- Najbardziej korzystny dla miasta wariant obwodnicy, nazwany „błękitnym”, został opracowany wspólnymi siłami rady miasta, starostwa i sołectw - pisze Sylwester Lewicki. - Jesteśmy zbulwersowani faktem, że ministrowi środowiska w ogóle nie przedstawiono do zaopiniowania wariantu błękitnego.
Szef resortu środowiska dwukrotnie już zaopiniował pozytywnie wersję południową obwodnicy.
Inwestor trasy, czyli opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przedstawił ministrowi jednak tylko dwie wersje: południową i północną. Wariant błękitny został przez dyrekcję od razu odrzucony.
- Nie można nam nakazać budować tej drogi tam, gdzie uważamy to za bezsensowne - komentuje Michał Wandrasz, rzecznik GDDKiA.
- Wystarczyło troszkę dobrej woli ze strony GDDKiA, aby złożyła jako uzupełnienie ten nasz projekt - mówi burmistrz Lewicki.
Wariant błękitny ma już tylko teoretyczne szanse na realizację. Wersję południową rekomenduje GDDKiA, poparł ją też minister środowiska. Urząd wojewódzki przygotowuje teraz decyzję środowiskową właśnie dla południowej wersji obwodnicy Olesna.
Pod lupą - obwodnica Olesna
Wariant błękitny ma już tylko teoretyczne szanse na realizację. Wersję południową rekomenduje GDDKiA, poparł ją też minister środowiska. Urząd wojewódzki przygotowuje teraz decyzję środowiskową właśnie dla południowej wersji obwodnicy Olesna.
Zmiany w prawie o sprzedaży alkoholu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?