów pendolino na trasie Wrocław-Warszawa

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Pociągi Pendolino mają wejść do siatki połączeń PKP Intercity od 14 grudnia. Będą zabierać również pasażerów w Opolu.
Pociągi Pendolino mają wejść do siatki połączeń PKP Intercity od 14 grudnia. Będą zabierać również pasażerów w Opolu. x-news/TVN24
Nie pięć, a tylko dwie pary tych pociągów będą jeździć na trasie Wrocław - Opole - Warszawa. Resztę kursów mają obsługiwać tradycyjne składy.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji Pendolino - poinformował w czwartek UTK. Oznacza to, że te pociągi będą mogły już w grudniu wozić pasażerów.

Urząd podał w czwartek w komunikacie, że Pendolino uzyskało zezwolenie, zgodnie z wnioskiem i dokumentacją opracowaną m.in. przez producenta, na poruszanie się z prędkością 250 km/h.

Pociągi Pendolino mają wejść do siatki połączeń PKP Intercity od 14 grudnia.

Wtedy rozpoczną też kursy nowoczesne składy, do dyspozycji przewoźnika będzie 13 z 20 zamówionych pendolino. Kolejnych pięć pozostanie w rezerwie, na wypadek awarii czy innych przypadków losowych.

W związku z tym - jak tłumaczy PKP Intercity - trzeba było zrobić korektę w rozkładzie, która uwzględnia mniejszą liczbę pendolino. Cięcia dotkną również trasę Wrocław - Opole - Warszawa - Wrocław. Od 15 grudnia miało nią jeździć pięć par nowoczesnych składów.

- A będą dwie - informuje Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Trzy pozostałe kursy obsłużą tradycyjne składy, złożone z lokomotywy i wagonów, ale tych najnowocześniejszych.

Jak zapewnia przewoźnik, konieczność zastąpienia pendolino tradycyjnymi składami nie wydłuży czasu podróży.

- Chcemy, by pomiędzy Wrocławiem a Warszawą trwała ona 3 godziny i 42 minuty, czyli tyle samo jak planujemy dla pociągów pendolino (z Opola do stolicy nieco ponad 3 godz. - przyp. red.) - mówi Zuzanna Szopowska.

Większość drogi między Wrocławiem a Warszawą pociągi będą pokonywać bowiem po torach, na których maksymalna dozwolona prędkość to 160 km/h, a lokomotywy Husarz i EP 09, którymi dysponuje PKP Intercity taką prędkość osiągają.

I tak będzie co najmniej do pierwszego kwartału przyszłego roku. - W momencie, gdy dostaniemy wszystkie składy pendolino, na trasie Wrocław-Opole-Warszawa-Wrocław kursować będzie pięć par tych pociągów - zapewnia Zuzanna Szopowska.

Koszt 20 pociągów Pendolino zakupionych przez PKP Intercity - to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska